Del VI hur går det för era 06:or?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Hoppar in lite bland det här med utbildningsnivåer på pållarna. Om jag ska se till de flesta här i tråden så ligger jag efter både vad det gäller hoppning och dressyr. Men jag hänger inte läpp för det. Har gjort allt på Rosie själv (förutom en helt meningslös bortlämning för inridning när hon var tre), och med den kunnighet som jag hade när jag köpte henne så är det helt otroligt att hon är så fin som hon är idag. De sista gångerna jag red henne innan jag åkte av Bulan så var vi framme och nosade på samling i galoppen. Det är ett riktigt stort framsteg för oss då det är Rosies absolut sämsta gångart rent muskel & konditionsmässigt.
Bulan har jag nu haft i 7mån, vi lär fortfarande att känna varandra men när hon vill vara med i spelet och trampar under sig så är det som att sväva omkring och även detta känns underbart då det är jag som jobbat fram och faktiskt lyckats. :)

Haha, så ego det blev nu men jag berömmer mig själv alldeles för sällan så nu fick det bli så :D
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

Jag får hålla med! Är ingen stjärna på ridning men har faktiskt gjort det mesta själv med Loppan, lite hjälp vid kvalite´n men det var inget som gynnade henne utb. mässigt så mycket ( inte den pilot jag tänkt från början). Inhoppningen förra året av kompisen var däremot till stor hjälp.
Jag är ganska så nöjd var min är utb. mässigt trots allt, visst är hon kanske lite efter, men för mig räcker det en bit, tävlingsmässigt är det ju jag som strular men det är bara för att jag tycker jag är så dålig när jag kommer ut:crazy:.

Det har iof nu ingen betydelse för jag önskar bara hon ska bli frisk..om hon blir det och det inte krånglar och kommer ooch går.
Är så misstänksam och har är svårt att lita på prognosen, inte för jag är supernegativt lagd ( känns som jag låter så:o...) Går och stirrar på hennes högra bakben som hon jämt står och vilar..
 
Sv: Del VI hur går det för era 06:or?

*Knapplån*

Ojsan. Jag ber om ursäkt, för att jag kommer in och stör i den gemytliga tråden om "06'or"

Jag brukar vara duktig att komma ihåg att bryta trådarna vid 1000 inlägg, då trådarna annars ofta blir svårladdade och svåröverskådliga för användare med långsam uppkoppling.

Jag får be er, att starta en ny tråd, för vidare diskussioner.

Mvh

Moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Jag har en okastrerad hane på 2,5 år av spetsras. Just nu mår jag väldigt psykiskt dåligt, vilket delvis har med hunden att göra. Så för...
2
Svar
37
· Visningar
5 581
Senast: Kraxa
·
Hästmänniskan Tycker många fina exempel kommer upp i diskussioner kring hästvälfärd. Tex på saker som bara "ingick" i ens hästhantering förr som man...
2
Svar
36
· Visningar
3 654
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 912
Senast: cassiopeja
·
  • Artikel
Dagbok Om 1 vecka är det 3 år sedan jag sist kände kärlek, för då lämnade min älskade hund jordelivet. Han levde ett långt och lyckligt liv...
Svar
6
· Visningar
1 708
Senast: Rie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp