Desperat , tips mottages

Men du trappar ju ner för att hitta lägsta möjliga dosen. Inte bara för att trappa ner.

Är det så att det hjälpte henne så pass att hon inte bet alls så borde hon stå på den högre dosen längre än bara tre dagar.

Sen får man prova sig fram till rätt dos ofta i kombination med cortisonspray/salva.

Nu kan det ju bara varit en tillfällighet att kortisonet hjälpte men då hon verkar ha ganska så stora problem så är det ju värt att prova igen.

Jo jag får testa det igen! Tack snälla för hjälpen
 
Problem med magen har aldrig korsat min tanke faktiskt. Men detta kan nog stämma. Nu när jag tänker efter så fick hon konstiga bulor i buken när hon hade ätit direkt när vi fick henne. Men detta var ofarligt enligt vetten. Tycker dock det var lite märligt. Det var precis som om magen "läckte". Hmm ska absolut forska vidare på detta spår med magen! Tusen tack!

Bulor i buken? :confused:
 
Jag har för mig att miniatyr bullterrier har risk för ocd. Det kanske kan vara det? Oftast är det ju att de jagar sin egen svans, men i det här fallet kanske det ger sig uttryck på ett annat sätt?
 
Jag har för mig att miniatyr bullterrier har risk för ocd. Det kanske kan vara det? Oftast är det ju att de jagar sin egen svans, men i det här fallet kanske det ger sig uttryck på ett annat sätt?

Jo jag har också läst det. Men vi kan ha varit ute och gått 1 mil och efter när vi kommit in så gnager hon.

Dessutom är hon inte den som är den. Hon är väldigt lugn och sansad i övrigt. Hon gillar inte ens leksaker... Väldigt loj och trygg i sig själv
 
Äter bajs, alltså obalans i magen.

Det finns magstabiliserande för hund, själv kör vi pulver men jag vet att det finns pasta i tub också (har haft det tidigare, bl a efter operation). Obalans i magen kan komma efter operation, och den obalansen sätter sig ju inte helt sällan i huden.

Jag hade gett en kur med magstabilisering, bytt till färskfoder (som vi fått otroligt fina resultat på, ger inget mer än färskfodret) och provat med laxolja direkt.

Vet du möjligtvis namnet på det du använt? Jag googlade lite nu och hittade Protexin pro-solube pulver. Är det sånt man ska använda?
 
Fast byt foder! Doggy är ett skitfoder och känsliga hundar mår oftast mycket, mycket bättre av färskfoder.

Nu vet jag inte 100 kokosoljans innehåll av nyttigheter, mer än att det ska vara väldigt nyttigt. Men just solrosolja (eller vetegroddsolja) är för att det är rikt på linolsyra som hundar behöver.
En sanning med modifikation. En del hundar som är känsliga mår bättre på färskfoder. Andra gör det inte. Men det kan vara värt att prova (och då fasa in det mycket långsamt).
 
Ojojoj... Stackars vovve!

-Prova färskfoder. Länge.

-Stimulera hunden mentalt (en promenad tröttar inte ut en hund)

-Vilka schampon har du tvättat med? Hur? Man kan börja med att tvätta varje dag, och sedan fasa ut tills man är nere på en gång i veckan. Låt schampot sitta 20-30 minuter innan sköljning. Torka NOGA!

-Håll tassarna torra och rena

-Har hunden fått medicin mot svamp? Du nämner bara schampot, men det finns alltså medicin som brukar fungera jättebra.

-Har hunden tillgång till tuggben (köttiga ben)? Om inte, ge den det.

-Se upp med andra mediciner!
 
Ojojoj... Stackars vovve!

-Prova färskfoder. Länge.

-Stimulera hunden mentalt (en promenad tröttar inte ut en hund)

-Vilka schampon har du tvättat med? Hur? Man kan börja med att tvätta varje dag, och sedan fasa ut tills man är nere på en gång i veckan. Låt schampot sitta 20-30 minuter innan sköljning. Torka NOGA!

-Håll tassarna torra och rena

-Har hunden fått medicin mot svamp? Du nämner bara schampot, men det finns alltså medicin som brukar fungera jättebra.

-Har hunden tillgång till tuggben (köttiga ben)? Om inte, ge den det.

-Se upp med andra mediciner!

Jo jag vet att promenaderna inte tröttar ut mentalt. Hon är lite svår att aktivera dock då hon tröttnar fort trots att hon är matglad. Har köpt massa aktivitetsleksaker men hon går därifrån när man tar fram dom typ. Haha får väl göra fler sökövningar med henne.

Vi har fått tre olika schampon utskriva. Det är Malaseb, maletic (osäker på namnet) och nåt starkare då hon haft hälta. Just nu tvättar jag två ggr i veckan.

Hmm medicin mot svampen? Hon fick både någon atnibiotika och nån annan flytande medicin som man sprutade över maten. Har dock glömt namnet på dessa.

Köttiga ben har jag inte gett henne dock. Utan bara såna pressade. Kanske vore något att testa
 
Det känns ju onödigt, prova en av dem först och se om det blir någon skillnad. Viktigt att hindra hunden från att äta bajs, annars är det ju ogjort arbete.
 
Det känns ju onödigt, prova en av dem först och se om det blir någon skillnad. Viktigt att hindra hunden från att äta bajs, annars är det ju ogjort arbete.

Yes jag får göra detta. Håller tummarna för att det ska funka! Ja jag har stenkoll på henne när vi är ute. Men inte lätt när det ligger bajs i var och vartannat hörn :down:
 
Det känns ju onödigt, prova en av dem först och se om det blir någon skillnad. Viktigt att hindra hunden från att äta bajs, annars är det ju ogjort arbete.
Hundar som äter skit behöver inte ha något problem alls. Bajs innehåller en del osmält föda och de flesta hundar äter bajs om de kommer åt.
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 353
Hundhälsa Är i desperat behov av tips på vad jag kan prova på min hund med kronisk gastrit. Det känns som det är sista chansen nu och det gör mig...
2
Svar
26
· Visningar
17 471
Utrustning Jag har haft ute många olika utprovare och provat väldigt mycket olika sadlar men ändå har det inte löst sig för mig och min häst. Hon...
Svar
8
· Visningar
2 195
Hundhälsa Jag kan ju börja den här tråden med att jag känner mig förföljd av problem med mina djur. :arghh: Valp, nu 22 veckor. Det börjar med...
2
Svar
34
· Visningar
3 421
Senast: Tonto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp