Bäst i test (ulvlek)

Men alltså, vad är oddsen att 2/2 sior i DL1 träffar ulvar? 🤣

Men nu förstår jag nog ditt inlägg @Harrysen från i Lördags kväll om att du var osäker på Kilauea, för det måste väl varit kopplat till sian och testbilden du fick i svar? 😁



Tack allihopa, både deltagare och LLs, för ännu en rolig lek! 😊😁🥰
Jag blir nästan alltid siad direkt. Likadant i förra leken. Men då dog jag i käk så det spelade som ingen roll.
 
Var det ingen som fattade vem jag var 😂
Jo, efter Goda lyans röst fattade jag att du var den blinda eller bybo. Men sen hade ni båda infon om "jag har inte vunnit någon duell" och då fattade jag inte vem som var vem pga hade glömt att även det var ett pris i prispotten så jag fick inte ihop det helt 😂
 
Varför skulle det vara kört beroende på siarsökaren? Iom att Harryssen dog första natten och inte siade mig hade jag ju ingen info alls 😅
För att Elo siat cirkus och fått testbild. Harrysen siade kilauea och fick testbild. Antingen var båda ulvar eller någon av dem siarsökaren. Så när siarsökaren käkades var vi ju stensäkra på cirkus som ulv.
Dock var du redan 2:a på listan redan i går och på vår radar två dagar sedan @cirkus :heart
Och hedinn på min radar direkt iom diskussionen om spionerna och visade sig även vara på de andras när de kom in i lyan.
Fanns ingen info som visade att hedinn skulle vara ond utöver vad vi hade sett i leken innan utan vi var faktiskt säkra på det.
 
Jag hade nästan rätt! Tyckte ju att den goda tvillingen inte verkade så god, citerade ju från lekstarten för jag tänkte "är det en tredje sida" och undrade om den goda var förrädare 😅

Nä först fattade inte jag dessa satans dueller vem som skulle vara med och inte och sista röstningen som jag var med i som helt plötsligt var kl 21 istället så kom jag in 5 min innan DL , läste goda lyans röstinlägg på Killhem och tänkte ja men då var hon siad ond iallafall och la rösten där. Vi tvillingar visste ju att hon var ulv eftersom det bara var vi tvillingar plus killhem som röstade på Elo.
Fanns ingen tid då tyvärr för mig att hugga @LenaH i ryggen. Tänkte inte heller på henne i just det ögonblicket utan bara på att få iväg en röst.
 
Jo, efter Goda lyans röst fattade jag att du var den blinda eller bybo. Men sen hade ni båda infon om "jag har inte vunnit någon duell" och då fattade jag inte vem som var vem pga hade glömt att även det var ett pris i prispotten så jag fick inte ihop det helt 😂
Jag fattade inte ens att Niyama hade samma info som jag 😂
 
Jo, efter Goda lyans röst fattade jag att du var den blinda eller bybo. Men sen hade ni båda infon om "jag har inte vunnit någon duell" och då fattade jag inte vem som var vem pga hade glömt att även det var ett pris i prispotten så jag fick inte ihop det helt 😂
Men hur kunde du veta det?
Den infon borde väl bara den blinda och den som var i duellen ha?
 
Jag trodde den blinda hade bett om sin info tidigare så jag letade faktiskt inte ens efter nån som fått samma. Jag tyckte infon var värdelöst och svarade LL nåt frustrerat om att det visste jag ju redan 😅
Nä jag glömde bort att jag hade den rollen :o så det blev lite sent. Var efter det pusslandet som jag tillslut fattade att det var cirkus och inte du som var den sista ulven 😅
 
Nä först fattade inte jag dessa satans dueller vem som skulle vara med och inte och sista röstningen som jag var med i som helt plötsligt var kl 21 istället så kom jag in 5 min innan DL , läste goda lyans röstinlägg på Killhem och tänkte ja men då var hon siad ond iallafall och la rösten där. Vi tvillingar visste ju att hon var ulv eftersom det bara var vi tvillingar plus killhem som röstade på Elo.
Fanns ingen tid då tyvärr för mig att hugga @LenaH i ryggen. Tänkte inte heller på henne i just det ögonblicket utan bara på att få iväg en röst.
Hehe nä jag hade ju också lite problem att förstå till en början 😅
 
Jag blir nästan alltid siad direkt. Likadant i förra leken. Men då dog jag i käk så det spelade som ingen roll.
Det låter inte så kul. Jag har något minne om att detta nämnts tidigare också, att det tagits upp att det ofta är samma personer som blir siade tidigt. Jag vet inte vad man kan göra åt det, det är ju svårt att begära att alla ska ha koll på vem som siades de senaste tre lekarna och inte riktigt något som går att bygga bort med regler. Men jag kan i alla fall ta med mig det i framtiden och ha det i bakhuvudet om jag får sia någon gång.
 
Jag fattade inte ens att Niyama hade samma info som jag 😂
Jag tyckte att ni båda typ… var synkade?… idag. Fick inte alls ihop det och tänkte tankar om att någon av er måste vara ulv som "spelar" att den har info 😂

Men hur kunde du veta det?
Den infon borde väl bara den blinda och den som var i duellen ha?
Nej, jag hade inte infon så. Men som jag skrev här ovanför så kändes det som att de på något sätt var synkade. Det var först nu när LL postade sammanställningen som jag fick veta att de hade just den infon. Det jag fattade under dagen var att båda hade info men jag visste inget om vad för info de hade. Fick inte ihop det och tänkte ju att någon måste "spela" den blinda för att verka god. Det var inte förrän Goda lyans röst som jag vågade släppa Niyama och bollen__ även om jag fortfarande inte fick ihop pusslet.

Ser dock att min formulering i förra inlägget lätt kunde misstolkas som att jag också hade info, sorry för det!
 
Men alltså, vad är oddsen att 2/2 sior i DL1 träffar ulvar? 🤣

Men nu förstår jag nog ditt inlägg @Harrysen från i Lördags kväll om att du var osäker på Kilauea, för det måste väl varit kopplat till sian och testbilden du fick i svar? 😁



Tack allihopa, både deltagare och LLs, för ännu en rolig lek! 😊😁🥰
Haha ja precis!! Fick ju testbild bara 😂😂😂
 
Onda lyan gjorde det väldigt bra som lyckades bli oupptäckta så länge trots två oberoende sior som visade testbild !
Stackars @Blacksmithfarm hade ju inget val i första dl annat än att visa sig att följa kilaueas röst.
Haha, nä... inte synd om mig.
Jag kunde ju gett f-n i att hugga första svaret på frågan t.ex. eller avvaktat med rösten lite längre...🙈🙈 man måste ju inte vinka ..🙄
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
9 245
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
10 509
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 874
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 793
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Vad gör halvblodsägare?
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp