Bukefalos 28 år!

Det här med ridstövlar..

transmission

Trådstartare
I cirkus ett år nu har jag letat efter ett par bra budgetridstövlar utan att hitta något som faller mig i smaken. Har därför börjat titta på de ordentligare modellerna och funderat på att måttbeställa.

MEN det tar emot så fruktansvärt att lägga ut så mycket pengar på en enda pryl. Försöker intala mig själv att det är en engångskostnad, att jag aldrig mer kommer behöva köpa ridstövlar igen, att inga andra ridstövlar kommer sitta lika bra som ett par måttade osv men jag får sådan ångest! Hundra tankar om viktupp/nedgång som gör att stövlarna inte passar längre, att jag med all säkerhet kommer sluta rida och jobba med hästar ett par månader efter jag köpt dom och yadiyada dyker upp och säger åt mig att köpa ett par stövlar från Hööks istället.

Så snälla ni, berätta om alla fördelar med måttbeställda stövlar, att det är värt pengarna och att det alldeles självklart går att fixa ifall måtten på en själv ändras. Eller upplys mig för all del om att det finns underbara budgetstövlar också. ;)
 
Sv: Det här med ridstövlar..

Kan du inte köpa från tex Mountainhorse? De har ju resår vid dragkedjan. Jag har ett par som jag haft skitlänge nu, måste vara 7-8 år, och de är fortfarande fina och bekväma!
 
Sv: Det här med ridstövlar..

har man kluriga ben och inte hittar några som är tillräckligt passande så är måttbeställda väl värda priset, jag har platt fot + hög fotrygg och breda vrister = jag får ha en storlek större i foten för att få ner foten = stövlen glappar, sen får jag ändå inte igen dragkedjan då min hemskt tjocka vrist tar emot ca 1dm upp, får jag väl på stövlen så glappar de uppe vid knäet. nej jag har inte sjukt deformerade ben men enligt ridstövel tillverkarna så har jag det.

mountain horse och liknande märken är bara att glömma, hööks har haft ngn som passat någorlunda, men de som verkligen sitter perfekt är hårda stövlar som deniro, ariat osv. dvs 4000kr klassen...

nu har jag ett par catago som sitter hyfsat, men när dessa stövlarna går i sönder så ska jag nog måttbeställa. ett par stövlar som sitter perfekt och som inte går i sönder efter 2 år är ju väl värt sina pengar
 
Sv: Det här med ridstövlar..

Har Mountain Horse någon dressyrstövel?

Buck: Det är precis vad som talar för att måttbeställa, tycker jag. Alla budgetstövlar jag testat har varit för smala kring vaden och har man gått upp i bredd så blir dom skitstora kring knäet.
 
Sv: Det här med ridstövlar..

Tack, dom ska jag absolut kolla in! Verkar inte finnas i någon webshop längre dock, hoppas dom finns i butik.
 
Sv: Det här med ridstövlar..

Jag hade ett helvete att hitta stövlar till mina uppenbarligen onormalt stora vader.. Till slut hittade jag Mountain Horse SCS3 grip som suttit riktigt bra och aldrig varit några problem med på tre år.. :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett problem. Jag behöver köpa mig ett par nya Ego7 ridstövlar då jag vuxit ur de par som jag har nu. Och de ändå höjd...
Svar
4
· Visningar
1 174
Senast: Mia_R
·
Utrustning Jag har letat efter ett par ridstövlar som passar mina uppenbarligen Avatar-långa ben. Standardhöjden på ridstövlar verkar ligga runt 47...
Svar
13
· Visningar
1 981
Senast: jennyk_84
·
Utrustning Hej, jag har tänkt köpa ett par ridstövlar då mina ridskor gör så att jag får ont i fötterna. Men jag har så tjocka vader så jag kommer...
Svar
6
· Visningar
1 452
Senast: Mariaauto
·
Utrustning Jag rider inte för tillfället men hade tänkt börja spara pengar och leta efter nya ridstövlar tills jag ska börja igen. Jag har ett par...
Svar
1
· Visningar
1 465
Senast: stjarnfrugt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Försäkring
  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp