Bukefalos 28 år!

Den där okapin i Danmark

Lilla okapin heter Ituri, efter Ituri-regnskogen i Kongo. Och det är en liten flick-okapi säjer dom på zoo.
:love:
Enligt deras veterinär som undersökte okapin i mitten av oktober, se 16 oktober i denna tråd var det en hankalv ?? Och i den nya filmen från igår kallar djurskötaren kalven som han ett flertal gånger filmen !
 
Enligt deras veterinär som undersökte okapin i mitten av oktober, se 16 oktober i denna tråd var det en hankalv ?? Och i den nya filmen från igår kallar djurskötaren kalven som han ett flertal gånger filmen !
Jag mejlade zoo och frågade vad han hette (har inte sett filmen och skulle troligen inte förstå mycket av danskan) och då fick jag till svar att ungen heter Ituri och är en "hun". För säkerhets skull frågade jag igen om det är en flicka/pige och de svarade ja.
 
Tittade på den nyaste filmen igen och okapins djurskötare säger ordet han 12 gånger i filmen..... det är inte så att deras PR-avdelning har blandat ihop okapikalven med flodhästbabyn (som är en hona) ???
 
Jag har lyssnat på ett par av filmerna oci jag förstår tyvärr ingenting :confused:O_o
Och inte hittar jag någon info på webbsidan om könet på lillekapin. Jag måste säja att jag tycker det hade varit mer intressant än närbilder på bajset.
 
@honung nu får a´jag svårt och bestämma mig om jag avgudar dig eller avskyr dig?!! :o:love::rage::arghh:
Men alltså det här är ju inte hälsosamt, bye bye sömnen och sen får man äta snabbt och enkelt.
Undrar när vi ska få bukes weblivesändningar?
Det här är ju ett perfekt ställe att lägga fölvakssändningar på sen när säsongen drar igång, tänk så skönt för alla stoägare som slipper vaka själva ;)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
2 471
Senast: Hazel
·
IT & mobiler Såg en annan tråd, excel-akuten, och inser att här finns kanske hjälp att få? Jag ska multiplicera två celler och få svaret i en...
Svar
9
· Visningar
356
Senast: Magnum
·
Övr. Djur Jag roar mig ofta med att titta på aquascape klipp. Nåt som dykt upp ofta nu är scapes med "svävande stenar". Det ser urläckert ut och...
Svar
4
· Visningar
847
Senast: Red_Chili
·
Kropp & Själ God morgon, och gott nytt år! :heart Jag har lite nätfasta över ledigheterna men behöver verkligen er expertis just nu. Jag berättade...
2
Svar
38
· Visningar
3 810
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp