Bukefalos 28 år!

Del II Hur går de för era 0.6or

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

*kl*

då ska jag passa på att uppdatera lite i kväll. Idag kom min nya 06.a hem. Ett fullblod som efter en lätt skada inte var ok att satsa på galoppör igen så jag tog chansen och köpte honom. Fastnade för hans ögo och han har bilivit min "Nisse".

Jätte trevlig individ som jag inte direkt har några planer med utanbara ha kul och se hur långt det tar oss.

Sickan vila för övrigt fortfarande och mår verkligen gått över de.

Lite bilder på mina grabbar:
29409945.jpg


29409942.jpg


29409943.jpg


29409944.jpg


dom hittade varandra snabbt och de blev kvälls mys
29409947.jpg
 
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

kl
Havregryn: Grattis!

Har nu börjat rida Vilda lite efter vilan, men det är som sagt inte lika kul som tömkörningen och paddocken är väääldigt tråkig. Hon lyssnar fint till en början och kommer fint över i trav från skritt, men är som en uppdragbar leksak;) Det går långsammare och långsammare till sist är det stopp och så står hon gärna där och funderar och vill inte gå framåt igen.

Nu jobbar vi på att höja motivationen när det gäller ridningen. Igår blev det en motiviationstur ut i det vackra vädret. En del matpauser, men målet var att komma igång efter varje stopp, med MYCKET beröm. Hon lyssnade jättefint och var nöjd och glad efter en backig skogs- och vägpromenad.

Vivwi
[/URL][/IMG]
 
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Haha, känner igen det där med att det går långsammare och långsammare:D. Men jag försöker att inte ha så långa pass. var ute på åkrarna och busade lite igår. tror det hänger ihop lite med dålig kondition för vår del.

Löshoppade idag för 3.e gången och det går bara bättre och bättre. Nu börjar hon fatta vad det går ut på och hon bjöd på lite mer. Hoppade tom över en oxer på 60cm, men hon är rätt lat hehe och tar inte i mer än hon absolut måste, vilket resulterade i några rivningar. men hon rättar sig till gången efter man släpper på igen.
 
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Vi rider väldigt korta pass(10-15min) i paddocken nu efter luftvägsinfektionen, men det är nog motivationen som saknas för oss. Tömkörning, följa John och lekar går fint och då kan vi hålla på länge. Gårdagens uteritt var nog på drygt 30 min och flåsig var hon absolut inte.

Så nu gäller det att visa henne att även paddocken kan vara kul fast någon sitter på ryggen och bestämmer över henne;)
 
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Havregryn: vilken fin häst!

Idag har jag och min 06:a gjort nåt himla roligt. Vi har varit på kurs för Ulla-Carin Carlsson, ni vet hon som hade polishästen Utter. Vi har miljötränat och tränat oss själva, eftersom mycket av hennes arbete handlar om att människan ska ha ordning på sitt kroppsspråk och sina reaktioner. Det gick jättebra och var så kul! Han var så duktig, lilla hästen.
P1010438.jpg


Lite mörk bild, sorry...Det här var en av övningarna. Rafiki gillade "kuddkriget" bäst. Man skulle kasta en kudde till varann. Han ville ha den själv och leka med. :-)
 
Sv: Del II Hur går de för era 0.6or

Hej, tuseninläggsgränsen är sprängd. Så nästa som har något att berätta om sin -06, får starta en ny tråd.

Mvh

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 195
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
109 929
Senast: Marita73
·
Svar
1 598
· Visningar
86 635
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
7 021
Senast: Sleepan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp