Bukefalos 28 år!

Djurskyddsinspektörerna

Sv: Djurskyddsinspektörerna

Varför? Vad tror ni skulle hända med Sveriges alla kor och grisar om ALLA skulle bojkottar animaliska produkter?

Eftersom sannolikheten att alla skulle börja bojkotta samtidigt är ju det mest sannolika förloppet helt enkelt att bönderna skulle föda upp allt färre djur och till slut lägga ner. En gradvis nedmontering av köttindustrin helt enkelt.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Eftersom sannolikheten att alla skulle börja bojkotta samtidigt är ju det mest sannolika förloppet helt enkelt att bönderna skulle föda upp allt färre djur och till slut lägga ner. En gradvis nedmontering av köttindustrin helt enkelt.

Tyvärr tror inte jag att att det skulle ske gradvis om total bojkottning av animaliska produkter skulle ske över en natt. Heltids bönder skulle då även över en natt förlora sina inkomster och skulle således verken ha pengar eller tid att ta hand om djuren eftersom de skulle behöva söka jobb på annat vis. Djuren skulle ju då inte gå till slakt eftersom vi inte skulle behöva slakt men det skulle avlivas.

Nu är ju inte detta något att diskutera eftersom sinariot är ganska absurt speciellt inom vår livstid men självklart skulle en gradvis minskad köttkonsumtion skulle leda till gradvis minskning av uppfödning precis som du skriver :) och en väldigt tänkbar utveckling diskuterar inte emot om det.

Men Mitt påstående var ju somsagt rent fingerat för att dra alla över en kam, för att visa en poäng, men detta verkar jag inte markerat odentligt i mitt första inlägg där jag också inser att jag borde skrivet ut tydligare mina tankar ( typ tanken om att totalvägran av anemaliska produkter inte skulle ske stegvis utan i form av tex en lag) men jag blir så långrandig :wtf: .
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Ok. Hur tänkte du sen att vårt landskap skulle vårdas? Var istället tacksam för de mular som ändå finns kvar och vårdar vår natur och ger möjlighet till ytterligare inkomster på landsbygden.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Ok. Hur tänkte du sen att vårt landskap skulle vårdas? Var istället tacksam för de mular som ändå finns kvar och vårdar vår natur och ger möjlighet till ytterligare inkomster på landsbygden.

Men va? Nu har du tappat bort mig :crazy:

Jag är väldigt tacksam för alla djur och jag har inte förespråkat nått annat?! Jag äter kött och jag lever ju på landsbygden med alla djur och jag vill att det så fortsätter. Har jag missat nått? Eller vad har jag skrivit som kan tolkas på nått annat sätt?

Men, jag är dock inte så naiv att jag tror bönderna kommer fortsätta ha djur för landskapets skull om bojkottning av animaliska produkter skulle införas. OM det inte samtidigt infördes stora bidrag för att ha djuren då vilket antagligen skulle bli ett måste eftersom det är billigare och mindre arbete att bara använda maskiner för att hålla vårt landskap öppet eller istället odla upp all mark, i längden tror jag det är betydligt sämre för naturen än att kor ska beta men om man följt med i debatten så har det ju diskuterats att beskatta kor pga av miljöpåverkan...

Näh denna diskussion vart JÄTTE konstig, jag verkar inte kunna utrycka mig alls så att jag blir förstådd :p den är ju ganska långt ifrån ämnet också så är det en diskussion värd att fortsätta kanske en egen tråd på annan del av forumet vore på sin plats.

Edit: inser att jag igen skrev en miss, angående bidrag, redan idag kan man få en hel del bidrag för att hålla naturbetesmarker men jag tänker att dessa bidrag kanske då skulle behöva öka och utvidgas.
 
Senast ändrad:
Sv: Djurskyddsinspektörerna

En liten tröst. Jag fattade vad du menade i ditt första inlägg. :-)
Men ironi är vanskligt på Buke.
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

För det första är djurhållning ingen förutsättning för att ha öppna landskap. Detta kan åstadkommas genom slåtter och liknande också. Öppna landskap är för övrigt någonting skapat av människan. Jag ser inte vari det egentliga behovet ligger. Om det är så vackert kan vi väl också betala för att hålla markerna öppna?
 
Sv: Djurskyddsinspektörerna

Är Norrland fult? Skog överallt och inte mycket folk... Är det vackrare i Skåne med biologisk katastrof efter monokulturer mil efter mil? Bina är snart utdöda, örter likaså...

Ingen vill väl ha puppymills, men varför handlar folk på McDonalds, Findus färdigrätter och billig oxfilé från Argentinas fd regnskogar?

Pengar.... Puppymills finns så länge pengar finns att tjäna. Hur ska man få bort det? Om hundar vore gratis, eller till självkostnadspris, vad händer då? Om hundar kostar 35000:- vad händer då? Hoppas lösningen kommer, och grönt kort på att äga en hund/ djur..
 

Liknande trådar

Övr. Hund Nygammal användare som skriver här - enda stället jag vet jag får raka och kloka svar. Vill inte outa för mycket. Kort sammanfattning...
Svar
16
· Visningar
1 805
Senast: huahua
·
Äldre Sitter nu och känner mig totalt slutkörd, trots flera dagars ledighet från jobbet, trevligt folk omkring mig som jag är jätteglad över...
2
Svar
33
· Visningar
7 905
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
25 344
Senast: Chilodeur
·
Relationer Ursäkta mig för det dunderlånga inlägget men känner att jag måste få skriva av mig lite, jag vet inte riktigt vad sjutton jag ska göra...
2
Svar
33
· Visningar
11 827
Senast: Mirre
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp