Bukefalos 28 år!

Det försvunna flygplanet

Sv: Det försvunna flygplanet

Nä det är ju sant. För det var ju bara en liten insjö det eventuellt har störtat i ju! Typ halva storleken av Vättern. Man borde ju hitta det på högst 30 minuter annars! O_o
Men ni har säkert rätt! De har säkert blivit kidnappade av Marsianer och hålls fångna på Mars! För det är ju världens enklaste sak att bara försvinna med ett flygplan och landa det i ett annat land utan att någon information sipprar ut i omvärlden. Ingen syns till och ingen passagerare hör av sig till sina anhöriga och säger att de lever och är ok.
För om ni var med på planet som försvann så skulle väl inte ni försöka kontakta era anhöriga och meddela att ni är ok?
Självklart måste det vara så... O_o

*IRONI*

Ja, för det var ju precis det jag skrev...
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Är det inte extremt märkligt pchså att man tror kursen gick till andaman islands, det betyder väl att de måste ha flugit över thailand? Hur liksom skulle thailand inte ha märkt det?

_73582068_china_malaysia_plane7_624.jpg
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Fast, det känns ju märkligt? Luftrummet brukar över land vara heligt för de flesta länder, medan kuststräckor och vatten är lite mer hipphapp. Typ.
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Fast, det känns ju märkligt? Luftrummet brukar över land vara heligt för de flesta länder, medan kuststräckor och vatten är lite mer hipphapp. Typ.

Fast på något vis undkom de ju radarna i så fall, sen är väl inte passagerarflygplan lika "hemskt" som t.ex krigsflygplan.
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Fast på något vis undkom de ju radarna i så fall, sen är väl inte passagerarflygplan lika "hemskt" som t.ex krigsflygplan.

Jamen, jag som bor ovanför inflygnings-sträckorna till två internationella flygplatser, har stenkoll på var planen ska flyga och var de inte ska flyga! Och ffa om det kommer på låg höjd! NÅN borde reagerat på planet, någonstans? Att det var borta från radarn var ju liksom...grejjen, klart den inte blev sedd på radarn då...:D
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Jamen, jag som bor ovanför inflygnings-sträckorna till två internationella flygplatser, har stenkoll på var planen ska flyga och var de inte ska flyga! Och ffa om det kommer på låg höjd! NÅN borde reagerat på planet, någonstans? Att det var borta från radarn var ju liksom...grejjen, klart den inte blev sedd på radarn då...:D

Fast då kan det ju bli lite att man liksom är så van vid det att man inte reagerar. Jag är van vid tåg och kan säga vad klockan är genom att lyssna på tågen, men samtidigt så går det många tåg mig förbi om jag inte lyssnar efter dem. Hjärnan är van.
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Tåg går på räls, det gör inte flygmaskiner och man märker direkt om de avviker från de vanliga rutterna och ffa höjder.
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Jamen, jag som bor ovanför inflygnings-sträckorna till två internationella flygplatser, har stenkoll på var planen ska flyga och var de inte ska flyga! Och ffa om det kommer på låg höjd! NÅN borde reagerat på planet, någonstans? Att det var borta från radarn var ju liksom...grejjen, klart den inte blev sedd på radarn då...:D

Mesta tiden var väl nattetid? Kanske avsiktligt, eftersom uppmärksamheten då var lägre så att säga.
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Man får inte glömma bort att planet verkar ha flugit största delen av sin spöksträcka över öppet hav, och där bor väldigt få människor som kan ha tyckt att just detta flygplan hade en märklig höjd, en märklig rutt.

Där det ska ha korsat halvön mellan Sydkinesiska sjön och Andamansjön är det dessutom mest djungel och sumpmark.
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Man får inte glömma bort att planet verkar ha flugit största delen av sin spöksträcka över öppet hav, och där bor väldigt få människor som kan ha tyckt att just detta flygplan hade en märklig höjd, en märklig rutt.

Där det ska ha korsat halvön mellan Sydkinesiska sjön och Andamansjön är det dessutom mest djungel och sumpmark.

Och knappast någon mobiltäckning ifall nån passagerare lyckats behålla sin mobil.......

Vilket mysterium!!!
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Ja verkligen! De måste ha haft en osannolik "tur" som inte blivit upptäckta eller sedda någonstans. Detta är jättefascinerande!
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Ja verkligen! De måste ha haft en osannolik "tur" som inte blivit upptäckta eller sedda någonstans. Detta är jättefascinerande!
Jag skulle vilja säga "mycket välplanerat", vilket är hur man på articifiell väg tillskansar sig "osannolik tur".
 
Sv: Det försvunna flygplanet

Tror inte det har så mycket med tur att göra, som med att piloten vet vad han gör. Att flyga på 300 m eller lägre för att undgå upptäckt av militärradar (som i stort fungerar som en vanlig radar som man brukar se på film med eko när den träffar ett föremål) torde vara ett bevis på detta.

Enligt Malaysisk regeringstalesman i morse har RR fått signaler från motorerna hela 7 timmar efter det att transpondern slutade sända (medvetet stängt av enligt samma talesman), men samtidigt hade man "bara" kvar bränsle för drygt 4 timmar flygning på bibehållen höjd, flygtiden minskas dock ju lägre man flyger pga olika omständigheter, men söker man av landområden med landningsmöjligheter inom "optimal" räckvidd borde man snart hitta planet, om det inte kamuflerats efter landning.
 
Senast ändrad:
Sv: Det försvunna flygplanet

NÅN borde reagerat på planet, någonstans?
Ifall planet landat någonstans så har säkerligen någon sett det och kanske till och med rapporterat till myndigheterna. Det pågår säkerligen tusentals utredningar just nu efter tips som kommit in från allmänheten. Och eftersom det pågår så många utredningar så är ingen offentliggjord förrän man hittat planet och har verkliga nyheter.

Tyvärr ser folk en hel massa som inte är sant som de ändå rapporterar till myndigheterna.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp