Bukefalos 28 år!

Det blev en Elliot *massa bilder*

Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Ja, det tror jag han gör också. :love:
Han har inte försökt bita mig något mer, men han bet sambon i helgen när sambon sa till honom att han inte fick äta på barnets kuddar. Så då fick han gå in i buren igen.

Nu har han även börjat träffa hunden, har tagit det lite i taget. Men igår hade jag hunden liggandes hos mig på madrassen när han var ute. (jag håller alltså hunden hela tiden och hon har inte ett aggressivt ben i kroppen)
Hunden är jätterädd för honom. Han är ju så läskig så det inte är klokt. Hon höll på att kissa på sig när han kom upp och nosade på hennes svans.

Jag menar...liten kanin- golden retriever på 30 kg...Kaninen vinner- lätt! :D

Och sen, sen kom han på att om man hoppar upp på bordet där barnet har alla sina pennor och sudd och pennvässare och grejer så kan man leka med alla de sakerna. Och sen började han kasta med en grej i taget och kastade den ut från bordet så det skramlade på golvet när den landade. Det var jättekul. Så han lyckades hiva ner varenda en, mycket nöjd Elliot. Sen när det inte var mer grejer att kasta ner så gör han ett sånt där Geronimo-hopp rätt ner bland alla pennorna så det lät jättemycket.

Hunden fick ta igen sig hela dagen efter den pärsen ;)
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Härlig busnin!
Men kaniner är tuffa och gärna framfusiga. Kanske känner hunden hans pondus och blir försiktig?
Min stentuffa katt är väldigt försiktig och feg runt Viggo och han är ändå dubbelt så stor och tung som herr kanin.

Finns en bild där man ser hur kaninen är framfusig och katten sitter tveksamt i ett hörn och nosar på Viggo.

Jag vill se bilder på Elliot och voffsingen sen när vovve lärt sig att kaninen inte använder huggtänder;).
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Såna foton kommer när den dagen är här. Hundstackaren är fortfarande rädd för Elliot som tycker att det är toppen! :p
utf-8BSU1BRzAwMDkuanBn.jpg


Men han skrämde nästan livet ur mig också en dag genom att ta sats från bordet och hoppa rakt på en prasslig papperspåse så att det lät jättemycket. :o Mycket nöjd kanin.

Annars så är han som en duracellkanin. Full fart, tvärstopp vila-sova på golvet/i soffan- full fart. Klättra i möbler, hoppa upp och ner för saker, skrämmas, bli klappad, läsa bok, skriva jättemånga bokstäver på laptopen (vilket jag inte är så nöjd med oftast då inläggen kan bli lite konstiga ;) )
osv...
utf-8BSU1BRzAwMDcuanBn.jpg


Är era kaniner också såna att halva buren ska vara helt spånfri? Han blir så störd varenda dag när man städar toan och tycker att man ska göra lite fint. Vilket ju inte alls är fint enligt Elliot. Tar lite tid att sprätta bort allt spån dit man vill ha det och kissa/bajsa in där man varit fräck nog att ta bort
utf-8BSU1BRzAwMTAuanBn.jpg
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

hej, Vad inressant att följa denna tråd , då jag också har en kanin som lever som din, och de låter jätte lika, Min är är några månader gammal och har också kommit in i tonåren. Han som din gör bits i kläder, kan i bland ta tag i hunden, men direkt han känner att det var hus slickar han istället Jag brukar ta lite i nackskinnet på han och buta ner han från knät. Då brukar han skärpa sigm.
Jag har min lilla ninnis även med mig i stallet och låter han springa ute, Men nu när han är i tonåren har han blivivit riktigt jobbig, Vill inte komma in när vi ska hem igen, och gömmer sig gärna och är kaxig. så tror mycket är att de är tonåringar.

Har haft kaniner på detta sätt förut och de brukar skärpa sig när de kommer ur den perioden, och om man kastrerar så brukar de bli ännu mer harmoniska. Jag ska kastrera min när han är 9-12 månader(beronde hur han växer) då jag vill att han växer till sig :)

Ett bra botips till din kanin är kompostgaller som de andra pratat om. och sen har jag en kattlåda med kattsand till min och gjort som en lekhage med kompost gallrena, Lagt dit kattbäddar, kartonger, lite grenar , och några små leksaker, typ som gose djur, har även en spegel som han tycker är rolig att kolla i , Tror även han faktiskt kan bli intelligenare av att ha sånt i buren, Man kan ha en sån aktivitets boll också med något gott i så gör man lite hjärn gympa också (y) Min älskar de :)

Men framförallt för lukten och jobbets skull är kattlåda perfekt, helst med sånt kattsand som lukar gott när man rör i det ;)

Ursäka alla stavfel , men orkar inte ändra xD
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Tack! :D

Jättemånga bra tips och idéer.
Jag tycker han har lugnat sig lite nu i alla fall så jag hoppas han är ur 'värsta' fasen. :)
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Varning för klumpbildande kattsand, blir riktigt farligt om de får för sig att äta av det.
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Jag har fortfarande spån. Han har lärt sig att inte dra ut så mycket tycker jag. Det är inte alls så mycket spån som följer med ut när han hoppar ut.

Ellitrtt002.jpg


:eek: Jag tror jämt att han har dött när jag kommer in och han ser ut så här. Men jag har lärt mig att han sover sådär. Men hjärtat hinner ändå hoppa nåt slag extra när jag kommer in i rummet.
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Klassisk dvärgvädurs-sovställning. :D
Mina har också ofta sovit så och reagerar inte alls, så man nästan får peta på de för att de ska vakna till.
Precis som du säger hinner hjärtat ta ett par extra skutt innan de vaknar.
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Det är jätteläskigt!
Men hon som hade honom innan hade förvarnat oss att han låg så ibland. Hon hade blivit så nervös när hon såg det att hon hade ringt veterinär och frågat om han var döende eller nåt. :D

Men det var han inte som tur var.

Nu är han ute och roar sig med att hoppa rätt upp i luften högt och liksom vända i luften, sen ner igen, hoppar rätt upp, vända igen osv. Knäppa kanin :love:
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

*trådkap*
Nya Viggobilder:










Innan någon oroar sig alltför mycket för att katten har öronskabb eller dylikt (han är ju kal framför öronen) kan jag berätta att så inte är fallet. Däremot verkar han ha haft någon lindrig svampinfektion (först misstänktes ringorm men det provet kom lyckligtvis tillbaka negativt). Det verkar nu vara på bättringsvägen och snart hoppas jag pälsen återkommer på hans fina huvud.
Med faran över så får katten Lucifer återigen träffa sin nya vän Viggo-nin:).
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Vilka fina bilder. :love:


Herr Elliot är lika busig som vanligt. Han tror gärna att han är mycket större än han är och senast för ett par dagar sedan efter att ha varit sekreterare och skrivit 5 rader med 3or på datorn så skulle han slänga iväg den.
Han har samma temperament som jag ;)
Den var dock för stor för honom att lyckas slänga iväg.
Sen har han varit förvirrad sköldpadda ett par gånger. Han har en sån halv låda (underdelen liksom) och den är ju rolig att bita i och slänga med. Sen ibland så slänger han den över sig. Plötsligt har man en låda med 4 vita ben som vinglar omkring i rummet. :rofl:

Annars är han en busig myskanin som gärna ligger och sover bredvid mig när jag läser. (och skrämmer livet ur folk och fä genom att slänga grejer som låter) :love:
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Vilka fina bilder. :love:


Sen har han varit förvirrad sköldpadda ett par gånger. Han har en sån halv låda (underdelen liksom) och den är ju rolig att bita i och slänga med. Sen ibland så slänger han den över sig. Plötsligt har man en låda med 4 vita ben som vinglar omkring i rummet. :rofl:

*asg*
Jag vill se bildbevis! ;)
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Min dvärgis gillar också saker som låter! Hans favorit är när man viker tvätt från tvättstugan och det ligger tomma IKEA-kassar på golvet :love: Då ska han upp och klättra och gärna hoppa upp och ner i dem så att det prasslar våldsamt. Efteråt lägger han sig ner på sidan och knastrar med tänderna, supernöjd :p
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Haha, får väl se om jag har kameran redo nästa gång.
Han är som en liten rumpnisse när han vinglar omkring. 'voffor gör di på dette viset'.
Sen efteråt brukar han springa runt, runt i hela rummet i superfart, ung som en katt som försöker låtsas att det där misslyckade faktiskt var meningen och nu tänker vi på annat, tack. :angel:
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

:D Verkar vara nåt som är populärt.

Den största lyckan är ju att lyckas ta sats högt uppe ifrån och hoppa rakt ner i någon papperspåse eller nåt när jag sitter och läser. Jag håller på att få hjärtinfarkt varenda gång!

Och som sagt, kasta ner pennor och sudd och allt vad det är från bordet en i taget efter att ha slängt med dem i luften först är en stor favorit också. :D Stackars hunden blir livrädd.
 
Sv: Det blev en Elliot *massa bilder*

Amadeus är generellt förtjust i just prassel. Ligger det en tom chipspåse på golvet så blir han lycklig, han springer runt med den i munnen och kastar den hit och dit, hoppar på den, slänger med den och ska självklart in i den var och varannan minut för att kolla om det inte finns några smulor kvar i botten trots allt... Det är roligt att de är så otroligt personliga.

Stackars hund :D
 

Liknande trådar

Hundhälsa Min hund skadade benet illa i morse så blev akut in till veterinär. Inget är av, tack och lov, men dom misstänker ev artros. Hon har...
2
Svar
26
· Visningar
7 966
Senast: Fibusen
·
Kropp & Själ Eller är det bara spänningshuvudvärk. Berättar om mina migränattacker. Till saken hör att jag inte har haft migrän på 20 år så det känns...
2
Svar
25
· Visningar
2 659
Senast: alazzi
·
Övr. Barn Jag vill börja med att be dig som upptäcker att du känner mig antingen slutar läsa eller berättar för mig att du läser... Det är ingen...
17 18 19
Svar
369
· Visningar
31 829
Senast: ako
·
Hästmänniskan Vet inte riktigt vilket prefix som passar, så det får bli övrigt. Lång historia kort: Många händelser de senaste åren har krossat mitt...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 272
Senast: Karminnie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Betäckningar 2023 och föl 2024
  • Elitloppet – en gång om året!
  • Börja rida

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp