Det ringde

Gnist

Trådstartare
En tjej och frågade om jag kunde ta emot några hästar på sommarbete.
Visst det är ju inga problem, då vi defenitivt har beten för det.
Problemet kom när hon frågade hur mycket jag ville ha betalt :eek:
Så min fråga till er är: Vad är en rimlig summa att ta betalt per månad för betet, vatten, saltsten och daglig tillsyn :confused:
 
Sv: Det ringde

För två år sedan när vår häst var på bete så betalade vi 650 kronor per månad för exakt samma som du erbjuder.
 
Sv: Det ringde

Jag betalade här i GBG 600:- för samma du erbjuder. I Norrland betalade jag på ett ställe 500:- och det andra stället var gratis eftersom det enda dom ville var att ha djur som betade så lägdan inte växte igen.
 
Sv: Det ringde

jag va på ett uuunderbart bete i somras.
hade egen hage till mina hästar med skog.
utsikt över vatten! så vackert!
superkanon människor som dagligen visiterade mina hästar och kollade till dom, fyllde vatten, gav saltsten o liknande.
Om jag ville besöka dom fick jag tom låna boxen o ställa in en stund osv. Ifall ja skulle rida m.m

Jag betalade 100 kr/veckan per häst!
 
Sv: Det ringde

Här kostar ett bete mellan 5-700kr/mån/häst.. Där jag har min kostar det 500kr, då får jag skaffa saltsten, fixa vatten och daglig tillsyn själv.
 
Sv: Det ringde

Jag tar 450 spänn för en hel sommar :angel:

Då ingår vatten och strömmen. Sen hjälps vi åt med tillsyn och turas om att köpa mineralblock och saltsten. De får ha sina prylar i mitt stall och har viss möjlighet att ta in om jag inte håller på och storstädar.

//E
 
Sv: Det ringde

Jag tar 700 för det.

Men det är säkert relaterat till vart man bor i landet.
 
Sv: Det ringde

*lån*
Tack för svaren. Nu har jag kommit fram till vad som är rimligt att ta i "hyra" för sommarbetet :)
 
Sv: Det ringde

Hmm, beror väl på var man bor antar jag... :bump:

1: året jag bodde i sthlm betalade jag 1300:- på betet.... o nu när vi har eget stall så tar vi 1500:-, fast då ingår boxen åxå.. o jag tar in dom på dagarna om det är för jobbigt för dom att vara ute....
 
Sv: Det ringde

Det beror ju lite på om du kommer att ha ansvar för hästarna eller ej.
Ska du stanna hemma från midsommarfirandet för att vänta på veterinären eller gör hästägaren det?
 
Sv: Det ringde

ja, i det här fallet så blir det nog jag vare sej jag vill lr inte..... Ägaren till den här hästen är inte riktigt att lita på......:eek:

men annars så är det väl inte tanken.. fast såklart, kan ingen annan ställer jag ju upp.......
 
Sv: Det ringde

Jag betalar 14 kr om dagen för just det du erbjuder. Och då garanterar han att det finns bete hela säsongen annars sätter han ut ensilage i hagen.
 
Sv: Det ringde

Det är jag som har ansvar för hästarna när de går på betet. Ägaren kommer eventuellt och rider någon gång.
 
Sv: Det ringde

Då tycker jag att du ska ha betalt för det också!
Stor skillnad att bara se till hästarna, och kunna ringa en ägare som åker ut och tar rätt på sårskador och hästar som gått igenom staketen, mot att ha dygnetruntjour hela sommaren.
Själva tar vi emot massor av beteshästar, och vi kan inte lämna gården mer än ett par timmar åt gången, om vi inte fixar folk som kollar av allt.
DET vill jag ha betalt för.
 
Sv: Det ringde

Jag har mina hästar på 24ha skogsbete med daglig tillsyn,saltsten,vatten och betalar 500:-/häst och månad.

/ Nanne
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 283
Senast: nexxa
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 739
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har...
2
Svar
39
· Visningar
6 071
Senast: mars
·
Hästmänniskan Hej! Jag har flyttat till ett nytt stall. Stallet jag stod i fanns inga jourer mer än när stallägaren åkte iväg, då hjälptes vi alla...
2 3
Svar
58
· Visningar
9 510
Senast: Skye
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp