Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har precis fått meddelanden från en bekant som påstår att jag i forum mm beskriver Ebrah som elak, att det inte verkar som om jag vill ha kvar henne och att alla kennelns hundar är idioter :crazy:

Det kändes så jävla absurt att jag var tvungen att fråga om bekanting var full, men fick nekande svar. Herregud. Jag fattar absolut ingenting av det här...

Alltid tråkigt när folk snackar skit. Men om du tycker att bekantingen ens är värd att lägga energi på, be hen visa printscreens på det hen påstår att du skrivit. Finns det inga bevis för det så är det ju bara påhitt och då kan du ju (om igen, om personen ens är värd att lägga energi på) fråga var hen har fått dessa idéer ifrån eller om hen själv är den som hittar på saker och sprider skit.

är det forum som du ens hänger på där dessa inlägg skulle finnas?
 
Har precis fått meddelanden från en bekant som påstår att jag i forum mm beskriver Ebrah som elak, att det inte verkar som om jag vill ha kvar henne och att alla kennelns hundar är idioter :crazy:

Det kändes så jävla absurt att jag var tvungen att fråga om bekanting var full, men fick nekande svar. Herregud. Jag fattar absolut ingenting av det här...

Be hen skicka dig skärmdumpar på dessa sk inlägg... :angel:
 
Tja... inte på det här forumet i alla fall? O_o Jag tycker att det står klart och tydligt och skrivet i sten hur mycket du älskar dina hundar och bara positivt om ursprunget.
Alltid tråkigt när folk snackar skit. Men om du tycker att bekantingen ens är värd att lägga energi på, be hen visa printscreens på det hen påstår att du skrivit. Finns det inga bevis för det så är det ju bara påhitt och då kan du ju (om igen, om personen ens är värd att lägga energi på) fråga var hen har fått dessa idéer ifrån eller om hen själv är den som hittar på saker och sprider skit.

är det forum som du ens hänger på där dessa inlägg skulle finnas?
Be hen skicka dig skärmdumpar på dessa sk inlägg... :angel:

Ja, det blev att jag gjorde så. Till sist insåg jag att diskussionen inte skulle leda någonvart och skrev därför att jag inte kommer svara på fler meddelanden och att det enda som kan ändra det är om jag får skärmdumpar eller länkar till inlägg där jag skrivit något i stil med det som påstods. Blev så chockad bara, det där kom verkligen från ingenstans alls. Tidigare har personen skrivit att hen tycker att mina hundar lever lyxliv osv. Nu skrev hen istället att hen gärna tar Ebrah eftersom jag inte tycker om henne :crazy: Nä fy. Jag måste släppa det där nu. Kommer det fler meddelanden i samma stil så blockar jag...
 
Ja, det blev att jag gjorde så. Till sist insåg jag att diskussionen inte skulle leda någonvart och skrev därför att jag inte kommer svara på fler meddelanden och att det enda som kan ändra det är om jag får skärmdumpar eller länkar till inlägg där jag skrivit något i stil med det som påstods. Blev så chockad bara, det där kom verkligen från ingenstans alls. Tidigare har personen skrivit att hen tycker att mina hundar lever lyxliv osv. Nu skrev hen istället att hen gärna tar Ebrah eftersom jag inte tycker om henne :crazy: Nä fy. Jag måste släppa det där nu. Kommer det fler meddelanden i samma stil så blockar jag...

Luktar avundsjuka. Blocka och släpp :heart
 
Har precis fått meddelanden från en bekant som påstår att jag i forum mm beskriver Ebrah som elak, att det inte verkar som om jag vill ha kvar henne och att alla kennelns hundar är idioter :crazy:

Det kändes så jävla absurt att jag var tvungen att fråga om bekanting var full, men fick nekande svar. Herregud. Jag fattar absolut ingenting av det här...

Men va? Det var det mest idiotiska som jag har hört.
 
Skägget och jag har varit ute och gått 1,5 mil. Han har nu havirerat totalt i soffan :p

20191201_132500.jpg
 
Varit och tränat HTM med Nessie och Nano på klubben, vi hade sällskap också. Nessie var jätteduktig, det känns som om högerhandlingen börjar komma mer och mer. Nano som är väldigt lättdistraherad av sig var faktiskt ovanligt fokuserad. Sen blev det en halvtimmes promenad i skogen, så himla mysigt med snön ❤️.

IMG_20191201_151115.jpg
 
Ikväll skulle vi promenera hem från skidstadion och hunden vägrar hoppa ur bilen. Tog en kort stund innan jag insåg att det var ljudet av liftbyglarna som drar runt i vändhjulet vid parkeringen.
Nu var det tack och lov bara några minus så jag satt kvar i bagageluckan och lyssnade på ljudet med honom. Efter typ 10 min kom han ut bilen och vi kunde gå en sväng på parkeringen och, efter mycket övertalning, närma oss ljudet en liiiten bit trots att han var mycket misstänksam och helst ville vända. Fan så trist det är med ljudkänslig hund :( Vi har tränat och det går framåt men helst hade jag ju sluppit problemet.
 
Är lite fundersam nu... Senaste dagarna har Ebrah försökt rida på Aysu några gånger, och Aysu har inte protesterat. Det är sådant som normalt sett enbart händer när Aysu löper, meeeen jag kan inte se något blod någonstans alls. Funderar på om hon har tyst löp eller om de bara blivit lite knäppa och att hon ska löpa snart... (För det är inte helt tokigt med löp nu tidsmässigt, tror jag, ska kolla upp när hon löpte senast).

Ni som vet: är det något man behöver oroa sig för om det är ett tyst löp eller är det bara att vara glad åt att hunden inte blodar ner? :p
 
Igår åkte vi och tränade agility med gänget och idag ska jag och Nessie på htm-kurs, vi tränar på lite med högerhandlingen, sidbyten och nu mellan benen också med nosen framåt. Tränar lite htm med Nano hemma också och hon är faktiskt superduktig, skulle hon bara kunna vara lite mer tålig för störning så skulle hon kunna tävlas typ nu känns det som.
Valpen kör vi projekt klicker fortfarande, har börjat träna på "stå", "sitt" och "ligg" och så lite kamplek. Tänk att hon redan är 11 veckor imorgon!
 
Är lite fundersam nu... Senaste dagarna har Ebrah försökt rida på Aysu några gånger, och Aysu har inte protesterat. Det är sådant som normalt sett enbart händer när Aysu löper, meeeen jag kan inte se något blod någonstans alls. Funderar på om hon har tyst löp eller om de bara blivit lite knäppa och att hon ska löpa snart... (För det är inte helt tokigt med löp nu tidsmässigt, tror jag, ska kolla upp när hon löpte senast).

Ni som vet: är det något man behöver oroa sig för om det är ett tyst löp eller är det bara att vara glad åt att hunden inte blodar ner? :p
Nä, bara gråta om hunden ska paras och man inte alls har koll ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
848
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 068
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Airtags, selar etc
  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp