Den 21:e hunduppdateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Undrar om det inte är löp på G för rävarna. Tycker de har varit mer reaktiva på saker de annars inte reagerar på, speciellt Asni och hon är även mer disträ på träning och gör oftare lite som hon vill.
Inte jättebra timing isåfall, för vi ska ju tävla snart :cautious: Men tycker inte att jag ser eller hittar några fysiska tecken på det, så får hoppas att det inte sätter igång förrän efter tävlandet.
 
Undrar om det inte är löp på G för rävarna. Tycker de har varit mer reaktiva på saker de annars inte reagerar på, speciellt Asni och hon är även mer disträ på träning och gör oftare lite som hon vill.
Inte jättebra timing isåfall, för vi ska ju tävla snart :cautious: Men tycker inte att jag ser eller hittar några fysiska tecken på det, så får hoppas att det inte sätter igång förrän efter tävlandet.

Jag ses gärna och tränar lite om de börjar löpa ;) Har bara tränat Viktor med lötik en gång och det var inga konstigheter och så vill jag fortsätta ha det. Så vill du träna nån dag så säg bara till. Kan självklart träna även om de inte löper.
 
Idag gjorde jag och Lillstrumpan lydnadsdebut! 163,5 poäng och uppflytt. Så jävla stolt över henne - och mig!

Från att inte kunna ett skvatt om hundträning, till att debutera lydnad på ett ganska bra sätt på 11 månader. Duktigt av oss tycker jag 😁

(att jag sen är sjukligt bakis idag gjorde ju inte tävlandet lättare... 🙈)
 
Idag har Floyd och jag jagat fasan. Jag har 18000 steg på räknaren och Floyd lär väl ha minst det tredubbla efter att ha gått 5 såtar :laugh: just nu snarkar han som en gris i soffan. Flera fina jobb idag!
I morgon vankas det älg- och grisjakt. Jag har bjudit in till girlpowerjakt och vi är ett gäng tjejer som ska jaga ihop hemma hos oss. Ska bli så kul!
 
Idag blev det långpromenad till en hage där damerna verkligen kunde sträcka ut. Herregud så snabbt de sprang! Det märks att de får bättre och bättre kondition efter vår slöa period tidigare för jäklar vilket tempo de hade idag :D

Nu ligger vi och myser i sängen och laddar inför imorgon. Då planerar jag att vakna tidigt för att kunna åka iväg till ett jättefint springställe. Gissar på att de kommer bli tokigt glada även då.
 
Sju veckor nu sen Breezes operation. Vi kör fortfarande enbart koppelpromenader, men är nu uppe i 25-30 minuter åt gången. Han har helt slutat avlasta så mycket att han lyfter det opererade benet, men är fortfarande spänd och lite överansträngd i det andra, så det är inte jämn belastning än. Han sitter fortfarande inte med benet helt under sig, men frågan är nog om det blir bättre. Han har ju vant sig vid att inte böja det lika mycket och dessutom sitter det ju en stor metallplatta i benet.

Peppar, peppar, än så länge har det gått över förväntan och om det fortsätter så här kan vi nog börja köra bruks igen i februari. Sen får vi se om hans rörelser räcker för utställning också.
 
Vettefasen vad jag gett mig in på med att planera tävlingsdebut nästa helg, tydligen ska två av syskonen också debutera då, men deras mattar (varav en är själva uppfödaren) är ju mycket bättre än mig på agility och jag har inte ens något färdigt beteende på varesig gunga eller A’et :o Tur iallafall att jag och Asni ska på blåbärstävling på tisdag, får se hur hon fixar det. Kanske borde boka hall igen, fast i två timmar så jag faktiskt hinner sätta upp en bana..

Hatar att jag är från en generation med så mycket prestationsångest :wtf: Jag jobbar på det, men det är svårt att få bukt med.

Aja. Hundarna as of right now är iallafall jättenöjda. Inte rört sig ur fläcken i sängen. Sötnosar.
 
Vettefasen vad jag gett mig in på med att planera tävlingsdebut nästa helg, tydligen ska två av syskonen också debutera då, men deras mattar (varav en är själva uppfödaren) är ju mycket bättre än mig på agility och jag har inte ens något färdigt beteende på varesig gunga eller A’et :o Tur iallafall att jag och Asni ska på blåbärstävling på tisdag, får se hur hon fixar det. Kanske borde boka hall igen, fast i två timmar så jag faktiskt hinner sätta upp en bana..

Hatar att jag är från en generation med så mycket prestationsångest :wtf: Jag jobbar på det, men det är svårt att få bukt med.

Aja. Hundarna as of right now är iallafall jättenöjda. Inte rört sig ur fläcken i sängen. Sötnosar.
Försök se varje tävling som en förberedelse för bra träning (i stället för tvärtom). Det tar lite tid att ställa om men det går 👍
"I dag ska jag få veta vad vi ska träna mer på den närmsta tiden, för att få roliga, utmanande, effektiva träningar."
 
Försök se varje tävling som en förberedelse för bra träning (i stället för tvärtom). Det tar lite tid att ställa om men det går 👍
"I dag ska jag få veta vad vi ska träna mer på den närmsta tiden, för att få roliga, utmanande, effektiva träningar."
Jo jag försöker 🙈 Agility har egentligen aldrig varit den sport jag haft speciellt mycket ångest över, för det är en så ödmjuk sport. Alla diskar sig rätt ofta, oavsett hur erfaren eller ny man är.

Men nu är det en helt ny grej. Aldrig tävlat mot uppfödaren till hunden jag tävlar med. Asnis mamma är ju nu full agilitychampion som tävlat SM två gånger, uppfödaren har en egen agilitybana i trädgården, det andra syskonet som ska debutera som inte ägs av uppfödaren bor nära och de tränar ofta ihop och av det jag sett så har båda kommit så mycket längre än mig och Asni.

Jag försöker övertyga mig själv om att den här debuten handlar om att kolla vart vi är i träningen och hur hon hanterar tävlingsmiljön. Men det ligger och gnager i bakhuvudet att vi kommer diska oss på något riktigt fult sätt och skämmas medan syskonen står på prispallen. Men det är ju så det funkar med prestationsångest. Det är inte logiskt 😅 Men det lär bli bättre med tiden, precis som det blivit för mig med rally och lydnad.
 
Tycker så synd om Bella 😞 Hon håller att bli hysterisk på sitt sår på magen 😞 Tror inte att det gör jätteont utan mer att det kliar. Det är tratt på hela tiden som gäller utom på promenader för då glömmer hon bort det. Hon är så extremt känslig för allt som är obekvämt eller läskigt så jag kan inte ens peta på det utan att hon skriker som jag håller på att ha ihjäl henne. Skulle sätta på bedövningssalva igår och jag var rädd att grannarna skulle hinna ringa polisen innan jag lyckades få hunden tillräckligt still för att ens kunna smörja. Känner mig maktlös när hon blir så rädd 😢

Ping lyckades stjäla mat igår så hon mår också dåligt och har kräkts flera gånger inatt och matvägrar 😞

Poppy bryr sig dock inte alls om sitt sår skönt nog! Och hennes låsningar har inte kommit tillbaka som jag var rädd för 😃

Pärla är också pigg och glad. Funderar på om jag ska prova att sätta ut metacamen eller om jag ska vänta till ryggen är lös och avslappnad igen. Får se vad veterinären säger.
 
Floki känns låg idag så frågan är om han kommer att få ett anfall strax. 38.4 i temp så ingen feber direkt. Men det kanske kommer sen. Hade varit lättare om han bara fick anfallet direkt om han nu ska ha ett så att vi kan åka till veterinären direkt istället för att oroa oss. :banghead::arghh:
 
@Fisherling om det till nån tröst så kan du nog slå kullerbyttor på planen utan att uppfödaren noterar det, denne kommer ju bara ha ögon för Asni 😁.
Har tävlat rally med Nessie en gång när uppfödaren var med och kollade, det hade nog kunnat gå hur kasst som helst och hon hade ändå bara sett det positiva 🤣.
 
@Fisherling om det till nån tröst så kan du nog slå kullerbyttor på planen utan att uppfödaren noterar det, denne kommer ju bara ha ögon för Asni 😁.
Har tävlat rally med Nessie en gång när uppfödaren var med och kollade, det hade nog kunnat gå hur kasst som helst och hon hade ändå bara sett det positiva 🤣.
Är mer orolig över att Asni ska bete sig som att hon typ aldrig fått höra sitt namn eller ett kommando innan 🙈
 
Floki känns låg idag så frågan är om han kommer att få ett anfall strax. 38.4 i temp så ingen feber direkt. Men det kanske kommer sen. Hade varit lättare om han bara fick anfallet direkt om han nu ska ha ett så att vi kan åka till veterinären direkt istället för att oroa oss. :banghead::arghh:

Har han fått epilepsi också? Det har jag missat. Står han inte på medicin för det?
 
Äh nu verkar han vara som vanligt. Han kanske vaknade på fel sida. Jäkla skrälle.
Får se om han håller sig ok resten av dagen med.

Har han fått epilepsi också? Det har jag missat. Står han inte på medicin för det?

Nej, anfall som i hans autoimmuna sjukdom. :) Han brukar bli sjuk i november men det har inte hänt än så jag går och väntar.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
4 570
Senast: Farao
·
Hundträning Hej! Jag skulle behöva lite tips. Jag och min hund har kört agility i ett år. Hon har varit super duktig och tyckt det varit väldigt...
Svar
7
· Visningar
767
Senast: Nova123
·
Hundträning Är det någon som har förslag på övningar eller tricks att träna på inomhus? Jag är nyligen ryggopererad och ska ta det lugnt nu några...
Svar
15
· Visningar
889
Senast: Nepenthe
·
Övr. Hund Vet inte riktigt vad jag vill med detta långa inlägg, för ingen annan kan ju veta, men det kanske hjälper att sortera ut mig själv genom...
2
Svar
21
· Visningar
3 275
Senast: geting
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp