Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Lite positivt är iallafall att Bella är lite mindre hysterisk över kastrationssåret även om jag fortfarande måste hålla henne under ständig uppsikt, Pärla äter äntligen med god aptit och igår kväll var vi ute och gick i 50 minuter och alla hundarna knatade på med glad energi för första gången på veckor. Det har hela tiden varit någon som har sackat efter. Pärla gick hela första halvtimmen innan hon ville bli upplyft vilket måste vara rekord för henne och när jag lyfte upp henne var hon knappt andfådd 😃

Så här pendlar ständigt mellan hopp och förtvivlan
Du gick mer än 50 min med en nykastrerad tik?
 
En lugn promenad och de blev kastrerade för en vecka sedan 🙂 I vanliga fall hade det tagit en dryg halvtimme att gå samma promenad
Tillägg. Den som försöker komma åt såret klättrar på väggarna av överskottsenergi så jag kände att en lugn men lite längre koppelpromenad var bättre än en helt galen hund hemma. Håller ju henne såklart så stilla jag kan men jag kan ju inte sätta henne i bur
 
Jag var tvungen att lämna lilla fröken ensam i fem minuter för en stund sedan. Var beredd på att hon skulle stå vid grinden ovanför trappan och gnälla när jag kom, alternativt ha stresskissat någonstans. Men nej, hon kom inte ens och hälsade på mig vid grinden. Hon sov så gott i soffan 😍

Den här hunden imponerar verkligen mer och mer för varje dag ❤️
 
Varit på HTM kurs ikväll, så himla kul! Maken följde med med valpen också och till och med han sa att vi var duktiga 😁. Han hade sina tvivel då han vet att jag har noll takt eller rytmkänsla och är född med två vänsterfötter. Vi fick köra en liten snutt var på slutet till den musik vi valt och han filmade vilket fick mig att inse att det faktiskt såg rätt bra ut när jag var trodde att det var dåligt. Valp skötte sig bra, satt i husses knä då hon inte låg och vilade i buren.

IMG_20191127_180333.jpg
 
Utan tratt och utan att gnaga på magen :banana: Jag vågar inte lämna henne alls utan tratt ännu men det är så mycket bättre nu för innan kunde jag inte ens ta av tratten utan att hon blev tokig. Det enda som har lindrat har varit promenader där det varit så mycket att lukta på att hon glömt bort det en stund. De andra två har inte brytt sig ett dugg om sina sår, men Bella är extremt känslig
6E868C87-A2AE-40BA-B1E5-F2D2063720C4.jpeg
 
Jaha, då har jag förklaringen till varför båda rävarna varit rätt åsiktsfulla den senaste tiden. Båda två löper :cautious: Var för sig är de ju inte så påverkade av löpen, men ihop triggar de ju igång varandra. Tycker den ena nånting går den andra ihop och säger ”jag tycker också det!” och så muppar de tillsammans angående något som de normalt sett skiter fullständigt i.

Nåja. De kan ju uppenbarligen fortfarande träna och tävla samt att de är väldigt renliga av sig, så jag får inte klaga för mycket :p
 
Idag har Roy varit till veterinären igen för en CT röntgen för bogleder och ländrygg då han började bli halt både vänster fram och bak när han belastades lite mer :( Troligtvis kommer han bli opererad i vänster bogled och får väl se hur höger ser ut. Han har gjort hoppsasteg med bakbenen och hoppat över steg med och det verkar komma från ländryggen. Det syns dock inget på vanlig röntgen, han ömmar inte i några andra leder eller muskler men förhoppningsvis får vi svar efter Ct:n!
76941192_2821685957881624_3658993986489548800_o.jpg
 
Blöh. Det är sol ute och jättefint. Här inne i lägenheten sover hundarna, helt slutkörda efter igår och jag med rejäl förkylning och ingen energi alls... Jag som vill vara UTE när det för ovanlighetens skull är soligt. Ska nog sätta på damerna flexikoppel och ta en riktigt lugn promenad där de får strosa och nosa så mycket de vill. Hoppas verkligen att det blir många dagar med såhär fint väder sedan när jag har semester!
 
Alltså @Silver Girl nu har jag tänkt ett bra tag på om jag kanske inte vet vem du är 😀

Du blev möjligtvis inte påhoppad av en människa i söndags när du precis parkerat bilen och skulle ge dej ut på promenad med hunden, som lagt beslag på vallarna och lagt spår? 😆 För i så fall var det jag! :angel:
 
Alltså @Silver Girl nu har jag tänkt ett bra tag på om jag kanske inte vet vem du är 😀

Du blev möjligtvis inte påhoppad av en människa i söndags när du precis parkerat bilen och skulle ge dej ut på promenad med hunden, som lagt beslag på vallarna och lagt spår? 😆 För i så fall var det jag! :angel:
Jo, det var jag! Så kul! :D
För kännedom tänkte jag gå där i morgon också, men ni kanske inte lägger spår nu när det snöat ?
 
Har precis fått meddelanden från en bekant som påstår att jag i forum mm beskriver Ebrah som elak, att det inte verkar som om jag vill ha kvar henne och att alla kennelns hundar är idioter :crazy:

Det kändes så jävla absurt att jag var tvungen att fråga om bekanting var full, men fick nekande svar. Herregud. Jag fattar absolut ingenting av det här...
 
Har precis fått meddelanden från en bekant som påstår att jag i forum mm beskriver Ebrah som elak, att det inte verkar som om jag vill ha kvar henne och att alla kennelns hundar är idioter :crazy:

Det kändes så jävla absurt att jag var tvungen att fråga om bekanting var full, men fick nekande svar. Herregud. Jag fattar absolut ingenting av det här...

Tja... inte på det här forumet i alla fall? O_o Jag tycker att det står klart och tydligt och skrivet i sten hur mycket du älskar dina hundar och bara positivt om ursprunget.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
716
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
848
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 210
Senast: geting
·
L
BPH
Hundträning Jag undrar om nån här har gjort BPH med sin hund om ni vill skriva lite om det? Alltså jag har själv klart kollat på endel filmer om hur...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
3 068
Senast: Dentaku
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp