Denna värme med hästarna

Så länge inte bitdjur gör att de vandrar tycker jag alla hästar betar mest morgon, kväll o natt. Just därför jag i det längsta undviker att ha våra ute just den tiden då de är på tok för lättfödda.
 
Det har ju varit extremt varmt och är det fortfarande och kommer att fortsätta med detta.

HUr gör ni med era hästar när det är så här varmt?
Låter ni dem gå i hagen som vanligt?

Jag känner mig jättekluven, å ena sidan är det sommar de blir varmt MEN när man ser hur de lider i värmen och med alla brömsar och skit som finns.
Har dem på ett bete en bit ifrån mig men kommer att ta hem dem för man ser hur de lider och hur trötta de är.
Kommer att sätta dem i en skogshage, där e de lite svalare.

Från en som lider med hästarna i värmen.:crazy:

Dom får gå i hagen som vanligt, kollar en extra gång för att försäkra att det finns gott om vatten. De står ofta i skuggan i någon av skosgdungarna.
 

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
93
· Visningar
7 383
Senast: Juli0a
·
Hästvård Den gamla tråden verkar ha dött ut så hoppas det är okej att jag startar en ny! Här kan vi dela med oss av hur det går med våra skadade...
8 9 10
Svar
195
· Visningar
15 241
Senast: Blyger
·
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 019
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
438
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp