Bukefalos 28 år!

Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Så lyxigt det ser ut:D Kommer att bli toppen.

Jag tror inte man behöver en sån duktig tränare som Peter E när man inte har kommit längre med hoppning än vad vi har gjort med våra;) Får betala för mycket för det som man kan tillgodogöra sig. Åk och titta på en träning som han har. Hörde att han hade träningar nu bl.a i Onsala/Kungsbacka.

Det bästa är att få tag i en tränare som kan komma regelbundet och har en plan på hur ni ska utvecklas tillsammans. De som du köpte Bulan av är hopptränare. Aldrig funderat på deras hjälp?
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

KL

Var på unghästträning i fälttävlan förra veckan på Hajjerna. Vi är gröna båda två på hoppning, så stilen blir därefter, men kul hade vi!

32488789.jpg


32488790.jpg


32488788.jpg


32488791.jpg


32488792.jpg


32488793.jpg


32488794.jpg


32488795.jpg


32488796.jpg


32488797.jpg
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Tackar alla på Avels knapp :) Det kommer bli suveränt. Hade aldrig för mitt liv kunnat tro detta för ett år sedan :D

Gällande det här med tränare så hade jag mer tänkt en helgkurs eller liknande. Inte återkommande träning då det som du säger blir alldeles för dyrt.
Nja, har provat att träna för henne och letar efter något annat. Dock är det svårt att hitta bra tränare i min trakt...
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

*KL*

Liten uppdatering från oss nu innan sommarlovet.

Igår var jag och Bellis iväg på en liten bäverhoppning, (pay & jump) i Björbäck (Våxtorp) Startade i 1,00 m och 1,10 m och hon hoppade super, felfri i 1,00m och ett litet skitpet i 1,10m

Film: http://youtu.be/yBtmmDIuOQA

Bild från sista i 1,10m
Har_varit_i_Bjorback_Vaxtorp_och_hoppat_med_Bellis_Hoppade_1_00_m_felfritt_och_1_10_m_med_4_fel.jpg


Nu blir det lite tajt med tävlingar, men tror inte att hon tar någon större skada utav det, på lördag åker vi till Dagstorp och sen nästa lördag blir det Åstorp. Efter det ska ridningen trappas ned och hon ska få sommarvila (ca 3 veckor), då jag åker till Falsterbo i 10 dagar och står på hoppbanan och hjälper till:bump:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

*kl* Så nu har jag ridit andra passet och min häst kan liknas bäst som en sengångare. Går inte i många knop, något bättre i tömkörningen men där har man ju inte en ryttare på ryggen att balansera upp.
Hur hade ni gjort? För att öka bjudningen?
Tempoväxlingar hade varit trevligt, om det hade gått;)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Vad roligt att ha en sån allroundhäst! :)

Min gula hatar att hoppa, kan vara en stor tiger på andra sidan i varje språng..!!


Igår var jag och -06:an på hoppträning och kan säga att hon hade nog redan glömt tisdagens katastrofala hoppning. Det var sån härlig känsla att ha det under kontroll igen och hon bjöd jättefint :)
Valde att travhoppa mycket för att kunna rama in när hon försökte smita lite. Men hon fatta självmant galopp och bjöd mot hindrena på slutet!

Stor glädje kan jag meddela!!! :):banana:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Oh vad härligt det ser ut! Ser fram emot när en annan vågar sig på terrängen igen.. :)

Jordgubben: Sån var min 06:a också ibörjan. Men dels är hon fullt inkörd där vi fått träna på rösten väldigt mycket och sen har det varit väldigt mycket från marken i både longering och markövningar. Lyssnar hon inte blir det en snärt i luften eller en touch på henne och så fort hon lyssnar och gjort rätt blir det beröm.
Hon hade vila i några månader i vintras och efter det verkar hon ha glömt allt igen.. Lathet.. ;) Men det man tränar på marken har man mycket gratis av uppsuttet sen. Vi har mest tragglat in "backa" och "galopp". Visserligen har jag en vääldigt lättlärd häst men visst sitter det även uppsuttet! Jag har haft stor hjälp av det när vi lärt henne galoppfattningarna :)

Viktigt att man är konsekvent.. Smackar du för trav då SKA hon trava...

Kör hårt :)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Det är klart att du kan göra det.;) Men galoppombyten ingår inte i de lätta klasserna.:D
Jättenyttigt för dem att komma ut på en dressyrbana och se hur det är, nu har din häst iof mycket rutin av att vara på tävlingsbanor så hon lär nog inte reagera.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Herregud vad tiden går! Har redan varit 2 veckor på nya jobbet o som ni märker har jag inte tid att hänga här så mycket...;) Men det är trevligt o snälla arbetskamrater så jag trivs.

Imorgon är det dags för Majsans 3:e start i fälttävlan men tyvärr ska ju vädret bli ganska dåligt o hoppningen går på dålig gräsbana o terrängen har en tendens att bli lervälling...nåväl, får rida därefter o hoppas allt går bra.

Ser att ni alla hinner med både det ena o det 3:e, Tessan, kul att du blir bättre o bättre o att ridhuset blir så fint! En tränare som finns i din närhet har träningar i Kungsbacka, initialer LL. Han är jättebra o kommer säkert för helgkurs.
Happy, kul med dressyrträning hade du nya sadeln?

polly, du ska se att det ordnar sig, hon är ung o stark o då brukar dom läka ut det mesta.

Nu ska jag ut o rida i morgonsolen! Ha det gott allihop!:banana:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Lycka till i morgon. Har dessvärre regnat på eftermiddagen idag.:(

KL

Har varit på säsongens sista dressyrtävling. Red LB1 i Mark och fick ihop 65,68% och kom 4-a, var 10 placerade;) Domaren var nog rätt hård för alla över 60% blev placerade.

LL är ofta banbyggare i Kba och han ska vara bra. Där fick du ett bra tips Tessan. Säj till när det blir så kommer vi:D
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Haha å här sitter jag som ett fån och undrar vem tusan LL i Kba är??!? :)

Avel, Grattis! Synd att jag missade att det var idag, har ju endast 2,5mil till marks ridklubb. Borde ju innebära att du åkte genom Horred idag?

Nightwish, klart du kan starta en dressyrklass! :) Hon är ju superfin!

KL

Gissa vad jag lite småförbjudet gjort idag? Åkte på en hopplektion, nu kunde jag inte hålla mig längre. Tog Rosie så jag känner henne in i märgen och det gick kalasbra. Hon är ju inte hoppad ordentligt sedan i mars så det var en mjukstart för oss båda. Gick hursom bra, lite ringrostiga så två stopp totalt varav den ena slutade i backen för min del. Dock ingen farligt avramling då jag landade på fötterna. Rosan däremot fick smaka grus. Stackaren!

Nu ser jag fram emot nästa. Får ta det lite lugnt bara så jag inte hamnar på sjukan nu innan jag gifter mig. Nu kan man ju börja räkna dagar..Hua! Nervigt börjar det allt bli..
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Tack för det! O grattis till fin placering igen! Ni är ju ett riktigt succé ekipage!:bow:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Kolla på deras unghästproppar så hittar du vem LL är:laugh:

Körde 156 så jag passerade inte Horred. Kul att du har kommit igång igen men ta det lugnt. Du måste stå på benen på bröllopet.;)
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

pmar film ikväll..har haft totalt fullt upp! många hästar att ta hand om igen o haft prov av sadel nu ett par dgr också. idag har 06.an vilat, igår tömkörde jag en kortis, häromdagen lastades han o åkte till det "nya" ridhuset som vi ska börja rida i då o då. Den här helgen har det vart tävlingar i stallet så han har fått se små tjusiga ponnyer i knoppar hela dagarna. Han gnäggar på alla skimmlar. Imorgon ska vi åka till annan anläggning där vi privatbokat en dressyrbana med domarbås för att miljöträna. Planerar att linda in mig med madrasser o fästa fast dom med silvertejp så kanske jag landar mjukt iallafall :devil: Haha...nejdå :laugh:
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Har helt missat dina fina bilder från terrängen! Roligt att det gick bra! Har du långt till Tranemo?

KL

Fick en fråga häromdagen gällande det här med balom lodplan etc. När jag rider är jag väldigt noga med att mina hästar inte går bakom lodplan då jag anser att de ligger på lite mer på framdelen än vad de behöver. Jobbar fortfarande med lång och låg form när vi värmer och samlar aningens dock inget allt för ansträngande då ingen av dem är där ännu.
Hur gör Ni och vad säger Ni om detta? Kan en häst jobba korrekt i arbete bakom lod?
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

På tävling får du avdrag rakt genom om hästen går bakom lod så att det på nåt sätt skulle vara en godkänd form= Nej. Men unghästar går gärna en period lite bakom innan de blir starka nog i bakkärran men det måste man VERKLIGEN försöka motverka så gott det går för en häst som går bakom lod jobbar ju inte ärligt precis som du tänkte, Tessa.
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Gaija vilka fina bilder! Din häst ser jattefin ut.

Avel vad duktiga ni ar!! Du måste vara superstolt!!!

Nova: JAG håller tummarna idag. Har tyvärr regnat en hel del här så var försiktig...

Kl.
Har ridit två pass i min dressyrsadel och det känns ganska bra, måste liksom vänja mig vid "dressyrposition" Idag vila...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 770
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 839
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 987
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 790
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp