Bukefalos 28 år!

"DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Varför reagera på ditt sätt när man VET att det är pojkar som hittat på dessa bus och att det är skrivet av en förälder till dessa pojkar?! Vadfan är poängen med att gå in i en skämttråd och sitta och beklaga sig över att det står pojke någonstans i en text där det faktiskt var en pojke som gjorde detta? Någon jävla gräns får det väl vara på det här skitet :mad:
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Tänk att hon kanske visst hade egna pojkar eller en kompis till henne kanske hade pojkar. Å just dessa brukade göra mkt bus.

En sån där bitterfitta menar du eller glädjedödare? En sån folk stör sig på? Det är väl bara låta bli att fingra på tangenterna.

:bow::bow:
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

pojkar är pojkar och flickor är flickor, det kommer alltid finnas flickor som är mer som pojkar och pojkar som är mer som flickor och det är väl tur att våra roller är olika, annars skulle det nog bli svårt med reproduktionen.

och att det står vad man lärt sig av sina pojkar, spela roll då........ jämnställdheten lär varken börja eller sluta där och är knappast en av dess viktiga byggstenar!
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Varför reagera på ditt sätt när man VET att det är pojkar som hittat på dessa bus och att det är skrivet av en förälder till dessa pojkar?! Vadfan är poängen med att gå in i en skämttråd och sitta och beklaga sig över att det står pojke någonstans i en text där det faktiskt var en pojke som gjorde detta? Någon jävla gräns får det väl vara på det här skitet :mad:

Detta är lätt att svara på; Jag är tillräckligt källkritisk för att inte gå på kedjebrev. Går ni på nigeriabreven också?

Och jag ogillar könsstereotypiska skämt, jag tycker att det får vara någon gräns på sån "skit". Sån är jag.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

pojkar är pojkar och flickor är flickor, det kommer alltid finnas flickor som är mer som pojkar och pojkar som är mer som flickor och det är väl tur att våra roller är olika, annars skulle det nog bli svårt med reproduktionen.

och att det står vad man lärt sig av sina pojkar, spela roll då........ jämnställdheten lär varken börja eller sluta där och är knappast en av dess viktiga byggstenar!

Var börjar jämställdheten enligt dig då? Om den inte handlar om våra könsroller?
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Nu var detta tänkt att bli en tråd att skratta och le åt, så egentligen ska jag hålla käft, men ...
Jag kommer alltid att kommentera såna här saker, oavsett hur roligt det är menat att det ska vara. Det är en skada jag har och som jag inte ämnar göra ngt åt.
Just på grund av folk (är ordet folk könsneutralt?) som kommenterar så här gör att jag aldrig kommer att befatta mig med feminister, oavsett hur mycket jag kan hålla med om!

Åter till ämnet!
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Var börjar jämställdheten enligt dig då? Om den inte handlar om våra könsroller?

Gör som såhär: Starta en egen tråd där du kan diskutera sådant här med folk som är intresserade, så låter du oss njuta av denna tråden ifred :)
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Detta är lätt att svara på; Jag är tillräckligt källkritisk för att inte gå på kedjebrev. Går ni på nigeriabreven också?

Och jag ogillar könsstereotypiska skämt, jag tycker att det får vara någon gräns på sån "skit". Sån är jag.

Men om det ÄR en pojke som gjort detta? Vad spelar det då för roll att man skriver att det var en pojke? Då skulle man alltså aldrig kunna benämna sitt barn vid kön när man berättar om vad han/hon gjort eller hittat på för roligt?

YorkWann sa att det var en förälder med en son som skrivit detta, och inte taget helt ur luften! Ljög hon menar du ?
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Jag kommer alltid att kommentera såna här saker, oavsett hur roligt det är menat att det ska vara. Det är en skada jag har och som jag inte ämnar göra ngt åt.

Och det är så jävla synd, för det är den där attityden som ger alla oss glada mysfeminister dåligt rykte :mad:
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Vet ej vilket nummer det var på...


  • Tjock TV:n håller inte att sitta på..inte ens andra gången..


  • Pappas ALLA slippsar fick plats i toalettstolen :idea: men toastolen var inte lika glad när de också försöktes att spolas ner..


  • Om lillasyster fick en finare porslinshäst i julklapp gjordes den genast fulare genom att bryta av ett ben..:angel:
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Hon jag fick mailet av HAR två söner, och det var itne skickat som kedjebrev. Hon HAR numera även en tjej.

Okej, så om man inte har samma åsikt som du, eller reagerar på samma sätt som du, (eller uttrycker den annorlunda, så har man inte läst genusvetenskap :confused) så ljuger man, elelr har fel helt enkelt? :crazy: Tyvärr är världen inte så svart/vit, som du vill uppbringa.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Nu var detta tänkt att bli en tråd att skratta och le åt, så egentligen ska jag hålla käft, men ...

Just på grund av folk (är ordet folk könsneutralt?) som kommenterar så här gör att jag aldrig kommer att befatta mig med feminister, oavsett hur mycket jag kan hålla med om!

Åter till ämnet!

Vilket också är jäkligt synd! Att en person ska få andra att backa, när man istället kunde ha en givande diskussion och åsiktsutbyte. :)
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

23. 80% av de män som läser detta kommer att försöka blanda klor och
bromsvätska

Hmm passade kanske in i min och sambons lek förra veckan.

Does it burn? Eftersom jag hävdade att saker inte alls är så brandfarliga som man tror, detta efter att inte ens fått det dj**la pappret att brinna när jag skulle tända i pannan. Så lekte vi brandfarligt leken.

Bensin brinner mycket bra!
Disel inte fullt lika mycket ös.
Bromsvätskan var en besvikelse
Men tätningsskum var en riktigt rykare! Även när den härdat, så tänk på det när ni tätar, ta inte mer än ni behöver, brinner som bara den!
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Hon jag fick mailet av HAR två söner, och det var itne skickat som kedjebrev. Hon HAR numera även en tjej.

Fast om det skulle vara hon som har skrivit ihop det själv så är det lite lustigt att exakt samma text finns på en massa bloggar och forum. Google ger 133 träffar om man söker på början av texten. Både på icakuriren.se, familjeliv, thailandforum och så vidare och så vidare. Så tillåt mig tvivla på att det är hennes text.

/lingonben, också tråkig och källkritisk.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

:rofl: :rofl:

Nästan så man hade velat vara med er en eftermiddag :D
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Nej, det var inte så jag menade. JAG tog det som att det var hennes text, då jag inte sett den innan och han HAR två söner som gjort det mesta och lite till :D Samt att det var skickat som "vanligt" mail. :)

Sen behöver man väl inte vara tråkig för man är källkritisk? :) Det är ju bara bra att vara! :)
Dock kan man ha en trevlig attityd när man diskuterar . :)
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

Och det är så jävla synd, för det är den där attityden som ger alla oss glada mysfeminister dåligt rykte :mad:

Det här är ju bara för ledsamt! Vad är det för fel på Grys attityd? Vad är det för attityd? Och hur går det inte ihop med feminism att utifrån ett genusperspektiv ifrågasätta etablerade mönster? Varför kan något inte vara roligt utan att det förstärker könsroller? Det är så lätt att se om man bara vågar tänka lite.

Ursprungligen postat av Gry:

Jag kommer alltid att kommentera såna här saker, oavsett hur roligt det är menat att det ska vara.

Gry, du förtjänar en applåd för att du orkar.
 
Sv: "DET HÄR HAR JAG (ÄRLIGT) LÄRT MIG AV MINA POJKAR": *Rolig* ;-D

:rofl:

Jag har läst det förut, men det är lika roligt varje gång!

Oavsett om det är pojkar eller flickor som är de skyldiga till alla hyss!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp