Bukefalos 28 år!

Det här med vänner

TheRedLightning

Trådstartare
Jag har funderat lite, vi är ett gäng vänner som hade planerats att träffas i helgen och jag hade verkligen sett fram emot det då jag inte träffar så många vänner under vardagarna eller helgerna (träffar knappt någon förutom kollegorna på jobbet men det är inte detsamma ändå).
Nu blev en sjuk och vill också vara med och tyckte vi skulle skjuta på att träffas, för min del är det inget hinder att träffas flera gånger t ex en nu utan den som är sjuk och en gång till med den som är sjuk.

Hur skulle ni ha gjort?

Jag känner mig väldigt kluven, då jag både vill träffa alla och genomföra den planerade träffen i helgen eller är jag egoistisk som vill träffas ändå fast alla inte kan? :confused::(
 
Men självklart kan man väl träffas två gånger? Det är ju bara roligt - om nu alla tycker att de kan avsätta två tillfällen. För mig hade det tyvärr varit omöjligt, men om det är OK för alla.
 
Kommer träffa några av vännerna imorrn på ridskolan och kan då höra vad de tycker, kanske kan vi anorda en mindre "seriös" träff, t ex träffas hemma hos någon och bara fika å tjöta lite istället för att gå ut och äta som var tanken från början - med alla. Dumt när sjukdomar träder in. :/
 
Senast ändrad:
Jag har funderat lite, vi är ett gäng vänner som hade planerats att träffas i helgen och jag hade verkligen sett fram emot det då jag inte träffar så många vänner under vardagarna eller helgerna (träffar knappt någon förutom kollegorna på jobbet men det är inte detsamma ändå).
Nu blev en sjuk och vill också vara med och tyckte vi skulle skjuta på att träffas, för min del är det inget hinder att träffas flera gånger t ex en nu utan den som är sjuk och en gång till med den som är sjuk.

Hur skulle ni ha gjort?

Jag känner mig väldigt kluven, då jag både vill träffa alla och genomföra den planerade träffen i helgen eller är jag egoistisk som vill träffas ändå fast alla inte kan? :confused::(

Hej :) Jag hade nog följt planen. Och vännen kanske hinner bli frisk?
 
Men en person kan väl inte diktera vad alla andra gör?! Tråkig att denne blev sjuk men att förvänta sig att träffen inte blir av (när det bevisligen är ett flertal personer som tänkt träffas) känns väldigt egocentrerat.
 
Jag har funderat lite, vi är ett gäng vänner som hade planerats att träffas i helgen och jag hade verkligen sett fram emot det då jag inte träffar så många vänner under vardagarna eller helgerna (träffar knappt någon förutom kollegorna på jobbet men det är inte detsamma ändå).
Nu blev en sjuk och vill också vara med och tyckte vi skulle skjuta på att träffas, för min del är det inget hinder att träffas flera gånger t ex en nu utan den som är sjuk och en gång till med den som är sjuk.

Hur skulle ni ha gjort?

Jag känner mig väldigt kluven, då jag både vill träffa alla och genomföra den planerade träffen i helgen eller är jag egoistisk som vill träffas ändå fast alla inte kan? :confused::(

Två träffar tycker jag.
Det är tråkigt när ngn blir sjuk men så är det ibland. Och då kan man inte förbjuda andra att träffas.
 
Kände att jag behövde rensa tankarna lite, ska som sagt träffa några av dom andra imorgon, jag rider ihop med den ena och en annan rider i lektionen efter mig. Kanske hinner vi prata lite och komma på en lösning som passar alla?
 
Jag och mina vänner hade setts ändå som planerat, om det inte vore något särskilt som skulle firas exempelvis, då hade vi kanske skjutit på planerna men setts och gjort något annat istället. Jag tycker att det brukar vara svårt att få ihop en större grupp med människor, det är alltid någon som inte kan eller som blir sjuk, så skulle man alltid ta hänsyn till det skulle det vara väldigt svårt att planera in något.
 

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 328
Senast: jemeni
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 321
Samhälle Här där vi bor har vi stor spridning av omicron vidare med massor av sjuka. De flesta tämligen lindrigt men lokala sjukhuset har inte...
2
Svar
32
· Visningar
2 000
Senast: Mineur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp