Bukefalos 28 år!

Distanshingstar

Sv: Distanshingstar

Även om planen är långsiktig så är målet att Najje ska fortsätta som hingst (han är bedömd klass II) och gå 160 km.

Han har ju bara gått 2 CR förra säsongen och är 6 år men det är är som sagt vår satsning...
 
Sv: Distanshingstar

Idag på Björkviks utbildningsritt var Diesel där, så även han är på G inom distansen!! Kul!

Såg också att hingsten Barett är till salu för den som vill satsa på en riktigt bra hingst.....
 
Sv: Distanshingstar

Diesel fick jag ett mycket gott intryck av på Sportcupen: en glad, arbetsvillig och väluppfostrad hingst!
 
Sv: Distanshingstar

Är det någon som känner till Grande! Skulle vara kul att se bilder på honom ! Han är tydligen inte alls arabtypisk men en bra ridhästmodell. Jag köpte ett arabsto i höstas som är betäckt med honom.Fölar vilken dag som helst :love: !
 
Sv: Distanshingstar

Bonjack har gått två 50 km 2006 och planeras gå 80 km ritter i år.

Ege har ju gått två 50 km CR. Men jag förmodar att det var lite längre ni menade.:angel:

Diesel är väl på gång också. Han gick sin första prova-på i helgen så han kommer nog ut nu.

madde++++

Läste inte sidan 2, såg inte att det här redan stod.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Distanshingstar

Är det någon som känner till Grande! Skulle vara kul att se bilder på honom ! Han är tydligen inte alls arabtypisk men en bra ridhästmodell. Jag köpte ett arabsto i höstas som är betäckt med honom.Fölar vilken dag som helst :love: !

Finns en ny bild på Grande taget från sidan på www.distanslistan.se
Har två halvbröder till Grande och en helsyster + mamman till Grande i samma stall som mina hästar!
Fina, trevliga och stora hästar men dock inte så arabtypiska.
Han har väl lämnat några hästar som gått galopp och några som startat distans med bra resultat!

Lycka till med ditt föl!
 
Sv: Distanshingstar

Finns en ny bild på Grande taget från sidan på www.distanslistan.se
Har två halvbröder till Grande och en helsyster + mamman till Grande i samma stall som mina hästar!
Fina, trevliga och stora hästar men dock inte så arabtypiska.
Han har väl lämnat några hästar som gått galopp och några som startat distans med bra resultat!

Lycka till med ditt föl!

Jag tycker då han ser arabtypisk ut, om man bortser från skallen.
 
Sv: Distanshingstar

Vad jag hörde via 12 omvägar (så ta det med en nypa salt) är att ryttaren väntade barn och att Pilgrim nu tränas i dressyr istället av någon annan. Någon som har bättre info? Jag tyckte om honom när jag såg honom ute. Hade gärna sett mer!
Jag såg Pilgrim i helgen. Han är tillbaka på Kullatorp och är numer valack. Det finns dock fryst semin efter honom. Han ska bli deras egen ridhäst och inte lånas ut igen.

Carina på Silver Arabians
 
Sv: Distanshingstar

Jag har aldrig sett Grande i verkligheten, bara två avkommor (en galopptränad och en distanstränad) och det var fina hästar!
Mamman till honom är jätte trevlig även hennes avkommor som står i stallet också!


Jag tycker då han ser arabtypisk ut, om man bortser från skallen.
 
Sv: Distanshingstar

Jag såg Pilgrim i helgen. Han är tillbaka på Kullatorp och är numer valack. Det finns dock fryst semin efter honom. Han ska bli deras egen ridhäst och inte lånas ut igen.

Carina på Silver Arabians

Pilgrim rids för fullt och ser fram emot ett liv med hästkompisar och en massa ridning och tävling!
För att räta ut eventuella frågetecken så är Pilgrim kastrerad enbart för att han skulle få ett lugnt, underbart liv med kompisar. Han var en sagolik hingst som stod bredvid både ston och andra hingstar, men han får ett härligare liv nu. Det är många hingstar som skulle få det roligare som valack, och många av dem betäcker kanske inte mer än 1-2 ston under sin hela livstid.

För att fortfarande ha kvar möjligheten att få avkommor efter honom, så tappades han nu i mars och finns kvar på frusen semin.
Han finns på fryst semin till tre utomstående ston utöver det som Kullatorp själv behåller. Pilgrim är en underbar individ med en fantastisk exteriör, suveräna meriter och ett jättefint temperament, så jag är övertygad om att han skulle få jättefina avkommor . De var djupt imponerade över honom på Flyinge när han tappades eftersom han var så trevlig och underbar att hantera.

Här är lite bilder jag tagit på honom.

Anette Mattsson

pilgrim1.jpg



pilgrim3.jpg
 
Sv: Distanshingstar

Jag såg Pilgrim i helgen. Han är tillbaka på Kullatorp och är numer valack. Det finns dock fryst semin efter honom. Han ska bli deras egen ridhäst och inte lånas ut igen.

Carina på Silver Arabians

Tänk att det finns så kloka människor! Som tänker på hästen och inte på att det "kanske" kommer (i bästa fall) 1 eller 2 ston om året. Måste dessutom säga att Pilgrim är ju inte direkt en dålig individ. Det finns så många arabhingstar i Sverige som skulle må så j-la mycket bättre om folk tänkte till lite.

Nej, fram för stora tången och TJOPPA lite mer.

madde++++
 
Sv: Distanshingstar

Ett av mina favorit uttryck är : Kastrera Mera!
Det gällde faktiskt hingstar från början bara men efter att ha jobbat snart 2½ år som svetsare med enbart manliga kollegor och deras tugg på jobbet om tjejer och sex så har jag även låtit detta bli ett uttryck som jag tar till även på jobbet när det blir för traggigt!:angel:

Och som John Farnell säger:
A good stallion makes an even better gelding!
Då gällande tävlingshästar inom distans och ett extra bonus är givetvis att hästarna kan få ett riktigt hästliv med kompisar. Det är få hingstar förunnat att få gå med andra hästar även om det förekommer.
Fast samtidigt behövs ju hingstarna för att ha något att avla med, så all heder åt de som orkar tävla och ha hingst.
Men ibland så känns det som att varenda arab som föds som hingst måste förbli hingst för att " han är ju ett hingst ämne".
Riktigt så enkelt är det inte ju!
 
Sv: Distanshingstar

Fick häromdagen veta att Pepi lever och har hälsan vid 32 år ålder. Han har lämnat många VM-hästar i Brasilien och har i den franska Endurance siten belönats med **** för sina distanstävlande avkommor. Han är far till Etat bl.a.:banana: :bump: :banana:
 
Sv: Distanshingstar

Jag har aldrig sett Grande i verkligheten, bara två avkommor (en galopptränad och en distanstränad) och det var fina hästar!
Mamman till honom är jätte trevlig även hennes avkommor som står i stallet också!

Såg Bandelero Grande igår på Täby galopp (han vann). Han var ursnygg, riktigt rejäl bak och maffig häst! Jag har tyckt sådär förr men under denna vinter har han verkligen vuxit på sig.
 
Sv: Distanshingstar

Vad roligt att höra, det var förra året jag såg honom. Han var redan då ganska stor (läs hög), men det ska väl Grande också vara? Runt 160cm?
Håller tummarna för framtida tävlingar! :banana:


Såg Bandelero Grande igår på Täby galopp (han vann). Han var ursnygg, riktigt rejäl bak och maffig häst! Jag har tyckt sådär förr men under denna vinter har han verkligen vuxit på sig.
 
Sv: Distanshingstar

*knapplån*

Najje är nu kastrerad, så förhoppningen om att kunna ha honom som hingst och tävla är ju borta.
Men det va rätt beslut, inte så att han var direkt hingstig men flera skäl gjorde beslutet lätt att ta nu.

Som många kloka sagt så är en bra hingst ofta en ännu bättre valack! Och han kommer ju fortfarande vara lika snygg...;)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp