Den ultimata travarexteriören...

Sv: Den ultimata travarexteriören...

Djurjouren skrev:
vi menar samma sak men utrycker sig oss olika. När en häst har svårt att finna balansen så drar den in halsen i kroppen som en skrämd sköldpadda vilket förvärrar problemen.

Japp, även en kort hals kan balansera bra om den används tillsammans med resten av kroppen. :D
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Violator skrev:
Hur bra bilder behöver experterna här för att kunna ge ett utlåtande? :D

Jag som startade tråden vill inte ha några bilder alls om det inte är bilder ur hingstkataloger eller så. Resonemanutfrån en specifik häst är rätt ointressant om vi inte tar en bild (professionell) på Bravo Sund som dck skyhöga exteriörpoäng. DET skulle vara intressant förresten, någon som har en bild på honom? :idea:

Det är inte meningen att våra hästar ska betygsättas utan snarare utifrån exteriör resonera om hästarna är benägna att få specifika skador.

Vilken exteriör ska man söka för att försöka undvika att få skador som kan komma av X-ighet, (är det samma skador som en fransysk häst och vilka i så fall?) Krokiga eller raka haser? Lång eller kort rygg.

Alltså mycket av det som tråden redan handlar om. :idea:
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

ghost skrev:
Resonemanutfrån en specifik häst är rätt ointressant om vi inte tar en bild (professionell) på Bravo Sund som dck skyhöga exteriörpoäng. DET skulle vara intressant förresten, någon som har en bild på honom? :idea:

Har bild (men han står under sig fram trots att det är en reklambild). Tyvärr saknar jag skanner, men kan skicka bild via snigelpost om ingen annan här har "databild"

Han var onekligen en fin häst, men blev han inte kasserad som avelshingst ? (är inte säker....)
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

lsz skrev:
Har bild (men han står under sig fram trots att det är en reklambild). Tyvärr saknar jag skanner, men kan skicka bild via snigelpost om ingen annan här har "databild"

Han var onekligen en fin häst, men blev han inte kasserad som avelshingst ? (är inte säker....)

"Spöket" har scanner! :D Annars kan du ju ta och pallra dig till Överberga nån dag nästa vecka kanske? :idea:
 

Liknande trådar

C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 278
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp