Bukefalos 28 år!

Ditt största misstag

Jag ångrar mängder med saker. Både sånt jag gjort och inte gjort. Jag tänker ibland att jag gjort det bästa med de förutsättningar jag haft/har, men det stämmer inte heller för ibland har jag vetat bättre men gjort något ändå. Jag har gjort en massa dumma val där jag får leva med konsekvenserna.

Sen har jag ju gjort mängder med bra val också. Livet är ju inte bara dåligt. 😁
 
Vissa misstag har det blivit, men ånger känner jag generellt inte.
Tror tyvärr jag har mina största misstag framför mig.
 
Jag kan inte påstå att jag direkt ångrar något specifikt. En del saker skulle jag ha gjort annorlunda om jag kunde gå tillbaka i tiden och göra om det igen och vissa saker skulle jag nog ha avstått från att göra. Däremot är det ju alla ens livsval och beslut som lett en till där man är idag och jag är ganska nöjd med där jag är idag. Jag hade nog varit nöjd med livet om jag gjort på andra sätt också men men det är inte riktigt lönt att hålla på och tänka "tänk om" osv.

Det enda jag kan säga att jag direkt ångrar är att jag inte gjorde lumpen när jag var i den åldern. Det är givetvis inte för sent ännu men det är svårmotiverat att gå ifrån vardagen med jobb, hästar och hundar för att ligga ute under en ganska lång sammanhängande period. Så det är rätt svårt att lösa logistiken för att ta igen det nu.
 
Kan ibland ångra att jag dumpade den deprimerade gnäll-greven. Annars hade jag haft tex. ett barockslott. Hade iofs blivit tvungen att stå ut men hans ständiga gnäll om hur kasst livet och HUR ENORMT SYND det var om honom hela tiden. Så jag så ångrar egentligen bara slottet 😅

Generellt är jag ingen ångrare. Känns inte bra att älta och ångra saker som inte går att göra varken gjorda eller ogjorda. Går de att göra ngt åt så är det ju bara göra det.
En jag känner bor granne med en greve. Han har det visst mycket svårt, greven alltså, och har till och med varit tvungen att sälja lite mark för att få det att gå ihop. Stackarn. 😅
 
Jag ångrar att jag inte lärde mig sätta gränser tidigare i livet. Utan att jag bara höll tyst och mådde dåligt i hemlighet.
Men till slut var även mitt mått rågat, men det tog 25 år.

Sen är jag ledsen att jag fick corona som tog mitt aktiva, yrkes- och sociala liv ifrån mig. Men där hade det varit svårt att gjort nåt annorlunda då pandemin var så ny och det fanns inga vaccin vid den tiden. Det var bara otur... Jag ångrar dock att jag inte hade tecknat privat sjukförsäkring för den hade varit bra att ha nu. Lätt att va efterklok.

I övrigt går jag inte och tänker på saker jag borde gjort annorlunda. Allting har sin tid och allt ont för något gott med sig. 🙂
 
Jag har säkert ett ganska misslyckat liv utifrån "normen". Jag är 40+ bor i ett litet kyffe, har ingen direkt "karriär", ingen partner och inga barn (iofs självvalt). Jag bockar inte av så många materiella "måste"-grejer. Personligen trivs jag rätt bra och har slutat att bry mig om samhällets normer. Kanske underlättar det av att jag i stor utsträckning umgås med andra "likasinnade". Jag ångrar egentligen inte så mkt. Visserligen har jag anlag för att älta, stöta och blöta saker men jag ångrar inga stora grejer i livet liksom. Det är mer på nivån att jag formulerade ett mail fel eller att jag sa fel sak på en fest och att jag relaterat till detta tror att alla tänker att jag är korkad 😆 Jag har alltid sett mig själv som lågbegåvad och vet att jag trodde hela grundskolan att jag skulle bli flyttat till "särskola" 😅
Herregud. Du är ju snarare ett iniversalgeni!
Är det är något du gett dig på som du inte klarat?
Snarare har du väl rastlöst skyndat vidare?

Och att kalla din bostad ett kyffe??
 
Jag ångrar att jag inte åkte "hem" tidigare och hann och prata med mamma innan hon dog. Nu han jag precis fram (tror hon väntade pa mig) och kunde säga hejdå men det gick inte längre att kommunicera. Alla nära ville då såklart vara hos mamam då men jag hade velat ha en sista stund ensam med mamma och prata.

Jag förstog (ville inte förstå tror jag) att det var sa allvarligt och bråttom.

Sen är det många "vägval" i livet jag ångrar men det är sånt som jag tänker att om jag valt annorlunda kanske inte mitt liv hade sett ut som det gör idag, då kanske jag inte hade haft min man och mina underbara barn.
 
Jag har säkert ett ganska misslyckat liv utifrån "normen". Jag är 40+ bor i ett litet kyffe, har ingen direkt "karriär", ingen partner och inga barn (iofs självvalt). Jag bockar inte av så många materiella "måste"-grejer. Personligen trivs jag rätt bra och har slutat att bry mig om samhällets normer. Kanske underlättar det av att jag i stor utsträckning umgås med andra "likasinnade". Jag ångrar egentligen inte så mkt. Visserligen har jag anlag för att älta, stöta och blöta saker men jag ångrar inga stora grejer i livet liksom. Det är mer på nivån att jag formulerade ett mail fel eller att jag sa fel sak på en fest och att jag relaterat till detta tror att alla tänker att jag är korkad 😆 Jag har alltid sett mig själv som lågbegåvad och vet att jag trodde hela grundskolan att jag skulle bli flyttat till "särskola" 😅
Lite OT men hade precis samma känsla när jag var barn! Kändes på riktigt som att jag gick runt och lurade alla att jag var normalbegåvad men att jag egentligen hade nån slags gravt intellektuellt funktionshinder.
 
Kom på en sak som jag ångrar. Att jag skaffade snapchat. Sämsta skiten som finns och jag kan inte ta bort för jag har en vän som jag bara har kontakt med via den där skiten
 
Åt en fryspizza från coop till lunch och när jag tog den ur paketet syntes att den varit tinad förut. Fullt med is på den också, och den var bitvis torr och andra bitar var mjuka och fuktiga. Men hungrig som jag var så åt jag den ändå och det kan visa sig vara åtminstone denna veckas största misstag :o
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
19 504
Senast: Whoever
·
Kropp & Själ Om ni hade kunnat bli av med ert största komplex, utan narkos, smärtfritt och med minimalt med åverkan på kroppen för 50.000:- - hade ni...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
4 429
Senast: Enya
·
Juridik & Ekonomi Jag var och handlade i en butik i helgen. Vid lösgodiset fanns en lapp uppsatt. På den stod det, att om man plockar godis men sedan...
2
Svar
39
· Visningar
3 765
Senast: Trasten
·
Övr. Hund Hej alla! (Längre inlägg) Jag har i många år längtat efter en hund men har pga omständigheter inte haft den möjligheten förrän ett år...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
6 245
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Annonsera mera hundar 2
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp