Bukefalos 28 år!

Den ultimata travarexteriören...

Sv: Den ultimata travarexteriören...

Javisst och springa kunde han ju :d :D
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Han sa det juh före elitloppet;)
Tråkig känsla det där att komma på att hästen har för korta ben just när elitloppsfinalen går in på upploppet:angel:
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

jari skrev:
Han sa det juh före elitloppet;)
Tråkig känsla det där att komma på att hästen har för korta ben just när elitloppsfinalen går in på upploppet:angel:

Måste kännts jobbigt när det gick upp för honom... :D
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

jari skrev:
Vem är det på din avatar?
....en häst som ratades av Lindblom, Tarzan och Westholm....vi får behålla skräpet själva:p , men för mig är hon värd guld :love:

Är just på G att byta avatar och den hästen kommer att bli den ultimata travaren om några år :D .
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

jari skrev:
, och sen sa JW det om Rite on Track på TV nyss va?

Här är en mycket nära släkting till Rite On Track.....2 dagar gammal.
Visst har han väl den ultimata travarexteriören :p
(grimman får man "tänka bort")

IMG_0572.jpg
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

*KL*

här är en exriörbeskrivning av hur am. travare ska se ut från aftonbladets hemsida. tycks?? :p

"Huvudet är ofta oädelt, långt och något stort, ofta med något konvex nosprofil, långa öron, livliga ögon och tydliga käkar.Halsen är lång, platt och rak. Manken är inte särskilt utpräglad men muskulös, lång vek rygg som ofta har otillfredsställande förbindelser med bakdelen, korset är långt, brett, stupande och överbyggt (s.k. trotting pitch), långa tydliga sittbensmuskler, indragen buk, stupande bogar som dock är muskelfyllda i riktig "travarvinkel" till de långa överarmarna. Benen är smäckra, skenbenen är korta och hasarna mycket lågt ansatta, alla fyra benen är ofta dåligt inskenade med långa stupande kotor, hovarna är välformade, och benställningen är ofta kohasig.
I tävlingstraven och passgången har standardbredden stor bogfrihet, bakbenen träder utvändigt förbi de avtrampade frambenen. Travstegen är långa, flacka, snabba, vägvinnande som är utdragna i en svävningsfas. Skritten är ofta kort i steget och galoppen klumpig och lite ostadig"
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Jag har läst den och undrar vem som har skirivit den?

Är det verkligen hur en travare "ska" se ut eller en beskrivning av någon ganska okunnig som såg en travare på ridskolan en gång?
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

va tvungen å lägga ut en bild på våran smasher märr:D

vad tycker ni om henne? 3 veckor på bilden
2789901.jpg
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Jättefin....jag älskar Smashers avkommor :love:

De brukar bli runda goa och snälla som lamm.
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Djurjouren skrev:
Tanke till ghost teori om att dåligt ansatta korta halsar travar illa.
Är den naturligt kort av naturen så blir det inget dåligt trav men är den kort så som tex Jämtlands ponnytravare så blir det dålig trav, då är den kort pga spänningar och spänningar är aldrig bra för traven ju...

Nja, att säga att en häst med kort hals travar illa är inte riktigt överensstämmande med min teori, jag tycker bara att de ofta har svårtare att hitta sin naturliga balans och behöver mer stöd.
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Jag har en snygging jag skulle vilja ha bedömd. Hur får jag in någon bild????:confused:
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

vi menar samma sak men utrycker sig oss olika. När en häst har svårt att finna balansen så drar den in halsen i kroppen som en skrämd sköldpadda vilket förvärrar problemen.
 
Sv: Den ultimata travarexteriören...

Hur bra bilder behöver experterna här för att kunna ge ett utlåtande? :D
 

Liknande trådar

C
Avel Tänkte att jag skulle visa för alla uppfödare här inne vad Heimdal sa på föreläsningen i Västerås på Häst 2006. Tråden är startad med...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
8 281
Senast: Animor
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 29
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp