Bukefalos 28 år!

"Dina vänner i stallet"

F

Fayrus

Finns det någon mera där ute i vårat avlånga land. Som har trott att man har haft riktigt bra vänner, i stallet man stått. Hjälp till med alla möjliga saker, stöttat,tröstat, kört till tävlingar, mockat ja finns massa saker att nämna. Men några ex, bara.

Och man har varit som en enda stor familj. Umgåtts även utanför stallets väggar.

Men närt man sedan har flyttat från just detta stallet. Så har "skitsnacket " börjat..

Då är man helt plötsligt inte vatten värd..:angel:
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Nä, vi har en väldigt bra stämning och jag har en god relation till de som flyttat härifrån också. Jag välkomnades också själv tillbaka med öppna armar när jag varit utflyttad 6 månader.
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

jo jag har varit med om det en gång. jag trodde vi var bra vänner men icke då. nu tycker jag det är underbart att jag flyttade och att detta kom fram. nu vet jag att det inte var vänner utan bara några patetiska människor som utnyttjade en.
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Tyvärr är fler vänner än man tror ulvar i fårakläder om man skrapar lite på ytan! Trist men sant! :(
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

:DJa visst tror man alltid det bästa om alla.

När jag flyttade för ett tag sedan. Så visste jag redan då. Att det bara var tillfälligt. Och hamnade i ett trevligt stall, med bra folk.

Men om ca 1½ månad. Så bär det iväg....Vi ska flytta till en egen liten hästgård. Ska bli toppen. Har bara mig själv att bry mig om ..
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Jo, det har man väl hört talas om...
I vårt stall har vi problem med snatterier av olika slag. Ett tag var det någon som stal ur vårat foder. Efter att vi frågat henne om orsaken till att hon snodde av oss, fick vi till svar att någon annan hade minsann snott av henne!! Så hon skulle hämnas! Behöver jag säga att vi gjorde processen ganska kort med henne. Hon fick en månad på sig att flytta, men det skapade en otrevlig stämmning i stallet. Alla kände att de var tvungna på sätt och vis att ha ögon i nacken och ha koll på alla sina grejer. Desssutom har vi nu fått reda på att hon sprider lögner av alla de slag om oss i stallet. Ännu en hämnd?! Jag önskar att hon kunde fatta: Det kommer alltid tillbaka och bits i rumpan en dag! Någon kommer att fatta att hon ljuger och bedrar.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Dina vänner i stallet"

Finns det någon mera där ute i vårat avlånga land. Som har trott att man har haft riktigt bra vänner, i stallet man stått. Hjälp till med alla möjliga saker, stöttat,tröstat, kört till tävlingar, mockat ja finns massa saker att nämna. Men några ex, bara.

Och man har varit som en enda stor familj. Umgåtts även utanför stallets väggar.

Men närt man sedan har flyttat från just detta stallet. Så har "skitsnacket " börjat..

Då är man helt plötsligt inte vatten värd..:angel:

Har mer erfarenhet av EN vän som jag hjälpte med MYCKET. Körde 100 mil under ett dygn för att hjälpa hämta hem en häst. Körde på träningar/tävlingar. Lånade ut pengar. stöttade hjälpte osv. Sen visade det sig att när jag ville ha hjälp, då gick det inte längre. Då insåg jag att h*n nära nog utnyttjat naiva mig och då fick det vara nog. Vänskapen tog slut, och jag är fortfarande lite ledsen över det, för vi hade kul ihop. Men men...
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

har också sånna "vänner" verkar inte alltför ovanligt i stall :grin:
Men min sk kompisar ringer kl 11 och skriker att jag och min häst kan dra åt helvete osv för en skitsak och sedan nästa dag låter det;
-Heeeeeeeeejjjj *falsk-äcklig-spy-smiley* så äckligt falska att man blir rädd :crazy:
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

..ja, vad ska man säga. Är det så svårt att bara vara vänner, tycka om varandra, bjussa på sig själv och hjälpa varandra så gott man kan?
Vad får vissa människor att, efter en tid tillsammans, bara ändra sin personlighet, bli annorlunda och inte vara den man lärde känna.
Är det värt att försöka förstå dem ? Att få svar ? Eller ska man bara lämna och gå vidare ? Kram till er alla
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Jag har hört om ett liknande fall. En uppstallad häst och dennes ägare, där ägaren inte skaffade mat till hästen, utan tog lite då och då av andra.
Häst och ägare fick flytta efter ett tag. Jag undrar¨om detta är ett vanligt problem?
Hästägaren har ju nu sin häst i annat stall. Hur går det där?
Finns det fler liknande fall ?
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Jag har varit med om att i telefon blivit totalt utskälld i flera minuter, utan en chans till en syl i vädret.
Varför stallkamraten var så förbannad vet jag inte än idag! Men hennes sista ord innan hon slängde på luren i örat på mig var att nu j-ar, nu fick jag kvällsfodra mina hästar själv! Vilket jag hade gjort i flera veckor. Man undrar ibland! :D
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Nä, vi har en väldigt bra stämning och jag har en god relation till de som flyttat härifrån också. Jag välkomnades också själv tillbaka med öppna armar när jag varit utflyttad 6 månader.

Vi har oxå väldigt bra stämning.. :D
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Jadå, jag har varit med om samma sak i ett stall jag stod uppstallad i.
Och eftersom jag var den som tog hem störst partier av alla när det gällde foder och strö, så var jag den som även ofrivilligt sponsrade den knyckande hästägaren med mest! Jag räknade ut att jag betalade foder och strö för 2,5 häst/månad, trots att jag bara ägde två.
Men jag vet hur tjuven resonerade, hon tyckte att eftersom jag var så rik att jag hade råd med två hästar, då var det ok att hon "lånade" av mig. :grin:

Samma människa ställde till ett j-a liv när ägaren till hästen hon hade på foder vilje sälja hästen. Fodervärden erbjöds ett kanonpris, men eftersom hon inte hade några pengar (så synd om mig ansåg hon) så tyckte hon ägaren skulle behålla hästen och låta henne fortsätta ha den på foder.
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

:D Visst tycker man att "alla i stallet" skall kunna hålla sams. Och vara vänner för alltid.....Men ack nej..

Ibland ställer man sig själv frågan..Varför är man så snäll!! och hjälper alla. Men när man själv ska ha någon hjälp med något. Så NEJ....

Ser verkligen fram emot att få hem mina hästar. Slippa allt gnabb..


Min man säger alltid så här.." ni häst människor är ett j:devil:vl folk.. Hi hi hi:angel:
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Stallägaren till det första stallet jag satte min häst i var den som snodde mat från mig. Jag köpte stora mängder foder åt gången eftersom jag alltid tyckt illa om att hålla på att köra och hämta ofta (tidsödande), och blev lite fundersam över hur mycket som gick åt. När jag frågade stallägaren sa människan rent ut att hon tyckte det var ok att ta lite foder av mig mellan varven eftersom jag hade så mycket... :crazy:

Flyttade direkt när detta uppdagades.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Dina vänner i stallet"

Jag har varit med om både och, i samma stall, där har jag skapat många vänner och ovänner, en del frivilligt och en del ofrivilligt..
Några av mina absolut närmaste vänner har jag träffat i ett stall, underbara människor, man jag har blivit utnyttjad, körd med, skälld på, ljugen för osv, jag fick för mig att det va så i stall :angel:
Nevars, men nu trivs jag jättebra där jag har hästen,
För det är jobbigt ibland, men jag är fortfarande vänner med många av dom :D
Men, nu är jag anonym i stallet igen, härligt :)
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Jadå, det har funnits sådana, en hjälpte jag jättemycket, mockade till (dels för att hon misskötte sin häst totalt) gjorde mat, red.. Åkte med hit och dit, fixade så mamma kunde köra oss.
Hon sålde dock hästen sen men fick rida på min.. Vi var jättebra vänner utanför stallet också men jag var alltid den som ställde upp och fick aldrig nåt tillbaks.
Sen vad hon gjorde vill jag inte ta upp men det är det värsta någon någonsin gjort mot mig, men på ett sätt är jag jävligt glad att hon inte är i mitt liv längre, hon tog för mycket energi och som det visat sig var hon oärlig också.

Sen har det varit lite småtjafs i mitt stall innan det blev kollektiv (nu är det helt underbart!) och några var sura på mig i ett år, hälsade inte ens. Vad jag hade gjort har jag ingen aning om, men en sommar gick sen var allt bra igen. Har aldrig orkat engagera mig i att ta reda på vad det var, jag svarade bara med samma mynt - hälsade inte och total ignorerade.
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Finns det någon mera där ute i vårat avlånga land. Som har trott att man har haft riktigt bra vänner, i stallet man stått. Hjälp till med alla möjliga saker, stöttat,tröstat, kört till tävlingar, mockat ja finns massa saker att nämna. Men några ex, bara.

Och man har varit som en enda stor familj. Umgåtts även utanför stallets väggar.

Men närt man sedan har flyttat från just detta stallet. Så har "skitsnacket " börjat..

Då är man helt plötsligt inte vatten värd..:angel:

Verkligen!! Kunde inte ha skrivit det bättre själv! Och fortfarande efter ca 2 år, är det fortfarande samma skitsnack, om inte mer.. Helt otroligt egentligen. Kan säga att vi inte har den minsta kontakt idag. Då var vi verkligen bästa kompisar! Som ler och långhalm, gjorde ALLT tillsammans, delade glädje och sorg. Vi hade dessutom stallet tillsammans, bara vi i stallet. Och jag flyttade för att vi skulle kunna rädda vår vänskap. Tji fick jag..

Kan ändå sakna tiden vi hade tillsammans. Även om jag blev utnyttjad.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 552
Senast: MML
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 325
Senast: WSLPZF
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 636
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 578
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp