Bukefalos 28 år!

Den ultimata travarexteriören...

Sv: Den ultimata travarexteriören...

Han är ju inte precis ostammad.;)

Jag har sett honom utan grejor några gånger för ett par år sedan, han har precis en sådan hals ghost inte vill ha. Lågt ansatt. I övrigt ser han ut som hästar gör mest, är inte så stor.

/solros- som är unik. Jag har selat ut TVÅ hästar till att slå Max Flukt i löp. Det ni! :p :D
 
Senast ändrad:
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Nu har jag nog förklarat dåligt! Neeej, Marta är inte lömsk på det viset, snarare...ehhh...påhittig! Hon skulle kunna bitas med öronen framåt bara för att testa om hon kanske får bitas idag liksom. Lite respektlös, lite mer "jag behöver inte dig, men du kan vara bra att ha" Förstår du då hur jag menar?

Har inte sett loppet Fia gick idag, har inte tillgång till att se loppen utanför tvsändningarna, så hur hon gick kan jag inte uttala mig om. Hon gick ju dock nytt rekord och var ute i ett rätt tufft gäng (antar jag eftersom det såg ut så på pappret innan iaf, har ju som sagt inte sett loppet.) Kanske så enkelt att hon inte räcker till i de sammanhangen? Framtiden får utvisa.

Jenny
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Grattis "solros", Pine Chip var farfar!!:bow:
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

O så svarar jag på förra sidans sista inlägg!! Grattis ändå:o
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

PÄMMI skrev:
Grattis "solros", Pine Chip var farfar!!:bow:
Tack, visst var det duktigt att se det! :D

Jag ser rätt mycket hästar och just Pine Chip (och hans blod) ger ofta några särdrag som man med ett tränat öga lätt kan se.
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Som Mack Lobell typ. ;) Inget lika sin far:D
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

*knapplån*

Vad anser ni om exteriören på dessa två kallblodsräcertjejerna:angel: ?

Åskgnista:
askaveikko.jpg


Ljusgnista:
ljusuppstalld.jpg


Saknar dem så:( ...dom är ivägskickade på utbildning en stund innan sommarbetet:D

Ursäkta de lite runda magarna...de är i alla fall matfriska:D
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Bakdelen är bra men halsansättningen är dålig. Det blir spända hästar när de ser ut så .Redan nu är dte mkt spänningar framtill.
Jag bedömmer int enligt regelboken, bara ur håållbarhets och prestationsynpunkt.
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

nja...klokast vet jag inte...hon är den som är mest misstänksam, den andra sitter gärna i ens knä om hon får och är lättövertalad.

Vad är det som tilltalar dig mer med den översta jämfört med den undre? Det är intressant det här:D (den övre är min ;) )
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Då kvarhåller jag mitt påstående. en misstänksam häst ÄR en klok häst, en som sitter i ens knä är jobbig och ointelligent, enligt mitt sätt då alltså.
Den översta har långa bakben, byggda för påskjut. Dessutom god kroppsmedvetenhet.På bilden i en växtfas (förhoppningsvis) och överbyggd som faan. Dock ser man på mankens fina linje att ingen låsning framtill förekommer utan det är en naturlig och positiv tillväxtfas.
Den andra är svårare att se eftersom den inte står korrekt, men bakdelen är iallafall inte tillnärmelsevis lika fina som din, inte så byggd för på¨skjut.
MEN, om du ställer upp den bättre kanske jag ändrar min åsikt.;)
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Någon som skulle kunna lägga någon fin kommentar om denna pålle ?

Om hon har den ultimata travarexteriören .. ;)

pic_show_id1624435.html

Ella på banan ..

pic_show_id1624429.html

Ella helbild i boxen ..

pic_show_id2044230.html

Helt ekipage utanför stallet .. nästan.

pic_show_id2044328.html

Ellas framben ..

pic_show_id1624438.html

Ella i full aktion på banan .. ;)

Ehm, vet ej om bilderna fungerar. Men gör dom inte det så får ni mer än gärna gå in på; http://Rigolette.fotogalleriet.se och klicka er vidare till Ella Marine så finns det bilder där .. :P
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Med reservation för att bilderna kan vara lite vilseledande så tycker jag nog följande...

Åskgnista: Mkt god rastyp, feminin , vackert huvud, väl ansatt hals med tendens till underhals??, kort bog, omarkerad manke(eller man ivägen?) grund bål, välformat kors. välbenad från sidan men kanske ngt gracil.. Ger ett vaket intryck på bilden.;)

Ljusgnista: God rastyp, huvud o hals kan man ju inte se på bilden dock men halsen ser ju ut att vara väl ansatt, djup välmusklad bog, lång manke, djup bål, kort rygg, välmusklat långt kors. Välbenad från sidan. Ser ut att vara en harmoniska häst.:love:

Otroligt fina fröknar båda två, den övre liknar min väldigt mycket...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Djurjouren skrev:
Då kvarhåller jag mitt påstående. en misstänksam häst ÄR en klok häst, en som sitter i ens knä är jobbig och ointelligent, enligt mitt sätt då alltså.
En misstänksam kallblodig travare är definitivt inte en klok häst!!:eek:
En "knäsittarhäst" har jag iofs aldrig haft:D men jag tror jag fattar typen, är däremot en klok häst som dock kräver en smartare ägare för att få dit man vill, för den gör inget förhastat..:angel:
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Jag_de_Bellouet.jpg


Här har ni den!

Den ultimata exteriören!:love: :love: :love:
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Här är då den ultimata kallblodiga travaren iaf...Vilket bogparti..:love:
faksen2005.jpg
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

På den hingsten behöver vi inte se exteriören för att veta att han är den ultimata travaren... Resultaten talar för sig själv!:bow:
Jenny
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Så här går det när jag har sambon som fotograf...:smirk: Jag sa till honom flera gånger att han måste ta kortet bra så ni kan få en titt på våran lilla :angel: dam. Hennes exteriör har några fel, men enligt travtränarna härikring tillräckligt mycket plus för att de ska tjata på oss att vi måste få henne till start... Och när hon börjar trava så börjar de dreggla.:D

Så, vad tycks om fyraåriga stoet som ska tränas igång?

20060130062.jpg

Jenny
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Hmmm.... Nja, kortets tydlighet mörkas väl kanske en aning...:rofl:
Bortser man från att hon saknar bog och att halsen är lågt ansatt så tycker jag att hon ser riktigt fin ut... Bakdelen gillar jag.. Benen törs jag inte uttala mig om för de ser man så dåligt...
Hur stor är hon?
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Hittade en bild på en 2-års hingst, vad tycker ni om den?

4835416325.jpg
 

Liknande trådar

C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 306
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Akvarietråden IV
  • Avliva aggressiv hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp