Bukefalos 28 år!

Jag ska välja nya glasögon. Men jag kan inte välja. Så vad gör man? Jo, frågar allsmäktige Buke förstås.

Den ena bågen är relativt mjuk i formen men lite för bred. Den andra är lite mer kantig men storleken passar bättre.

Bilder då...

Båge 1:
2017-03-24%2020.55.29_zpswiqs5tvn.jpg~original


Båge 2:
2017-03-24%2020.56.09_zps0ybkb9xw.jpg~original


Och båda:
IMG_20170324_180602_zpsq5czxcjc.jpg~original


Vad säger ni? Vad ska jag välja?

Båda två är fina men jag tycker att det första passar dig bäst. Formen på båden följer dina ögonbryn fint, och harmoniserar mer med hela ditt ansikte än det andra, mer kantiga, paret. På bilden tycker jag inte att det syns att de skulle vara för breda, men det kan förstås vara så i verkligheten.

Hoppas du hittar ett bra par om du letar vidare. Glasögon har man ju oftast mycket på sig, så det är viktigt att det blir bra. Ta dig den tiden som behövs för att hitta ett par som du är nöjd med, och utnyttja ångerrätten om du handlar på ett sådant ställe och du känner att det blev fel. Du har ett fint ansikte så jag tror du ska hitta dig ett par som passar!
 
Plågan med att välja nya bågar går vidare. Jag besökte den andra glasögonbutiken igår och stod där en timme och provade bågar. Det var inget som jag direkt fastnade för. Vilka bågar är "jag"? Jag känner mig helt vilse faktiskt.

Här är några jag provade:
IMG_20170401_110635_zps7pi0trbg.jpg


O, vad entusiastisk jag känner mig :meh:.
 
Vilken båge som är "du" måste man nog känna dig som person bättre för att pricka in, men jag tycker både tre och fyra är klädsamma på dig.

Känns någon av dem som dig själv? Det kan vara lite vanskligt att hitta sig själv utanför invand komfortzon...

zoeypic.jpg
 
Plågan med att välja nya bågar går vidare. Jag besökte den andra glasögonbutiken igår och stod där en timme och provade bågar. Det var inget som jag direkt fastnade för. Vilka bågar är "jag"? Jag känner mig helt vilse faktiskt.

Här är några jag provade:
IMG_20170401_110635_zps7pi0trbg.jpg


O, vad entusiastisk jag känner mig :meh:.

Jag tyckte bättre om de här än de förra. De sista var min favorit.
Jag tyckte om både sköldpaddsmönstret och formen.
 
Jag tycker att du ser supervänlig ut i nummer 3! De är jättefina!
Hoppas att det inte betyder att folk i ännu större utsträckning idiotförklarar mig. Jag ser ju rätt mesig ut vilket jag tror får folk att tro att jag är mesig i huvudet också och går att köra över eller inte respektera.
 
Hoppas att det inte betyder att folk i ännu större utsträckning idiotförklarar mig. Jag ser ju rätt mesig ut vilket jag tror får folk att tro att jag är mesig i huvudet också och går att köra över eller inte respektera.
Oj! Nämen vad hemskt. Vad arg jag blir! Jag tycker inte att du ser mesig ut men även om man gör det så ska ju inte folk bete sig illa! :mad:
 
Oj! Nämen vad hemskt. Vad arg jag blir! Jag tycker inte att du ser mesig ut men även om man gör det så ska ju inte folk bete sig illa! :mad:
Jag har ganska ömma tår. Det kan vara det också. Men jag har ju långt ifrån alltid känt mig respekterad av folk. Mina åsikter har inte räknats, jag anses inte myndig så då frågar man inte mig vad jag tycker utan då ska någon annan pracka på mig vad som är bäst.
 
Plågan med att välja nya bågar går vidare. Jag besökte den andra glasögonbutiken igår och stod där en timme och provade bågar. Det var inget som jag direkt fastnade för. Vilka bågar är "jag"? Jag känner mig helt vilse faktiskt.

Här är några jag provade:
IMG_20170401_110635_zps7pi0trbg.jpg


O, vad entusiastisk jag känner mig :meh:.
Jag tycker också nr 3 (nedre vänster) är finast, något breda kanske men glasögonmodellen passar dig väldigt bra tycker jag.
 
Plågan med att välja nya bågar går vidare. Jag besökte den andra glasögonbutiken igår och stod där en timme och provade bågar. Det var inget som jag direkt fastnade för. Vilka bågar är "jag"? Jag känner mig helt vilse faktiskt.

Här är några jag provade:
IMG_20170401_110635_zps7pi0trbg.jpg


O, vad entusiastisk jag känner mig :meh:.

Nummer 3 var jättefina på dig :)
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Haha, svårt att välja prefix, men glasögon fick väl gå under kläder och bli fin då. :) Jo, mitt ena glas i glasögonen ramlade ut under...
Svar
13
· Visningar
1 352
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
15 166
Senast: Barbabelle
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
10 379
Senast: Anna-Bella
·
Kläder & Bli fin Vad har ni för mössa nu? Jag har en helt vanlig mössa. Hatar egentligen mössa, men fryser numera något så kolossalt så jag får klä på...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
4 780
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp