Bukefalos 28 år!

Distanshäst? korsning Kallblodstravare-Arab

Sv: Distanshäst? korsning Kallblodstravare-Arab

Har precis som QP hört att dom ska vara "tuffa" i psyket men ha starka, hårda hovar och tunn hud och "sega" i kroppen.
Själv skulle jag kunna tänka mig att testa och träna en sån häst till distans och se hur dom beter sig både på tävling och träning.

Så om nån skulle vilja låna ut en häst till mig så får vi se vad som stämmer och inte :angel: !?

/Isabella
 
Sv: Distanshäst? korsning Kallblodstravare-Arab

"Vad grundar du påståendet om att Akhal-teke är bra distanshästar på? Flera, ofta inte så insatta i distanssporten, hävdar detta men några hästar som visat resultat finns inte i Sverige."

Och du verkar ju kunnig!?
haha...googla på akhal-teké för att få veta mer om deras användningsområde så förstår du varför jag skrattar...haha...
distanssportens historia vart ju inte du så värst insatt i iaf...
 
Senast ändrad:
Sv: Distanshäst? korsning Kallblodstravare-Arab

Alltså ja bara undrar kan man använda vilken ras som helst till distans:confused: ja vill gärna veta detta :bow: snälla då blir ja glad:D så ja vill gärna ha ett svar:bump: okej bra:rofl:

Det går väl att använda flera raser till distans, men den vanligaste rasen inom distanssporten är arab. Men det finns andra också.

(Sent svar, jag vet ... hoppas att du fortfarande är intresserad av svar!)
 
Sv: Distanshäst? korsning Kallblodstravare-Arab

Min farmor ägde hattrick sveriges första avelsgodkända haflinger :) hingst han va en riktig snygging men han dog när han va 32 år gammal :cry:

Hattrick var jättefin (om du frågar mig). Men det stämmer inte att han blev 32 år. Född 1977, död 2001, det blir 24 år.
 

Liknande trådar

Gnägg Jag börjar fundera lite lätt på vad min nästa häst ska bli. Jag har varit medryttare som ungdom, ridit på ridskola, jobbat utomlands med...
Svar
10
· Visningar
993
Senast: linlar1
·
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 322
Avel Jag har ett sto, som haft två föl innan jag köpte henne. Lätta fölningar, friska föl och stoet gillar att vara mamma/dräktig. Jag...
Svar
17
· Visningar
2 247
Senast: tanten
·
Avel Jag har ett sto på 14år som varit dräktig 4gånger. Första gången hon var dräktig var 2014 men då kastade hon så då betäckte man henne...
2
Svar
36
· Visningar
6 648
Senast: Masse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp