Bukefalos 28 år!

Den där okapin i Danmark

okapi1.png

Ser ut som om den redan övar på sin sagodrake-pose :love:
 
Vad typiskt att den föds precis när de sagt att det kommer dröja. Jag hade liksom slutat kolla så ofta och kollade inte tråden så ofta heller.
 
Tack sms-gruppen för att jag inte behövde missa detta :). Jag var på väg till Kolmården och hade inte en tanke på Okapi, men tack vare gruppen fick jag se detta underbara! Buke verkar ju också ha varit lite medverkande till att Preben och co blev informerade om att mammakapi födde. Det vore ju inte mer än rätt att vi fick döpa den lilla nu:love:
 
I med att de därborta är inge bra på att ge djuren namn (försummade squii och miniloopen helt!) så föreslår jag att vi har en (in)officiell namngivning :)

Om det är lil pojk:

Preben
Draken

Om det är liten jänta:

Dubbelsnød


Fyll på:D
 
Jag vet inte hur man gör för att lägga till nåt på en lista, behövs inte just nu heller, för jag kan inte tänka mej nåt annat än att det är en liten pojkapi som ska heta Bukefalos. Och tänk så många faddrar han har!
 
Jag sitter ensam i köket. De andra i flocken har lagt sig för natten, utspridda i sängar och soffor och på golv i vårt hus. Den sista glöden falnar långsamt ut i spisen.
Jag känner en konstig tomhet i mig. Har känt så hela dagen, men inte kunnat förstå vad som fattas mig. Den sprittande förväntan som fyllt mina senaste veckor har ersatts med en förlamande känsla, som känslan efter en rusig helkväll på ett nöjesfält fullt med skrikande glada människor som vill dela samma upplevelser som jag.
Till sist slår mig vetskapen med förödande kraft. Jag inser vad som fyller varenda liten cell i min kropp...

JAG VET INTE VAD JAG SKA VÄNTA OCH TITTA PÅ NU NÄR OKAPIBEBISEN ÄR FÖDD!!!!!:arghh::arghh::arghh:

Så många gånger varje dygn man kikat in till den randiga sagodraken i Danmark och hoppats på att nu, NU!! kommer den... Och nu är den där, visserligen helt bedårande söt och alldeles oemotståndlig... Men de här veckorna jag delat med er alla i den här fantastiska glada tråden, har faktiskt varit väldigt väldigt inspirerande och roliga, och gett mig så många skratt! Och nu är vår gemensamma väntan slut!!!

TACK!!!! till alla härliga Bukefalister för att ni finns!!! Tack till TS, Tack till den som fixade SMS-gruppen, Tack till den som larmade när det var dags, och Tack till er allihop!!!!!

KRAM! :heart
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 593
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
374
Senast: Magnum
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
2 950
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2
Svar
23
· Visningar
1 267

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Forl kostnad?
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2025

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp