Bukefalos 28 år!

Jag tycker du ska leta vidare eller byta glas. Tror inte du behöver bli av med glasögonen? Pappa blir inte det i alla fall när han byter glas?

Jag tror inte du kommer trivas med någon av de två bågarna du väljer mellan efter att ha sett de du har.
 
Jag tycker du ska leta vidare eller byta glas. Tror inte du behöver bli av med glasögonen? Pappa blir inte det i alla fall när han byter glas?

Jag tror inte du kommer trivas med någon av de två bågarna du väljer mellan efter att ha sett de du har.
Kanske har du rätt.
 
Jag tror att du skulle se jättefin ut i en hel båge i ungefär samma form som de bågar du har nu, men det vore bra om den övre delen av bågen kom lite högre upp mot ögonbrynen och om hela bågen var mindre bred.

Gå in på Specsavers och spana in modellerna Dill, Thyme och Charlotte. Jag tror att de formerna skulle passa dig. Jag tror att du behöver en båge som är lite smalare än standard. Och jag tror att du skulle vinna på att ha lite "mer" båge än vad du är van vid. För mig är Dill och Thyme mer i konfortzonen vad gäller glasögon - men sätter jag på mig något i stil med Charlotte får jag komplimanger.
Jag kollade in modellerna men de var i fel färg. Thyme hade heller inga dekorativa inslag utan var helt slät och enfärgad. Jag har ju valt bort ett antal bågar just på grund av att de varit enfärgade utan något piffigt inslag. Hade dessa bågar haft rätt färg och också tilltalande skalmar så hade de nog varit intressanta.

Jag har ju tidigare haft glasögon med båge runt om. De jag har nu är de första utan och så behöver jag ju inte nödvändigtvis ha det framöver.
 
Hos många butiker som säljer via internet kan man ladda upp en bild utan glasögon och sedan prova alla möjliga olika modeller. Sen kan ju folk här hjälp till att välja :)

De i tråden är väl i princip lika och jag tycker de passar bra, men det kan ju finnas andra modeller också.
 
Jag kollade lite mer noga och tycker som du att första paret är lite för breda.
 
När jag bytte bågar sist så gick jag dit med tanken att de skulle vara rektangulära för det har jag haft senaste tio åren. Fastnade sedan jättemycket för pilotmodellen som jag inte alls hade trott passade mig och var sjukt nära att välja ett par såna. Men så dök säljaren dök upp med ett par som nog räknas som kattiga som jag köpte. :D

@Magiana
Angående att behålla gamla bågarna och bara fixa nya glas så lyckades jag nyligen repa mitt ena glas vilket tack och lov löstes med glasbyte på försäkringen. Då fixade de glaset på en knapp vecka och lånade sedan bågarna i en dryg timme för att slipa till formen och sätta in glaset. Det bör ju fungera likadant om man ska ha nya glas av vilken anledning som helst? :)
 
Jag tycker du ska välja ett par bågar med mjukare form till ditt ansikte. Ovala bågar, kanske!
Jag tycker samtliga tre sticker utanför ditt ansikte för mycket.
 
Jag tänker att eftersom du haft trådar om smink och att du vill förändra ditt utseende är glasögonen ett lätt sätt.
Man ser så olika ut beroende på glasögon tycker jag. Det är ett lätt sätt att testa och experimentera på, om man vill. Jag skulle kolla efter ett par i sköldpaddsmönstrat, och hela bågar.
det är jättesvårt, man vill ju inte ångra sig efter en vecka...
 
(---) det är jättesvårt, man vill ju inte ångra sig efter en vecka...

...men på Specsavers kan man ångra sig i hela tre månader, superbra om man vill testa på något nytt!

Jag var/ville vara lite "wild and crazy" en gång och köpte således ett par ganska färgglada och dramatiska bågar. Insåg sen att jag inte alls var lika modig till vardags och de funkade inte med merparten av mina kläder så då gick jag tillbaka och fick snabbt och enkelt byta till några som passade min bekvämlighetszon bättre. Puh! :up:
 
När jag bytte bågar sist så gick jag dit med tanken att de skulle vara rektangulära för det har jag haft senaste tio åren. Fastnade sedan jättemycket för pilotmodellen som jag inte alls hade trott passade mig och var sjukt nära att välja ett par såna. Men så dök säljaren dök upp med ett par som nog räknas som kattiga som jag köpte. :D

@Magiana
Angående att behålla gamla bågarna och bara fixa nya glas så lyckades jag nyligen repa mitt ena glas vilket tack och lov löstes med glasbyte på försäkringen. Då fixade de glaset på en knapp vecka och lånade sedan bågarna i en dryg timme för att slipa till formen och sätta in glaset. Det bör ju fungera likadant om man ska ha nya glas av vilken anledning som helst? :)
Jag har provat olika kattiga glasögon och ingen av dessa har fungerat.

Det vore ju bra om ett glasbyte går så pass fort.

Jag tycker du ska välja ett par bågar med mjukare form till ditt ansikte. Ovala bågar, kanske!
Jag tycker samtliga tre sticker utanför ditt ansikte för mycket.
Jag har haft rundare form förut. Dessa har sett lite barnsliga ut. Jag provade några med oval form nu när jag skulle hitta nya och jag tyckte inte de funkade.

Den fyrkantiga båge 2 går inte utanför ansiktet det minsta faktiskt. Jag kan inte se att en mindre båge skulle vara möjlig. Men kantigheten på dessa tilltalar inte riktigt.

Jag tänker att eftersom du haft trådar om smink och att du vill förändra ditt utseende är glasögonen ett lätt sätt.
Man ser så olika ut beroende på glasögon tycker jag. Det är ett lätt sätt att testa och experimentera på, om man vill. Jag skulle kolla efter ett par i sköldpaddsmönstrat, och hela bågar.
det är jättesvårt, man vill ju inte ångra sig efter en vecka...
Sköldpaddsmönstrat? Min spontana tanke är; är inte det lite tantigt? Sen är jag lite tveksam till om det går ihop med mina kläder.
 
Titta på de som räknas som skyddsglasögon med. Lite hållbarare och i vissa fall mycket billigare.

De måste ju hålla för en ridtur i skog och mark ju!
 
Jag har provat olika kattiga glasögon och ingen av dessa har fungerat.

Det vore ju bra om ett glasbyte går så pass fort.
Nä det var ju inte menat som en rekommendation av just kattiga bågar, utan mer att man plötsligt kan fastna för en sort man inte alls kunde tänka sig alldeles nyss. I mitt fall kom de flesta bågarna jag fastnade för från lagret för de var för nya för att ha hunnit plockas fram. Så fråga om de har fler av nån sort du kan tänka dig så visar det sig kanske att det finns många fler val än det såg ut som från början.

Tyvärr är ju modet just nu "skrikiga" plastbågar, så det var verkligen inte lätt att hitta nåt när jag som du inte ville ha plastbågar och gärna lite mer diskreta än leopardmönstrat. :crazy:
 
Jag har provat olika kattiga glasögon och ingen av dessa har fungerat.

Det vore ju bra om ett glasbyte går så pass fort.


Jag har haft rundare form förut. Dessa har sett lite barnsliga ut. Jag provade några med oval form nu när jag skulle hitta nya och jag tyckte inte de funkade.

Den fyrkantiga båge 2 går inte utanför ansiktet det minsta faktiskt. Jag kan inte se att en mindre båge skulle vara möjlig. Men kantigheten på dessa tilltalar inte riktigt.


Sköldpaddsmönstrat? Min spontana tanke är; är inte det lite tantigt? Sen är jag lite tveksam till om det går ihop med mina kläder.

Jag tycker det är fint, lite mjukare än svart och grått om man vill ha en lite kraftigare båge. Men det är ju DU som ska trivas, trivs du i glasögonen är målet nått:). Vi kanske gillar helt olika saker, då är mina förslag värdelösa:D.
 
Båda paren är helt ok, men jag tror att det finns ännu mer klädsamma bågar för dig.

Jag är också glasögonbärare och tycker att det är kul att man kan förändra sitt utseende såpass enkelt med att "bara" byta bågar. Jag tycker därför inte att du ska köpa bågar som är så snarlika de du har!

Du tjänar väldigt lite på att bara skifta glas i dina gamla glasögon. Särskilt om du passar på när det är rea på bågar. De gamla brillorna har du ju kvar, och kan variera med om det inte är så stor skillnad i styrka så att du blir väldigt snurrig. :)
 
Jag var/ville vara lite "wild and crazy" en gång och köpte således ett par ganska färgglada och dramatiska bågar. Insåg sen att jag inte alls var lika modig till vardags och de funkade inte med merparten av mina kläder så då gick jag tillbaka och fick snabbt och enkelt byta till några som passade min bekvämlighetszon bättre. Puh! :up:
Sådär tycker jag också att det är. Som jag ser det kan man gå åt två håll med bågar: antingen ett par rejält synliga som funkar som en accessoar, eller några mindre synliga som mer smälter ihop med en själv. Kategori ett där kräver en hel del av smink och kläder, medan kategori två funkar även de dagar då man inte fixar sig så noga.

Därför är det också lönlöst att föreslå t ex "du borde ha en stor brun båge med rundare form". Det låter som att man utgår mer från sig själv då, man vet ju inte vem @Magiana vill vara med sina glasögon.
 
Jag tror lite större glas med traditionell form, inte helt runda eller ovala och inte kantiga utan ett slags mellanting är det som är mode nu. Jag tycker det är snyggt, stilen med kantiga, smal glasögon gillade jag aldrig :)

masunaga_600.jpg
 
Jag ska välja nya glasögon. Men jag kan inte välja. Så vad gör man? Jo, frågar allsmäktige Buke förstås.

Den ena bågen är relativt mjuk i formen men lite för bred. Den andra är lite mer kantig men storleken passar bättre.

Bilder då...

Båge 1:
2017-03-24%2020.55.29_zpswiqs5tvn.jpg~original


Båge 2:
2017-03-24%2020.56.09_zps0ybkb9xw.jpg~original


Och båda:
IMG_20170324_180602_zpsq5czxcjc.jpg~original


Vad säger ni? Vad ska jag välja?

Jag tycker nog båda var lite tråkiga. Du är söt! Det skulle synas bättre med snyggare brillor. :)
 
Nä det var ju inte menat som en rekommendation av just kattiga bågar, utan mer att man plötsligt kan fastna för en sort man inte alls kunde tänka sig alldeles nyss. I mitt fall kom de flesta bågarna jag fastnade för från lagret för de var för nya för att ha hunnit plockas fram. Så fråga om de har fler av nån sort du kan tänka dig så visar det sig kanske att det finns många fler val än det såg ut som från början.

Tyvärr är ju modet just nu "skrikiga" plastbågar, så det var verkligen inte lätt att hitta nåt när jag som du inte ville ha plastbågar och gärna lite mer diskreta än leopardmönstrat. :crazy:
Jo, personalen gick faktiskt ut på lagret och letade också, så jag tror inte någon båge missades.

Titta på de som räknas som skyddsglasögon med. Lite hållbarare och i vissa fall mycket billigare.

De måste ju hålla för en ridtur i skog och mark ju!
Haha, mina nuvarande höll i en ridrelaterad olycka. Däremot knäckte glasögonen min näsa mer än vad som troligen varit fallet annars. Jag hade två gropar på var sida om näsroten efter olyckan. Vill du se en bild på hur färggrann jag var 3 dagar efter?

Båda paren är helt ok, men jag tror att det finns ännu mer klädsamma bågar för dig.

Jag är också glasögonbärare och tycker att det är kul att man kan förändra sitt utseende såpass enkelt med att "bara" byta bågar. Jag tycker därför inte att du ska köpa bågar som är så snarlika de du har!

Du tjänar väldigt lite på att bara skifta glas i dina gamla glasögon. Särskilt om du passar på när det är rea på bågar. De gamla brillorna har du ju kvar, och kan variera med om det inte är så stor skillnad i styrka så att du blir väldigt snurrig. :)

De gamla vet jag inte om jag kommer använda mer efter bytet. Synen har förändrats så pass att jag har lite problem med nuvarande.

Men som du säger, troligen är det nog bra om jag letar vidare.

Jag tror lite större glas med traditionell form, inte helt runda eller ovala och inte kantiga utan ett slags mellanting är det som är mode nu. Jag tycker det är snyggt, stilen med kantiga, smal glasögon gillade jag aldrig :)

masunaga_600.jpg

Jag kan ju alltid prova. Men modemedveten har jag aldrig varit. Jag har absolut noll koll på sånt. En gång gick jag med ett par glasögon i 10 år. Som långtidssjuk hade jag helt enkelt inte råd men till slut blev jag tvungen för de gick inte att laga en gång till. (Jag fick trolla med knäna för att fixa nya brillor den gången.)

Jag tycker nog båda var lite tråkiga. Du är söt! Det skulle synas bättre med snyggare brillor. :)
Söt? Det är det nog ingen som sagt förr, varken man eller kvinna. Men tack för komplimangen.

Jag får åka till ortens andra glasögonbutik i veckan och kolla på alternativ. Synd att tiden är lite knapp då. Något kanske går att hitta på nätet också.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Haha, svårt att välja prefix, men glasögon fick väl gå under kläder och bli fin då. :) Jo, mitt ena glas i glasögonen ramlade ut under...
Svar
13
· Visningar
1 352
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 166
Senast: Barbabelle
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 379
Senast: Anna-Bella
·
Kläder & Bli fin Vad har ni för mössa nu? Jag har en helt vanlig mössa. Hatar egentligen mössa, men fryser numera något så kolossalt så jag får klä på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 780
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp