Bukefalos 28 år!

Djur till barn

Sv: Djur till barn

Marsvin är ett av de mest allergiframkallande djuren.

Jag är också allergiker och astmatiker, vi köpte en kanin som bor ute. Då kan jag kela med honom, och borsta honom. Men inte utan att jag ibland måste ta medicin efteråt.

När jag var liten hade jag dansmöss, de reagerade jag inte på, inte heller på våra hamstrar. Jag nös lite i början, men efter ett par veckor gick det över.
 
Sv: Djur till barn

Aj då, det låter ju inte så bra. Låna en period låter som det bästa i alla aspekter. Jag är ju allergisk mot hästar också men är jag i stallet varje dag klarar jag mig utan medicin, är jag bara där en gång i veckan får jag käka massor av tabletter.
 
Sv: Djur till barn

Allergi är individuellt även mot marsvin men jag hade inte rekommenderat att köpa några utan att testa först. De flesta jag pratat med som inte tål marsvin har varit överkänsliga mot hö och spån och inte själva djuret, men många som inte tål marsvin tål vissa raser. En kompis har fler marsvin än mig, hon har inga som helst problem men om hon rör vid en skinny reagerar hon med allergi på en gång
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 090
Senast: Amha
·
Hundavel & Ras Hej! Det är spännande tider för mig och min familj, då vi äntligen känner att det är en bra tid att skaffa hund. Tanken är att besöka...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 961
Däggdjur Hej alla! Jag är uppvuxen på en hästgård med massor av hästar och katter och också kaniner, hönor och grisar vid olika tillfällen. Nu...
Svar
18
· Visningar
2 095
Senast: Bison
·
Däggdjur Jag har länge tänkt skaffa något/några sällskapsdjur men vet inte riktigt vad. Hade snöat in på hamster men kikar nu även på möss -...
Svar
13
· Visningar
1 570
Senast: Lona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp