Bukefalos 28 år!

Ok. Jag har precis kommit från optikern och lagt undan båge nr 3.

Eftersom det är en annan butik än den första vill de även göra en synundersökning för att kunna ta ansvar för styrkorna. Jag ska ta med mig receptet från den första butiken och det kommer inte att kosta extra. Det kommer alltså dröja 1 och en halv vecka till innan synundersökning och sedan kan de börja göra glasögonen.

Jag kommer ju även behöva ett par terminalglasögon och hade valt ett par i den andra butiken. Det är ju inte så noga med dem då jag bara ska ha dem hemma framför datorn och liknande. I den här andra butiken hittade jag dock ett par plastbågar som satt som gjutna i ansiktet på mig. Helt otroligt faktiskt. Det har aldrig hänt förr men jag tar nog den bågen till dessa glasögon. Bekvämligheten väger tungt.
 
De tyckte jag du var jättefin i. Klart bäst av de fyra enligt mig. Men är ju din känsla som måste avgöra.
Av de bågarna så håller jag med om att de var bäst. I jämförelse med mina nuvarande känns det lite stora men jag provade några mindre bågar av samma märke och samma färg och de satt inte lika bra. Så summan av det hela och den så gott som unisona kören så verkar det inte finnas så mycket mer att fundera på.
 
Plågan med att välja nya bågar går vidare. Jag besökte den andra glasögonbutiken igår och stod där en timme och provade bågar. Det var inget som jag direkt fastnade för. Vilka bågar är "jag"? Jag känner mig helt vilse faktiskt.

Här är några jag provade:
IMG_20170401_110635_zps7pi0trbg.jpg


O, vad entusiastisk jag känner mig :meh:.

Du är mycket snyggare i den där omgången bågar. Trean bäst!
 
Av de bågarna så håller jag med om att de var bäst. I jämförelse med mina nuvarande känns det lite stora men jag provade några mindre bågar av samma märke och samma färg och de satt inte lika bra. Så summan av det hela och den så gott som unisona kören så verkar det inte finnas så mycket mer att fundera på.

Jag tycker det är skönt med lite större båge, när jag vant mig vid det. Ser inte skalmen och bågen så mycket...
 
Oj! Nämen vad hemskt. Vad arg jag blir! Jag tycker inte att du ser mesig ut men även om man gör det så ska ju inte folk bete sig illa! :mad:

Jag ser för snäll, ung och vänlig ut (att jag är en häxa på 40+ är en annan femma). Praktiskt taget varje borrkampanj är det någon ung snorkvadd till borrare (20-25) som tror att jag är lätt att köra över pga mitt utseende (en del äldre borrare har trott det också). De har insett vilket misstag de gjort men det är så jäkla tröttsamt att ta det (nästan) varje gång.
 
Jag ser för snäll, ung och vänlig ut (att jag är en häxa på 40+ är en annan femma). Praktiskt taget varje borrkampanj är det någon ung snorkvadd till borrare (20-25) som tror att jag är lätt att köra över pga mitt utseende (en del äldre borrare har trott det också). De har insett vilket misstag de gjort men det är så jäkla tröttsamt att ta det (nästan) varje gång.
Det är sånt där som får mig att tappa hoppet om mänskligheten.

/en annan häxa 40+
 
Kommer bli toppen med de bågarna.
Ska in i den butiken i veckan och se vad glas hamnar på.
Bågarna är ju den billiga delen i allt haha.
Annars blir det smarteyes i örebro.
Där kommer det kosta 3000 oavsett vad
 

Liknande trådar

BH
Kläder & Bli fin Efter corona, då jag spenderade nästan två år med att jobba hemifrån, så har jag haft svårt att gå tillbaka till att använda vanliga...
2
Svar
21
· Visningar
1 592
Senast: Cattis_E
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 709
Senast: LiviaFilippa
·
Kläder & Bli fin Haha, svårt att välja prefix, men glasögon fick väl gå under kläder och bli fin då. :) Jo, mitt ena glas i glasögonen ramlade ut under...
Svar
13
· Visningar
1 360
Hundhälsa De flesta vet men om inte. Jag bor i norra Queensland i Australien. För 1.5 r sedan blev sambon och jag med hund. En "på pappret" 75%...
Svar
9
· Visningar
1 125
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp