Bukefalos 28 år!

Den där okapin i Danmark

Om det är lil pojk:

Preben
Draken
Bukefalos
Ragnar
Ragnarøk

Om det är liten jänta:

Dubbelsnød
Prebentina
Tøsabit (skånskt)
 
Nån som spelade in, främst en stund efteråt? Filmen som länkades var ju väldigt nedklippt. Så irriterande! Jag var förberedd för att spela in och jag var till och med på buke då men missade att det var i gång, kollade inte tråden för trodde att det ändå var nån månad kvar.
 
Jag sitter ensam i köket. De andra i flocken har lagt sig för natten, utspridda i sängar och soffor och på golv i vårt hus. Den sista glöden falnar långsamt ut i spisen.
Jag känner en konstig tomhet i mig. Har känt så hela dagen, men inte kunnat förstå vad som fattas mig. Den sprittande förväntan som fyllt mina senaste veckor har ersatts med en förlamande känsla, som känslan efter en rusig helkväll på ett nöjesfält fullt med skrikande glada människor som vill dela samma upplevelser som jag.
Till sist slår mig vetskapen med förödande kraft. Jag inser vad som fyller varenda liten cell i min kropp...

JAG VET INTE VAD JAG SKA VÄNTA OCH TITTA PÅ NU NÄR OKAPIBEBISEN ÄR FÖDD!!!!!:arghh::arghh::arghh:

Så många gånger varje dygn man kikat in till den randiga sagodraken i Danmark och hoppats på att nu, NU!! kommer den... Och nu är den där, visserligen helt bedårande söt och alldeles oemotståndlig... Men de här veckorna jag delat med er alla i den här fantastiska glada tråden, har faktiskt varit väldigt väldigt inspirerande och roliga, och gett mig så många skratt! Och nu är vår gemensamma väntan slut!!!

TACK!!!! till alla härliga Bukefalister för att ni finns!!! Tack till TS, Tack till den som fixade SMS-gruppen, Tack till den som larmade när det var dags, och Tack till er allihop!!!!!

KRAM! :heart
Tack @Milene! Fortsätter på Oscars-temat: tack alla som hängde på med kommentarer och uppdateringar ("det händer inget" alt. "nu händer det nåt"), alla tokiga sidospår (Preben :angel:), tack för intressanta fakta (utöver okapikunskap har jag lärt mej bläddra i flikarna och lägga in citat i svaren). Det känns lite tomt faktiskt, men vi kommer säkert att titta in och oroa oss för lillekapin så fort hen inte syns i bild.
 
Inte lätt att sova i sagodrake-pose när huvudet nästan är lika stort som halva kroppen. :love:

Minikapi_zpscbeigntw.jpg
 
@Caoimhe Tack för du la in bilden på den fina sovställningen, såg den och tänkte påpeka den men kan inte lägga bild men lagom jag slutat asgarva hade du gjort det.:up:
Söta lilla Okapibebisen :love:
 
Okapin i det vilda lämnar ungen gömd i flera veckor, och är bara dit ibland och diar den. De umgås alltså inte (antagligen för rovdjur inte lika lätt ska käka upp ungen). Tydligen har okapier i fångenskap inga vidare moderkänslor de heller
Det förklarar kanske varför bebis ligger och sover på samma plats typ hela tiden, och mammakapi ser jag inte ens i någon av kamerorna. Jag var lite orolig för att det var något fel på bebis.

Förut var Preben inne och klappade mammakapi och gav henne mat. Han smekte henne ömsint över hela kroppen :D.
 
Jag fattar inte vad han säger, men eftersom det är Preben måste det vara nåt vettigt :up:

Han berättar att det har gått bra allting men att de inte har undersökt den tillsammans med veterinären ännu.
De skiljer dem åt ett par timmar varje dag för att det ska vara så naturligt som möjligt för både kalv och mor. Kalven sover och mammakapi är ute och äter blad.
Pga att det snart blir kallare kommer det dröja lite innan kalven får komma ut eftersom man inte vill att den ska lägga sig där ute ännu. Så kommer gå i vart fall en månad innan den släpps ut.

Typ kort sagt iaf ;)
Den är sjukt söt!!! :love:
 
Han berättar att det har gått bra allting men att de inte har undersökt den tillsammans med veterinären ännu.
De skiljer dem åt ett par timmar varje dag för att det ska vara så naturligt som möjligt för både kalv och mor. Kalven sover och mammakapi är ute och äter blad.
Pga att det snart blir kallare kommer det dröja lite innan kalven får komma ut eftersom man inte vill att den ska lägga sig där ute ännu. Så kommer gå i vart fall en månad innan den släpps ut.

Typ kort sagt iaf ;)
Den är sjukt söt!!! :love:
Tack för översättningen :up:
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 671
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
384
Senast: Magnum
·
Relationer Jag har en nära anhörig, pensionerad sedan drygt tio år, som ibland har så extremt hårda övertygelser om hur saker ÄR. Jag skriver milda...
2
Svar
36
· Visningar
3 072
Senast: skiesabove
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
5 548

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Åkerfräken
  • Linjeavel PRE

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp