Bukefalos 28 år!

"Dina vänner i stallet"

Sv: "Dina vänner i stallet"

Tyvärr är fler vänner än man tror ulvar i fårakläder om man skrapar lite på ytan! Trist men sant! :(

På grund av allt för många möten med dessa ulvar har jag nu övergått till att inte ha några vänner :crazy:
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Du kan kallt räkna med att:
De som pratar skit om andra när du är tillsammans med dem, talar skit om dig, när du inte är med :(
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

ELIN- Håller fullständigt med dig...


Vet att det finns "folk" där ute som läst detta.. Och kanske funderat lite.


Visst jag har med nöje hjälp till med olika saker...MEN.. Har gjort det för att jag trott de varit vänner i vått och torrt. Och inte bara slutar hålla kontakten, skitsnacket börjar spridas mm. BARA FÖR ATT MAN FLYTTAR... Från just det stallet.

Att de så fort man sa att man skulle flytta. Inte alls var lika "rolig längre"..


Blir så j:devil:vla trött på gnäll...:crazy:

Man vill ju bara ha kul när man är i stallet. Och kunna vara sams alla..

I stallet som jag står just nu. Innan flytt. Gör jag mitt och skiter i andra..:banana:
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Din man har rätt, hästfolk är ett j-a släkte! Har väl aldrig hört om något ställe som har så många intriger, tjafs, ilskna lappar osv som stall! Och stall med bara fruntimmer kan ju vara rena skärselden! ;)
 
Senast ändrad:
Sv: "Dina vänner i stallet"

Men oj, det var synd! För det finns faktiskt även i hästvärlden väldigt många kanonämnen till vänner eller hur man uttrycker det!

Jag har pga att jag blivit bränd så pass många ggr börjat att dela in människor jag omger mig med i bekanta eller vänner. Bekantakategorin är de jag är socialt korrekt med men inte blir förtroelig med.
Vännerna är de jag efter ett tag märker att de är pålitliga, och jag har gjort rejäla "fynd på vännermarknaden".
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Det är ju inte alltid man passar ihop för att man delar ett intresse. Ofta vill man väldigt gärna att det ska vara så, men fungerar inte personkemin så är det risk att skitsnacket börjar och att någon blir kränkt. Jag har själv varit med om det och skitsnacket fortsatte även på nätet. Det är inte kul, men jag tror att det är viktigt att hålla en distans till dem man bara arbetar med, är granne med, eller delar stall med så att man inte lurar sig och tror att relationen är en vänrelation. Vänner väljer man och de skulle aldrig göra något sådant, då är de inte några riktiga vänner. Absolut kan man dock finna vänner i stallet och på arbetsplatsen etc. men då måste man nog dela en del värderingar också annars fungerar det inte, tror jag. Det man kan trösta sig med att om de inte var pålitliga som vänner så är det ju bara bra att bli av med dem?
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

måste bara säga..
visst har jag trevligt med en tjej i stallet, men jag vill inte vara med henne på fritiden. Det är något jag försöker undvika.

Jag fyllde år för någon månad sedan, då skulle jag ut tillsammans med ett gäng kompisar. bara de närmaste, och då försökte hon smuggla sig in och fiskade efter att få vara med. tyvärr klarar jag inte av henne utanför stallets väggar, så är det bara.

men nu är det ju inte så att jag snackar skit om henne eller så, utan bara det att jag inte vill ha en kompis som jag går i samma klass som, tillbringar många timmar i stallet med och går ut och festar med alternativt fikar osvosv.
det blir för mycket!
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Snarare är det så att jag haft en del "supertajta" polare genom åren som man ställt upp för i vått och torrt för att sedan bli totalt bortglömd av den dagen man byter stall eller de gör det. Då går det helt plötsligt inte ens att ta en fika på stan. Tråkigt tycker jag, om än det inte handlat om skitsnack utan bara att man slutar existera :(
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Helt klart är det så!

Och visst är det skönt att bli av med "ulvarna i fårakläder", det håller jag också helt med om!

Men det som känns mkt, mkt trist i mitt fall, det är att med de värsta "vännerna" så ställde jag upp enormt mkt, lånade ut pengar så de kunde köpa lite foder, ibland tom rejäla summor (tusentals kronor) för att de skulle kunna reda upp ekonomiska trassligheter, lånade ut bil, släp och gud vet vad tom ibland utan att kräva att bilen skulle tankas upp osv, osv, osv.
Och när man då blir skitsnackad om något så totalt, rena lögner och osanna påståenden, bla att jag skulle vara SNÅL, då är gränsen passerad för normalt hyfs tycker jag.
Visst, givetvis kan man vara oense och "tycka" om folks beteende när det gäller hästskötsel, ridning mm mm, men att så fort "banken stänger" göra ner någon, det tycker jag är för mycket.
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

:D

Jotack, det har jag också märkt!
Ta tex skvaller. Min farmor var klar i knoppen ända tills hon dog, men tyvärr fysiskt beroende av hjälp dygnet runt (MS).
Hon bodde på långvården på min födelseort, och det enda hon var "ute på byn" var ju när mamma eller någon annan släkting var ute med henne i rullstolen på promenad.
Hon umgicks ju och pratade mkt med personalen då hon var klar i knoppen.
Men ville man veta ALLT om ALLA på orten, då frågade man farmor! :angel:
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

De arbetsplatser där jag varit ensam kvinna har varit de bästa arbetsplatser jag varit på "tjafs och skvallermässigt"!
Total avsaknad av allt sådant där irriterande som brudar kan hålla på med, enorm arbetsro och inget tajfs!
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Är nog så att även vissa "mansarbetsplatser" ex byggen mm har en ganska otrevlig jargong. Bäst när det är blandat.

Kan så vara. Men min erfarenhet är den att kvinnors jargong är långt mkt värre och mer psykisk än karlars. Jag har många manliga vänner och har så alltid haft, min relation till dem (även de jag inte känner väl) är långt mkt rakare och enklare än till de kvinnor jag känner. Undantaget är de kvinnor jag känt större delen av livet, där ligger de på samma nivå som karlarna (men jag har ganska "grabbiga" tjejkompisar så det kanske är därför? ;)).

Poäng: enligt mig är "otrevliga jargonger" män emellan främst verbalt inriktade, medan motsvarande på en kvinnodominerad arbetsplats genomsyras av bakfalskhet, skitsnack och annat psykande...
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

De arbetsplatser där jag varit ensam kvinna har varit de bästa arbetsplatser jag varit på "tjafs och skvallermässigt"!
Total avsaknad av allt sådant där irriterande som brudar kan hålla på med, enorm arbetsro och inget tajfs!

Kan nog vara så. Men om det finns minst en kvinna på "bygget" blir jargongen lite "snällare" har jag hört. (Hörsägen dock)
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Helt klart är det så!

Men det som känns mkt, mkt trist i mitt fall, det är att med de värsta "vännerna" så ställde jag upp enormt mkt, lånade ut pengar så de kunde köpa lite foder, ibland tom rejäla summor (tusentals kronor) för att de skulle kunna reda upp ekonomiska trassligheter, lånade ut bil, släp och gud vet vad tom ibland utan att kräva att bilen skulle tankas upp osv, osv, osv.
Och när man då blir skitsnackad om något så totalt, rena lögner och osanna påståenden, bla att jag skulle vara SNÅL


Min erfarenhet är att:
Den person som alltid är snäll och hjälpsam förväntas också alltid vara det. Skulle h*n nån enstaka gång inte ställa upp, blir folk sura och säger: Fy vad snål och ohjälpsam h*n är!

Medan den som nästa alltid är snål och ogin. OM h*n nån gång kommer med tårta, eller hjälper till det minsta lilla - blir alla till sig och säger: Oh vad trevlig h*n är!

Gott om rättvisa... är det ont om!
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: "Dina vänner i stallet"

Nja, inte riktigt, men jag hade en kompis som hade sin häst hos mig. Hon behövde inte betala något för stallplatsen, utan hon hjälpte istället till med t.ex när hovslagaren kom och jag inte hann.
Sedan skulle jag flytta till en större gård och hon skulle komma med. Jag hade min dotters sto med föl som skulle avvänjas.Helt plötsligt säger hon att jag ställt ultimatum till henne om vilken häst hennes skulle gå med, vilket jag absolut inte gjorde.
Hon pratade inte ens med mig utan gick bara och ordnade en annan stallplats. Därefter är det knappt att hon hälsar ens.
Vi hade varit vänner i 14 år och haft foderhäst ihop och en massa annat.
Man känner sig otroligt sviken.
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Jag har haft min häst i ett stall där vi inackorderingar har en jätte god kamratskap och trevlig stämmning! Problemet i detta stall är den såkallad "stallchefen" hon är otroligt okunnig, när jag flyttade in var hon sååå trevlig, vilket visade sig bara vara en falsk yta, efter att det hänt flera olyckor när hon hanterat min häst, och jag gav henne kritik och sa upp min stallplats, så började mitt helvete... hon var/är såååå elak och vill bara ställa till problem för mig.
Som tur är har stallet fått nya ägare och dom märker nog snart vad tjejen går för och hon får sparken! Alla andra i stallet bråkar hon också med titt som tätt:::
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Jag tror karlarna i allafall har en snällare jargong mot kvinnan/kvinnorna. Men vad som sägs när "fruntimren" inte hör, det är nog en annan sak! ;)
 
Sv: "Dina vänner i stallet"

Gott om rättvisa... är det ont om!

Den var bra! :D

Grejen är ju att man lite får skylla sig själv när man är så dumsnäll! Numera så känner jag allt att det ska finnas chans till ett jämlikt kompisförhållande eller hur man säger, jag är ingen bank för pengar och tjänster.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 552
Senast: MML
·
Hästhantering Hejsan. Känner att man ibland fastnar i tänket med att ingenting funkar och ingenting utvecklas och jag kan tycka att det är viktigt att...
Svar
1
· Visningar
1 325
Senast: WSLPZF
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 635
Senast: Imna
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Som en person med flera hälsoproblem genom livet som vården inte har kunnat hjälpa, så har jag kommit att fundera en hel del över just...
2
Svar
30
· Visningar
4 577
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp