Bukefalos 28 år!

Detta måste redas ut!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Lampan

Trådstartare
Förnågra dagar se va jag på Gekås Ullared och handlade.
Jag hade mobilen med mig (öppnade den inte öht).
Sambon betalade allt. (Han är snäll)
Nu när jag öppnar Facebook så ligger det under "personer du kanske känner" fullt av människor som jobbar på Gekäs.
Hur farao vet Facebook att jag har varit i Ullared?
 
I telefonen. Jag skulle aldrig stänga av den, eftersom jag använder vägvisning och kartor etc.
Nej i telefonen vill jag inte stänga av platsinformation jag använder också kartor mm
Kanske kan jag ta bort FB från telefonen och bara använda FB i paddan som ligger hemma.
Det är något med FB som jag inte gillar, jag vill inte att dom ska veta "allt"
 
Fb är bu igång hela tiden så länge telefonen är på så det var ju inget konstigt :)
Jag trodde inte appen läste av platsinfo om den inte va öppen.
Andra appar måste jag ju ge tillåtelse att se min platsinfo mm. Varför är det inte samma sak med FB, undrar jag.
Nä, nu ska appen väck!!
 
Jag trodde inte appen läste av platsinfo om den inte va öppen.
Andra appar måste jag ju ge tillåtelse att se min platsinfo mm. Varför är det inte samma sak med FB, undrar jag.
Nä, nu ska appen väck!!

Det kan jag korrigera i min telefon ang Facebook utan att ta bort appen. Jag gjorde det för att den inte skulle lägga in var jag var när jag postade ngt.
 
Det kan jag korrigera i min telefon ang Facebook utan att ta bort appen. Jag gjorde det för att den inte skulle lägga in var jag var när jag postade ngt.
Jag får kolla igenom vilka inställningar jag har.
Suck leta inställningar på FB är jobbigt, krångligt och tar tid att hitta.
 
Det kan jag korrigera i min telefon ang Facebook utan att ta bort appen. Jag gjorde det för att den inte skulle lägga in var jag var när jag postade ngt.
Kollade nu. Platsinfon på FB appen stod på "aldrig"
Den va alltså avstängd.
Jefla Facebook.
 
Haha förlåt men... älskar när otekniska personer frågar de mest självklara frågorna (i min värld) :love:

Alltså, facebook håller koll på VART du använder din telefon och dess syfte är att få så många människor "connectade" som möjligt, som ett nätverk. Det gör att fler folk använder det, är sociala med varandra och intresset ökar. Typiskt sociala nätverk. Och ja, i början kanske det verkar läskigt att IT världen har sån koll på oss, men man vänjer sig rätt så fort och det kan vara praktiskt i många fall. :)
Du har för övrigt tillåtit den att använda din platsinformation hela tiden. De kan ha medvetet gjort så att du omedvetet tillåtit det, men tittar du igenom varje avtal du har med facebook så finns det där någonstans.

Och har du inte tillåtit facebook att ta del av din information nu, så kan du tillåtit facebook att ta del av andra funktioner/appar på din telefon, så att den kan samla informationen där.
 
Haha förlåt men... älskar när otekniska personer frågar de mest självklara frågorna (i min värld) :love:

Alltså, facebook håller koll på VART du använder din telefon och dess syfte är att få så många människor "connectade" som möjligt, som ett nätverk. Det gör att fler folk använder det, är sociala med varandra och intresset ökar. Typiskt sociala nätverk. Och ja, i början kanske det verkar läskigt att IT världen har sån koll på oss, men man vänjer sig rätt så fort och det kan vara praktiskt i många fall. :)
Du har för övrigt tillåtit den att använda din platsinformation hela tiden. De kan ha medvetet gjort så att du omedvetet tillåtit det, men tittar du igenom varje avtal du har med facebook så finns det där någonstans.

Och har du inte tillåtit facebook att ta del av din information nu, så kan du tillåtit facebook att ta del av andra funktioner/appar på din telefon, så att den kan samla informationen där.
Ja, tänk vad FB är snälla som håller reda på vartenda steg en tar, så att jag kan hålla mig connected med personalen på Gekås.
Äsch, det ärväl som du säger, en vänjer sig. :idea:

Lagras all information som platsbesök också i telefonen då?
Kan den informationen lämnas ut till polis/åklagare om dessa begär det. Ifall något brottsligt har begåtts?
 
Jag går alltid in via webläsaren på mobilen, det går att ha automatiskt inloggning :)
Jag va inloggad nu när jag öppnade webbläsaren.
Webbläsaren kan väl inte hålla reda på var jag befinner mig?
Det är bara FB jag stör mig på. Mina andra appar bryr jag mig inte om alls att dom vet var jag är. :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
2 3
Svar
41
· Visningar
2 656
Senast: lizzie
·
  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 826
Senast: Exile
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 818
Senast: sjoberga
·
Tjatter Välkomna till säsongens Bäst i test. Bukefalos har köpt rättigheterna och nu är det dags för första avsnittet. Testpanelen är...
43 44 45
Svar
893
· Visningar
16 743
Senast: Lobelia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp