Distanshingstar

A

a_schuber

Vilka hingstar har vi som går eller har gått distans?
Går: Majestic Prince, Gimmick, Pimoj, Graucho(CR), Wierusz(CR),
Gått: Jalaam, Prince El Hamy, RazAmaNaz, Nipr, Wimaz, Pankin, Notariat, Dunczyk, Ford, Mascot

(Fattade precis att Robin Hood 2 är e. Mascot - kul!)

Finns det någon/några i Sverige som planerar att satsa på att seriöst tävla en ny distanshingst upp på 160 km klasser?
 
Sv: Distanshingstar

Glömde:
Går: Euros
Gått: Rosa Pantern
 
Sv: Distanshingstar

Jag glömmer fler:
Går: Gapro och Grande
Gått: Pilgrim gick väl en 80 (fast han är den hingst som varit mest omskriven inom distansen...)
 
Sv: Distanshingstar

OT, men kom just att tänka på att det hade varit praktiskt om det i startlistorna stod om det var en hingst eller valack. Jag menar så att man kan ta lite extra hänsyn vid behov, bara så att man är medveten om att det är en hingst.
Utomlands har jag hört att man flaggar upp hingstar med blå band i svansen, men jag har aldrig sett det här - ingen tradition? (Annars hade det kanske inte varit så dumt!)
 
Sv: Distanshingstar

Bonjack har gått två 50 km 2006 och planeras gå 80 km ritter i år.
 
Sv: Distanshingstar

På EM i Frankrike hade hingstarna en vit rosett i svansen.
Jag och Karin Almstedt fattade inte vad det var till för först, men efter någon dag tittade hon under magen och upptäckte kulorna :smirk:
Det märktes inte på uppträdandet att de var hingstar!
 
Sv: Distanshingstar

Jag tycker det är en jättebra ide´ att ha ett band i svansen. De hingstägare som ska rida sina hingstar på distansen kan väl bara anamma det om de vill?!
Förhoppningsvis så är många distansryttare inne här på forumet och sen har vi ju DR som kan skriva en liten notis.

Vitt är mer diskret än blått, men det syns lite dåligt på en skimmel. Jag vet inte vad som är internationell standard. Ni som varit ute på många mästerskap - vilken färg hade de?
 
Sv: Distanshingstar

Jag tycker det är en jättebra ide´ att ha ett band i svansen. De hingstägare som ska rida sina hingstar på distansen kan väl bara anamma det om de vill?!
Förhoppningsvis så är många distansryttare inne här på forumet och sen har vi ju DR som kan skriva en liten notis.

Vitt är mer diskret än blått, men det syns lite dåligt på en skimmel. Jag vet inte vad som är internationell standard. Ni som varit ute på många mästerskap - vilken färg hade de?

Vitt är nog den genomgående "hingstfärgen" i england även sett grönt...
 
Sv: Distanshingstar

Jag har alltid kollat i programmet före start vilka som är hingstar, det är väl en självklarhet tycker jag!
Tyvärr finns det ju hemska exempel på hingstar som inte borde startas(men också många, fina som lamm). Bättre att hålla sig till rött band tycker jag, då vet man att man ska passa sig extra mycket. Sen om det är en opålitlig hingst eller sto spelar ju inte så stor roll känner jag.
 
Sv: Distanshingstar

Vad hände med Pilgrim?

Vad jag hörde via 12 omvägar (så ta det med en nypa salt) är att ryttaren väntade barn och att Pilgrim nu tränas i dressyr istället av någon annan. Någon som har bättre info? Jag tyckte om honom när jag såg honom ute. Hade gärna sett mer!
 
Sv: Distanshingstar

Vitt är nog den genomgående "hingstfärgen" i england även sett grönt...

Inom jaktvärlden är ju röd rosett i svansen = sparkar och grön rosett i svansen = nybörjare på jakt. Så blått vore bra för hingstar... Vitt tror jag inte syns tillräckligt.
 
Sv: Distanshingstar

Sist jag såg Pilgrim så var han hos Karen Svärdell (Gapro). Det var förra året i Februari på Jondy kursen i Växjö. Trodde hon skulle tävla honom i distans men är osäker om han kom till start under förra året.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? del 3 - Kids Edition
  • Gråter du?
  • Aubergine

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp