Det här med att avgöra om en katt är övergiven eller ej...

Nä, det tar tyvärr aldrig slut...
Vi hade problem med en okastrerad hane som kom in genom vår kattlucka, slogs med våra katter, åt upp deras mat och kissade på möblerna inomhus. När den katten försvann (troligen påkörd:() dök det upp en annan okastrerad hane som gör samma saker.:banghead:
 
Hundskrället skrämde Lukas. Som nu inte visat sig på tre dagar ;(

Maten försvinner om än i liten omfattning men vem vet om han äter den eller någon annan. Ingen har legat under värmelampan inatt heller trots att det varit minus fem grader ;(
 
Tyvärr stryker forfarande den gula okastrerade katten här. Som hade tryckt bort Lukas redan i helgen så han vågade sig hem mindre :/
 
Snälla grannen kom och sa att de ev sett Lukas. Efter en timmes letande och ropande kom en överlycklig katt försiktigt fram. Och när han fick syn på mig så skrek han rakt ut! Skit i kattgodiset - matte har kommit!!

Följde mer än gärna med hem. Och visste inte till sig hur gärna han ville kela.

Hungrig, otroligt trött - men tyvärr tydligt orolig att den gula kattf*n skulle komma. Vågade inte lägga sig under värmelampan men la sig och somnade som en sten i ett hörn i halmboxen.

Lilla Lukas ❤️
Men jag måste se till att få en lösning med den gula jäkla strykarkatten som skrämde bort honom... *arg* Om folk kunde ta hand om sina katter och inte se dem som lägre stående slit och släng varelser. Åtminstone ta sitt ansvar och avliva och inte bara lämna åt sitt öde.
17621792_1261092707320033_5401781846152427140_o.jpg
 
När jag jobbar nätter syns Lukas knappt till hemma. När jag är ledig dräller han i hasorna på mig. Dock mindre än innan även om han kommer när jag ropar.

Dock så äter han dåligt hemma. Vet inte varför. Han kan ledsna på att det är samma mat men nu funkar inte att byta heller. Funderat om han matfriar någon annanstans men svårt se var der skulle vara. Har iaf satt på honom ett halsband ifall han tutat i någon tant nånstans att han är hemlös och utsvulten. Han sa noll om halsband - förvånad.

Häromdagen var han in och kollade igen, och huvudbuffade siameshonan i rena farten när jag kelade med honom ;)

Men vansinnigt svårflörtad ang att flytta in den herrn...
 
Ser ut som:
L: "Hej? Vem är du?"
FS: "Hmmm, en ny undersåte?"
L: "Äsch... hon pratar ju bara nån sorts utrikiska"

Haha. Typ. Men skönt se att han inte är rädd för henne längre. Tvärtom, han signalerar ju vänlig dominans så det förslår.

Fröken är i grav onåd hos farbror härinne. Hon ska sova på golvet inatt tydligen. Farbror siames sniffade noga på henne, sen slog han henne i huvudet med tassen och puttade ner henne från sovhyllan. Springa runt och flirta med unga pojkar sådär, nej nu jävlar är måttet rågat ;)
 
Haha. Typ. Men skönt se att han inte är rädd för henne längre. Tvärtom, han signalerar ju vänlig dominans så det förslår.

Fröken är i grav onåd hos farbror härinne. Hon ska sova på golvet inatt tydligen. Farbror siames sniffade noga på henne, sen slog han henne i huvudet med tassen och puttade ner henne från sovhyllan. Springa runt och flirta med unga pojkar sådär, nej nu jävlar är måttet rågat ;)

:rofl::rofl::rofl:
 
Haha. Typ. Men skönt se att han inte är rädd för henne längre. Tvärtom, han signalerar ju vänlig dominans så det förslår.

Fröken är i grav onåd hos farbror härinne. Hon ska sova på golvet inatt tydligen. Farbror siames sniffade noga på henne, sen slog han henne i huvudet med tassen och puttade ner henne från sovhyllan. Springa runt och flirta med unga pojkar sådär, nej nu jävlar är måttet rågat ;)
:rofl::rofl:
 

Liknande trådar

Hundhälsa V är en kastrerad risenschanuzerhane. Jag har haft honom sen han var 6 månader. Han har alltid varit en energisk hund och ganska "hård i...
Svar
19
· Visningar
4 280
Äldre I några veckor har en rävunge tassat runt i byn. Som rävungar är mest, dvs tämligen nyfiken och orädd. När grannen satt på utedasset...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
9 106
Senast: morgaine
·
Övr. Katt För flera år sedan (ca 3 år) började en katt hålla till runt svärmors hus. Svärmor började tillslut mata katten då den länge verkat...
Svar
7
· Visningar
1 280
Senast: kazam
·
Katthälsa Sedan i slutet av sommaren har jag en ny gäst ute i stallet. En stor ståtlig hankatt. Först såg jag bara på åtgången av kattmat och på...
Svar
14
· Visningar
2 046
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Sojasås + katter
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp