Distanshingstar

Sv: Distanshingstar

Nipr (Probat x Nidshem ue.Gwarny)
har gått distans, han har också avkommor som tävlar bla Japona 120km samt 2x80km samt Piacenza.

Emerald (Eukaliptus x Etopa ue.Partner)
har också tävlat upp tom 100km med flera placeringar, såg att en av hans avkommor stod på startlistan A9-ritten. Ny avkomma efter Emerald undan ovanstående Japona har just ställt sig på benen!

Gwarant (Wadim x Gawatza ue. Preference)
har hunnit med två 50km tävlingar i år varav den senare på Björkviksritten gav placering. Han har nu uppehåll för betäckning men kanske kommer ut igen efter sommaren. Förra året gick ju för hans del i utställningens tecken och dessförinnan var det galopp. Båda med gott resultat. Den som skyndar långsamt...

mvh Patrik

Lite bilder finns på: www.arneke.fotosidan.se
 
Sv: Distanshingstar

*KL*

Nu har Sokrates (e. Elcatero - Cadyk) fått sin första avkomma.
Det är Walizka (Etman - Eldorado) som fått ett stoföl.

Hon ser riktigt bra ut, och hon har ärvt sin pappas rygg, jisses vilka ryggmuskler. :)
Jag gissar att Galadriel lägger ut bilder så småningom, eftersom det är hennes William som blivit storebror.
 
Sv: Distanshingstar

Grattis Camilla! Jag tar med kameran i morgon.
 
Sv: Distanshingstar

Här är några bilder på Sokrates första avkomma, tagna idag.
27857274.jpg

27857278.jpg

Länk till hela albumet.
 
Sv: Distanshingstar

*fniss* eftersom hingstar som inte själva tävlat distans, men använts för ändamålet kan jag väl få roa lite med att nämna Tap In? En son vann Folksam Cup förra året, Anette tävlar upp till T120 med A.B Airport och jag själv har två ston e Tap In. En kommer förhoppningsvis starta T80 i år och den andra blir kanske klar för T50. Tror att det finns ytterligare en avkomma ute på distansbanorna. Tap In är alltså en varmblodig travare med några millar i insprungna pengar..

Airport är Anettes "Babe" va? Kommer aldrig ihåg "söndagsnamnen". Och Babe är ju hur trevlig som helst. Han var ju hingst ett tag också, Anette har ju en dotter efter honom också. *Saknar A och hästarna*
 
Sv: Distanshingstar

KL

En jag tycker är kul som ska gå distans, fast finns i Frankrike, är Windsong Firefrost, han är en fux sabino med extremt sabino uttryck, och är byggd ganska trevlig ändå.
Han är inte riden så länge som jag förstått men har redan börjat gå lätta distansklasser om 2mil, eller iallafall gjort nån skags kval till det.
 
Sv: Distanshingstar

En till distanshingst på väg uppåt är Linn Gustavssons El Sham, (Lill Sham- Implora Natascha- El Colorado) El Sham har tidigare gott 4 säsonger på galoppen med 24 starter och resultatet 3-4-5, samt vinster på 2 icke officiella löp. Han gick sitt sista lopp så sent som oktober 08 och har nu gått 2st 80km tävlingar i år.

El Sham är dessutom halvbror (75% så nästan hel...) med Linns andra tävlingshäst El Pepas(Pamir-Implora Natascha- El Colorado), så lillbror kommer nog snart följa i hans fotspår!!

//erika k
 
Sv: Distanshingstar

En till distanshingst på väg uppåt är Linn Gustavssons El Sham, (Lill Sham- Implora Natascha- El Colorado) El Sham har tidigare gott 4 säsonger på galoppen med 24 starter och resultatet 3-4-5, samt vinster på 2 icke officiella löp. Han gick sitt sista lopp så sent som oktober 08 och har nu gått 2st 80km tävlingar i år.

El Sham är dessutom halvbror (75% så nästan hel...) med Linns andra tävlingshäst El Pepas(Pamir-Implora Natascha- El Colorado), så lillbror kommer nog snart följa i hans fotspår!!

//erika k

Jag såg honom på Dackeritten i helgen. Blev väldigt imponerad över hur väl han uppförde sig i grinden etc. Det syns att han är hingst men märks inte på hans uppförande, väldigt lugn och väluppfostrad.
 
Sv: Distanshingstar

Lånar min egen knapp och slänger in ett par bilder på Sokrates andra avkomma, ett hingstföl u. Wisnia.
28176280.jpg

28176285.jpg


En ståtlig herre med en härlig uppsyn, precis som syrran.
 
Sv: Distanshingstar

Red i ett stall med araber innan. Sa jag trande parnassos,:love: men da var han fortfarande galoppis. Och tranade Barett:love: infor ett sm. sen vet jag inte om vi tanker pa samma grande men de hade en hast som de fodde upp som hette grande, forst galopp och sedan distans.Men antar val att det ar samma hast
Distans ar helt UNDERBART!!:bump::bump:
 
Senast ändrad av en moderator:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp