Desperat , tips mottages

Jag känner flertalet hundar som äter skit och som får exakt samma foder som flera andra hundar som inte äter skit - så att det skulle vara brister tror jag inte ett dugg på. Vissa hundar har bara en ful ovana att gilla äckliga saker :)
Jupp ju äckligare desto godare (enligt hundarna alltså) :yuck::D
 
Jaha där ser man. Vetten har bara konstaterat att det är svamp. Sen tog en annan veterinär även prover för att utesluta demodex och rävskabb. Det är de tester som gjorts på henne

Svamp beror väldigt ofta på att hunden får i sig för lite omega-3, för mycket spannmål/vegetabilier och för lite kött. Enbart av att se inlägget där du skrev vilka foder du gett så skulle min första tanke varit "Huh, förr eller senare lär hunden få problem med svamp i tassar osv om de inte har tur", för jag har pratat med så otroligt många som haft sådana problem i någon period som gett just sådana foder. Tyvärr. Jag kommer ofta i kontakt med hundägare som har sådana problem, men eftersom veterinärerna inte kopplar att det kan ha med fodret att göra annat än i allergisammanhang så lyssnar de sällan på mig när jag tipsar om foderbyte. Kan tillägga att min ena hund också haft rejäla(!) problem med svamp i tassar i perioder, men att det blev bättre när jag bytte till ett bra torrfoder och försvann helt när jag började ge färskfoder.

Så ja, prova att ge färskfoder. Vilken sort lär spela mindre roll. Kolla om det blir bättre. Blir det inte helt perfekt kan du då börja fundera över om det finns färskfoder att ge som är bättre än det du börjat med. Genom att googla på "färskfoder hund" får du fram samtliga tillverkare och de har listor med återförsäljare på sina hemsidor. Köp något som du lätt kan få tag på, alla foder går tyvärr inte att få tag på överallt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 355
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
17 475
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 195
Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 423
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp