öppet brev

Sv: öppet brev

Brevet är först publicerat av ridsport och equipage bl.a. Så det är ju inte helt orimligt att det inte är CAF själv som publicerat det på Buke utan någon som gjort det i hennes ställe, s.a.s.

Det gör ju ingen större skillnad i debatten, men bara så att fakta är rätt.

Min spontana tanke med. Brevet fanns även på plus hemsida. Klipp och klistra...

Men som sagt, det förändrar ingenting. Känner jag hästsporten rätt så har hon inte mycket att hämta vad som än har hänt säljare/köpare mellan.
 
Sv: öppet brev

så någon som inte är Camilla Andersson Fuller, skulle skapa ett nick med namnet på Caf's företag, och uttala sig i företagets namn som om de vore CAF, men inte är det?

Det låter högst osannorlikt, och bör väl knappast ens vara lagligt? Har otroligt svårt att tänka mig att ngn gör ngt sånt, då postar man väl brevet och skriver att man postar det här för att visa det bara?
 
Sv: öppet brev

Jag är inte förvånad. Camilla har lurat på fler köpare sjuka och skadade hästar tidigare, bland annat en häst som stod i "mitt" stall 2011. Jag undrar hur många som råkat ut för samma?
 
Sv: öppet brev

Funderar lite över det här med veterinärer.
Kanske första gången jag köper häst och aldrig har anlitat en hästveterinär , säljaren föreslår Claes Rulker som är erkänd hästveterinär, eller annan känd vet räcker det då inte med att man beställer besiktningen i eget namn?
Här där jag bor åker vissa till ett djursjukhus andra till annat för vi har olika uppfattningar vilken som är bra.
Alla hästar jag sålt har köparna velat att jag beställt vet besiktning nu är det inte priser över 50000,
Man blev bestört när man tittade på plus och får se en sådan vet som Rulker vara med så jag kännde att det var nog en del som var vinklat för inte känns det som han skulle vara köpt.
Jag tror inte att det räcker med att anlita en erkänd hästveterinär.

Jag gjorde samma fel en gång - jag godkände en besiktning där jag inte var närvarande. När jag kom i god tid före avtalad tid så var besiktningen redan klar och veterinären hade redan fortsatt till nästa stall. Naturligtvis borde jag inte ha godkänt besiktningen. Det är många år sedan och det var en annan erkänd veterinär än i det aktuella fallet. Hästen konstaterades halt inom någon vecka. Veterinären på Strömsholm konstaterade problem på tre ben.

Det är bara att poängtera hur viktigt det är att vara med på besiktningen. Man kan bli lurad ändå men jag tror att det blir lite svårare för veterinären att ha "för bråttom".
 
Sv: öppet brev

Som någon tidigare nämnt räcker det med en sökning på ditt namn för att få fram flertalet andra missnöjda kunder med liknande historier. Du måste haft en väldig otur med dina kunder!

Men det är ju alla andras fel, jämt & hela tiden! :D
Oseriösa hästhandlare kommer alltid vara oseriösa hästhandlare...
 
Sv: öppet brev

Men som sagt, det förändrar ingenting. Känner jag hästsporten rätt så har hon inte mycket att hämta vad som än har hänt säljare/köpare mellan.
Folk glömmer så fort och många tror ändå inte på vad som hänt.

Jag kommer ihåg när en av hästskötarna hos Schockemöle hade filmat träningarna i ridhuset där barreringsmaskinen gjorde hål i ridhustaket. Idag är Schockemöle ett jättepopulärt märke bland utrustning. Alla verkar ha glömt.

Jag kan inte förmå mig att köpa Schockemöle än idag då jag kommer ihåg videofilmerna.
 
Sv: öppet brev

Folk glömmer så fort och många tror ändå inte på vad som hänt.

Jag kommer ihåg när en av hästskötarna hos Schockemöle hade filmat träningarna i ridhuset där barreringsmaskinen gjorde hål i ridhustaket. Idag är Schockemöle ett jättepopulärt märke bland utrustning. Alla verkar ha glömt.

Jag kan inte förmå mig att köpa Schockemöle än idag då jag kommer ihåg videofilmerna.

I vilket annat sammanhang var Garmann inblandad? Tysken som ringdes upp.
 
Sv: öppet brev

Fast står det i konsumentköplagen att man kan begära prisnedsättning? Jag tänker om jag får en tröja med en fläck tex. Kan jag verkligen begära att få rabatt på den i stället för att byta den mot en fläckfri tröja.

Så smakfullt att jämföra en fläckig tröja med en skadad häst! Jag är väldigt glad att jag inte är häst i ditt stall...

Men jag är ännu gladare över att slippa vara häst i Team CAFs stall.
 
Sv: öppet brev

Konsumentlagen gäller även dig, fläckig tröja eller inte så kan man komma till ett läge då man inser att en häst i många avseende är jämförbar med vilken pryl som helst. Även du kan tvingas jämföra din häst med en fläckig tröja, sådan är lagen ;).

Nu kan man aldrig kräva prisavdrag hur som helst, när det gäller prylar och hästar. Säljaren har rätt att försöka åtgärda/byta ut och även ta tillbaks varan och återbetala köpeskillingen. Nu är det lättare att byta en tröja än en häst, hästar är i allmänhet unika.
 
Sv: öppet brev

KL

Okej jag har tråkigt på jobbet...

Så jag satte mej och googlade "Team CAF" och Camillas fulla namn..
på 10 sidor hittade jag 4 "träffar" som va relevant på hennes namn

1 Hästen Mr Big, visade sej att hon egentligen bara va nämnd men inte inblandad alls i den historien.

2 Spartacus , nämnd i Plus

3 Armani nämnd i Plus

4 Nån ponnymamma som är ledsen i ögat för att hon måste betala för stallplatsen fast hästen ansågs "såld" men stod kvar i stallet hos förmedlaren (typ no shit sherlock)

Så vilka mer hästskandaler har människan haft som jag uppenbarligen inte hittar ? Jag hittar en hel drös med tävlingsresultat dock...

Jo jag sökte på "oseriösa hästhandlare" med .. men hittade inget specisfikt om henne (innan plus dvs)...
 
Sv: öppet brev

Samma resultat som jag fick då och någon som tidigare ifrågasatte mängden träffar när man surfar. Nu finns det säkert folk som är missnöjda som inte viker ut sig på internet, men också många klagar också på säljaren fast denne är ärlig.
 
Senast ändrad:
Sv: öppet brev

Jag har gjort samma upptäckt som du, MEN när jag för ett tag sen googlade på samma så kom det upp flera andra länkar om andra historier. Jag undrar var dessa tagit vägen?
 
Sv: öppet brev

När det gäller träffar på internet är det inte helt lätt att styra vad folk ser, dina gmla träffar kan helt enkelt blivit utkonkurrerade av de nya. Jag letade dock långt ner på träfflistan utan att se något mer.
 
Sv: öppet brev

Jag har kollat varenda google träff på 15 sidor och inte en enda annan historia dyker upp, har efterfrågat gång på gång att någon skulle länka direkt till någon annan historia men det verkar som att de som påstod att de hittat många nog inte hade kollat och alla var väl ponnyhistorian på dess 518000 ställe den är inlagd för ännu har ingen kunnat presentera en enda annan länk. Så jag blir tvärtom fundersam att det finns ovanligt lite att finna om denna verksamhet på nätet andra oseriösa hästhandlare hittar man hur många missnöjda köpare som helst vid en googling.
En annan sak jag funderat på är att det normalt när sådana här trådar är igång alltid brukar dyka upp andra som är missnöjda med köp från samma ställe eller att de vet kompisar som är det. Men icke i detta fallet så man börjar ju lite fundera på är verksamheten egentligen så oseriös ? Var finns i så fall alla missnöjda köpare för om jag fattat det rätt så är det en stor mängd hästar de sålt.
 
Sv: öppet brev

Delvis KL
hon har en häst som jag skulle tänka mig att titta på.

Om jag köpte en vuxen häst skulle jag söka upp f.d ägare o höra om lite historik oavsett om den kom från privatperson eller handlare.

Om Spartacus nu inte hade ryggproblem vid palpering vid köp så skulle jag nästan förutsätta att den hade latenta problem och att med ny sadel o annan ridning så kom det fram. Vi vet heller inte om hästen hade gått omkull. Känns inte orealistiskt.
Hon borde ha bytt ut hästen o inte krävt prisreducering för hästen kunde väl inte användas till det som tänkts.:confused:

Undrar hur många hästar som sålts o hur många av de som blivit missnöjda?

För CAF vore det bra att få två sidor av myntet.
 
Sv: öppet brev

Om jag köpte en vuxen häst skulle jag söka upp f.d ägare o höra om lite historik oavsett om den kom från privatperson eller handlare.
Fast det där är ju betydligt lättare sagt än gjort. Finns ju ingen handlare i världen som hade satt någon annan i klistret på det viset, utan alla hade sagt att hästen varit frisk och att den alltid gjorde det den skulle.

Hade X sålt en häst till Camilla och du hade ringt till X och frågat så vill ju X att du ska köpa hästen, eftersom Camilla är en bra kund för X. Då vill man ju inte säga någonting som Camilla inte sagt som kan äventyra det framtida samarbetet.
 
Sv: öppet brev

Fast allt måste ju inte hamna på nätet?

CAF hade väl inte mindre än typ 13 stämningar enligt plus?
Å nog måste man vara väldigt missnöjd för att orka gå den vägen att stämma någon?

Så nog finns det några förmånga missnöjda kunder...
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Jag köpte min 11 åriga valack för drygt ett år sedan ! Nu ett år senare upptäcktes efter att jag tyckt han kännts knackig en lös...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 766
Senast: WBanna
·
Avel Hej! Kollat i äldre trådar, men hittar inte riktigt svar som kan passa in på just denna situation. Ber om ursäkt ifall det upplevs som...
Svar
9
· Visningar
1 111
Senast: Anon89
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 019
Senast: tuaphua
·
Hästmänniskan Hej! Jag har en häst hos mig för vidare köp. "Provmånaderna" är snart förbi och det är dags för köp. Hästen var halt hos tidigare...
Svar
5
· Visningar
824
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • WE-tråden
  • Välja säkerhetsväst

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp