Bukefalos 28 år!

djurens rätt

Sv: djurens rätt

Men inför man en morallag mot tidelag, så skulle de ju vara straffbart även om djuret inte for illa, ifall människan fick ut njutning av det
Det är därför man vill a en lag som grundas på allt annat än moral.
Vilket diskuteras i tråden.
 
Sv: djurens rätt

Men var skall gränsen gå?
Penetration på hund faller redan idag under djurskyddslagen om målet drivs på rätt sätt.
Penetration på ko eller sto, skall det vara straffbart o i så fall varför?
Att låta ett handjur slicka en kvinna mellan benen?
att låta ett handjur sätta på någon?
PL
 
Sv: djurens rätt

Penetration på hund faller redan idag under djurskyddslagen om målet drivs på rätt sätt.
Det gör det definitivt inte.

Penetration på ko eller sto, skall det vara straffbart o i så fall varför?
Att låta ett handjur slicka en kvinna mellan benen?
att låta ett handjur sätta på någon?
Resten har jag redan upprepat mer än en gång i tråden och bollat fram och tillbaka. Jag anser inte att det ska behöva upprepas ännu en gång. Texten står ju fortfarande kvar.
 
Sv: djurens rätt

Jo eftersom det normalt sett inte kan genomföras utan att utsätta tiken för lidande eller obehag, att sen inte mål alltid drivs så att åtal blir hållbart är en annan sak.
Jag anser inte att du svarat på detta, utom rent allmänt att allt skall vara förbjudet utan att redovisa ngn gränsdragning, men tala gärna om i vilket inlägg jag kan ju ha missat ngt.

PL
 
Sv: djurens rätt

Svaret är moralisk indignation, därav förbudskraven, som hon försöker undvika att stå för. Saklig motivation som bygger på djurplågeri saknas.

LIA
 
Sv: djurens rätt

Svaret är moralisk indignation, därav förbudskraven, som hon försöker undvika att stå för. Saklig motivation som bygger på djurplågeri saknas.

LIA

Jag föreslår att du skriver det du vill mig till mig istället för att luska runt andra. Fult spel som vanligt. Du kan visst inte låta bli?
 
Sv: djurens rätt

Jo eftersom det normalt sett inte kan genomföras utan att utsätta tiken för lidande eller obehag, att sen inte mål alltid drivs så att åtal blir hållbart är en annan sak.
Jag anser inte att du svarat på detta, utom rent allmänt att allt skall vara förbjudet utan att redovisa ngn gränsdragning, men tala gärna om i vilket inlägg jag kan ju ha missat ngt.

PL

Inlägget där jag förklarade det kända fallet med regissören jonas åkerlunds hund. Mannen erkände ju tom vad han gjort hunden men man ansåg inte att den skadats och därför var det inte tal om åtal.

Jag anser inte att du svarat på någon av mina frågor/tankar på mycket länge. Vill du vara så vänlig?
 
Sv: djurens rätt

varför tycker du det är så svårt att upprepa dig?

Svårt är det absolut inte! Men när jag redan har svarat på frågorna mångt fler än en gång tycker jag faktiskt att man kan släppa på sin lata sida och vara vänlig och läsa dom:).
Är det något man inte förstår i svaren och som man tycker att jag behöver utveckla kan jag såklart göra det. Men att upprepa samma svar om och om igen för att någon inte har orken att bläddra-ja den tiden är jag inte beredd att ge andra.
 
Sv: djurens rätt

men ärligt! det är 26 sidor! inte förväntar du dig att vi ska läsa igenom allt det?:crazy:
 
Sv: djurens rätt

men ärligt! det är 26 sidor! inte förväntar du dig att vi ska läsa igenom allt det?:crazy:

Det räcker väl med att titta igenom den diskussionen du och jag har haft till att börja med. Finns det några frågor kring dom svaren så är jag såklart öppen för att förklara mig.
 
Sv: djurens rätt

kl

Jag har fortfarande inte fått svar på hur man ska göra för att skydda dom djuren som far psykiskt (eller tillfälligt fysiskt utan att få skador) illa ?

Jag har heller inte lyckats få något svar på vad man tror om människorna som utför tidelaget? Hur mår dom? Varför gör dom detta? Är det ett sunt beteende?
 
Sv: djurens rätt

kl

Jag har fortfarande inte fått svar på hur man ska göra för att skydda dom djuren som far psykiskt (eller tillfälligt fysiskt utan att få skador) illa ?

Jag har heller inte lyckats få något svar på vad man tror om människorna som utför tidelaget? Hur mår dom? Varför gör dom detta? Är det ett sunt beteende?

Förklara gärna hur du menar, jag är tveksam till att djuren far psykist illa.

Zoofiler mår säkert psykiskt dåligt av många olika anledningar, tabu, samhällets attityd osv. Om det är sunt? Det finns en väldig massa sexuella böjelser, omöjliga att förstå......
 
Sv: djurens rätt

Förklara gärna hur du menar, jag är tveksam till att djuren far psykist illa.
Gå då in på en sida för tidelag och få dig en uppfattning. Jag ser helt klart ett psykiskt lidande på vissa bilder/klipp. Dessutom i många fall beskrivs hundar (tex) som betett sig mycket kuvat. Bla än en gång i det fallet Jonas Åkerlund var inblandad.


Zoofiler mår säkert psykiskt dåligt av många olika anledningar, tabu, samhällets attityd osv. Om det är sunt? Det finns en väldig massa sexuella böjelser, omöjliga att förstå
Jag tror snarare att dom utför sina handlingar för att dom mår dåligt. Vad är det som får en människa att undvika ett förhållande med en artfrände?
Jag tycker större delen av samhället inte verkar ha något emot zoofilerna, så vad finns där att må dåligt över?
 
Senast ändrad:
Sv: djurens rätt

Inlägget där jag förklarade det kända fallet med regissören jonas åkerlunds hund. Mannen erkände ju tom vad han gjort hunden men man ansåg inte att den skadats och därför var det inte tal om åtal.

Jag anser inte att du svarat på någon av mina frågor/tankar på mycket länge. Vill du vara så vänlig?
Att djurskyddsmål är lågprioriterade hos polis o åklager äl inget nytt.
För att ngn skall fällas skall lidande vara utryckligt styrkt.
det finns fall där vet tydligt beskrivit skaror med inte använt ordet lidande o åtalet fallit just på detta.
Med ett vetintyg som styrker fysiskt lidande skall fall som detta gå till åtal.
Som jag skrivit tidigare är fysiska skador inte ett rekvisita för fällande dom i djurplågerimäl.
Detta svarar även på din fråga hur djur skall skyddas i fall som inte ger skador men ändå orsakar ett fysisktlidande/obehag.
När det gäller ev psykiskt lidande i övriga fall bör man nog ha kunskap bakom en ev lagstiftning, inte bara känslor.
När det gäller människorna kan vi inte skydda alla mot det vi tycker är osunt, en ev lagstiftning mot tidelag skall som syfte att skydda djuren, inte att kunna tvångsvårda de vi anser osunda.
PL
 
Senast ändrad:
Sv: djurens rätt

Gå då in på en sida för tidelag och få dig en uppfattning. Jag ser helt klart ett psykiskt lidande på vissa bilder/klipp. Dessutom i många fall beskrivs hundar (tex) som betett sig mycket kuvat. Bla än en gång i det fallet Jonas Åkerlund var inblandad.



Jag tror snarare att dom utför sina handlingar för att dom mår dåligt. Vad är det som får en människa att undvika ett förhållande med en artfrände?
Jag tycker större delen av samhället inte verkar ha något emot zoofilerna, så vad finns där att må dåligt över?

Hoppar nog över sidorna idag, sitter på jobbet. Är JÅ regissören ?Kuvade hundar syns ju överallt, parken, SBK osv. Jag säger inte att det är bra, jag bara menar att det kan vara svårt att lagstifta mot

Ang. huruvida de ens mår dåligt kan vi ju bara spekulera i. Sen har nog många förhållanden med människor också, men det har en sexuell fantasi med djur. Vissa gör verklighet av den. Det väljer nog inte bort människor men det tänder på djur. Nu är det mycket gissningar från min sida utifrån andra sexuella böjelser.

Tycker du att ligga med djur är accepterat i samhället?? Vad baserar du det på? Tycker det är väldigt tabu.
 
Sv: djurens rätt

Att djurskyddsmål är lågprioriterade hos polis o åklager äl inget nytt.

Nej tyvärr är det ju så. Tror du att en skärpning hade gjort mer nytta även på den här fronten? Jag undrar ju jag...

Hur fick Norge OK för sin lag? Någon som vet? Vad begrundar dom den på?

Vad begrundar djurskyddsmyndigheten (jordbruksverket i detta fall?)
sin positiva inställning till förbud på?



Med ett vetintyg som styrker fysiskt lidande skall fall som detta gå till åtal.
Men hyr styrker man psykiskt påverkade djur? Jag har aldrig hört talas om att det räckt.


När det gäller ev psykiskt lidande i övriga fall bör man nog ha kunskap bakom en ev lagstiftning, inte bara känslor.
Givetvis! Jag studerar etologi med störst intresse för häst och hund
och begrundar mina åsikter om beteendet kring hur djuren uppför sig (vissa) på bla det, men även det jag tidigare listat upp. Vill säga intrycken jag fått av zoofilerna på deras forum, samt klipp och bilder jag tyvärr lyckats komma över efter förra diskussionen på senior som inte ansetts olagliga.

När det gäller människorna kan vi inte skydda alla mot det vi tycker är osunt, en ev lagstiftning mot tidelag skall som syfte att skydda djuren, inte att kunna tvångsvårda de vi anser osunda.
Visst inte, men jag tycker att det väcker tankar om hurvida det kan vara en del som styrker lagen. För tvångsvårda kanske man inte behöver, men varför låta folk som inte mår som dom ska spä på sitt "illamående"? Nu är inte jag tillräckligt insatt i den mänskliga delen av hur dom tänker så jag tänker inte gå in på djupet för egen del. Jag är mest nyfiken över vad andra tror eller kanske tom vet.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp