Bukefalos 28 år!

Djurskyddsinspektörerna

squarepants

Trådstartare
På TV4 går ett program nu som visar en av dom viktigaste orsakerna till att köpa hund från en SERIÖS hunduppfödare.
Dom besöker en typisk puppymill, en kvinna som importerar mängder av smårashundar och håller dom i hemska förhållanden, och säljer dom till troligtvis lyckligt ovetande köpare till gravt överpris.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Kan tänka mig att det är en hel del valpköpare som sätter kvällskaffet i vrångstrupen när de ser avsnittet ikväll..
Hon lär ju sälja ett par valpar per år..
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

....och hon erkände att köparna inte fick se det där huset. "Nää....då tar jag ju hem valpen till mig!"

Och vips så ser det vääääldigt seriöst ut för en okunnig valpköpare. BRA att det här lyfts fram ännu mer i media :bow:
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

På TV4 går ett program nu som visar en av dom viktigaste orsakerna till att köpa hund från en SERIÖS hunduppfödare.
Dom besöker en typisk puppymill, en kvinna som importerar mängder av smårashundar och håller dom i hemska förhållanden, och säljer dom till troligtvis lyckligt ovetande köpare till gravt överpris.

Satt precis och tänkte starta en tråd om det men tänkte jag kunde vänta till programmet är över.

Jag blir så jäkla beklämd och tänker tillbaka på trådar där vi om och om diskuterar vikten av att inte stödja oseriös avel och importer. Tänker på alla de människor som sitter där hemma och om och om försvara köpet av en blandning man inte vet något om eller den där "gatuhunden" som kanske är uppfödd på en puppymil(stava?). Jag hoppas att det så innerligt trots allt handlar om okunskap och inte bara extremt dåliga omdömen där man vägrar att inse vilka konsekvenser köp av dessa hundar får.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Många gånger är det nog okunskap men oftast är det nog okunskap förenat med snålhet....man vill ha en renrasig hund billigt. Vad som döljer sig i generna eller etiken bakom är inte lika noga.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Även jag blev förvånad över hur hon hade det, och denna kvinnan hade ändå alla papper i ordning. Tänk då de som kör svart och utan tillstånd...
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Tycker det är konstigt att hon överhuvud taget fick tillstånd att importera 100 valpar per år. Bara det talar ju för sig själv tycker jag.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Vad jag har förstått så har hon fått tillbaka sitt importtillstånd igen :banghead:

Tittar man på hennes Facebook-sida är det full fart på försäljningen.......
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Undra hur länge till det är full fart, nu när hon fått visa upp sin verksamhet i tv....
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Men vad jag förstod var det väl ett tillstånd som lät henne hålla 100 hundar samtidigt?
För dom pratade ju om att hon kunde köpt svenska valpar också och då vara över sitt tillstånd?
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Tillståndet hon hade i våras var att kunna importera 100 valpar under 3 månaders ålder per år.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Minns kanske fel men sa de inte i inslaget att hon inte hade rätt att hålla så många hundar? De sa väl något om att hon hade ett sextiotal hundar i huset och det hade hon inte tillstånd för och då skyllde hon på att hon inte fått sålt Malteserna som hon tänkt.... ( men fler hundar hämtade hon hem ändå :crazy:)
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Tittar man på hennes Facebook-sida är det full fart på försäljningen.......

Ingen reaktion efter inslaget från några av hennes valpköpare på sidan?
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Inte som syns...

Jag har anmält hennes annons till blocket. Skatteverket är säkert också intresserade av henne. Jävla vidrigt att hålla valpar på det där viset!!
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nygammal användare som skriver här - enda stället jag vet jag får raka och kloka svar. Vill inte outa för mycket. Kort sammanfattning...
Svar
16
· Visningar
1 805
Senast: huahua
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 905
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
25 344
Senast: Chilodeur
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 827
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp