Bukefalos 28 år!

"Do not eat"

D

Djur92

Är de farligt om en häst får i sig något av en sådan där "do not eat" sak som ligger i te x probimin burkarna? alltså blir dom väldigt dåliga om dom bara har fått i sig lite ur en sådan?
 
Sv: "Do not eat"

Finns ju en anledning att de står : do not eat. Är nog inte speciellt hälsosamt. vad de innehåller och hur en häst reagerar på de vet jag inte..
 
Sv: "Do not eat"

okej tack för ditt svar
anledningen att jag frågar är för att jag hittade en sådan i min hästs box när jag mockade idag och då var pappret som sitter på baksidan av den grejen som de står do not eat på borta och det ser ut som min häst har tuggat lite på den med sedan spottat ut den.
Men hon verkar må bra hon äter och busar och det är nog iallfall ca 15 timmar sen hon har tuggat på den eftersom hon som gav kvällsmaten nog har fått med den grejen när hon tog pulver i kraften igårkväll. men eftersom den var öppnad så kan hon ju ha fått i sig lite men de kanske var så lite då så att hon inte blir dålig av det eller? vad tror ni?
 
Sv: "Do not eat"

enligt giftinformationen är det inte farligt. ett av mina barn fick i sig några små kulor för många år sedan då en "kompis" lurats och sagt att det va sockerpiller. därimot så smakar det enligt barnet BLÄÄ.

du kan ju alltid ringa giftinformationen och fråga så det svaret jag fick fortfarande är aktuellt.
 
Sv: "Do not eat"

tack för ditt svar
det var inte en sån där påse med kulor som min häst kan ha fått i sig utan de e en rund sak stor som en enkrona i plast runt hela förutom på en sida där de bara e papper och på pappret står de do not eat och de pappret hade hon fått av.. det ser ut som nåt slags pulver i men innehåller de kanske samma saker som kulorna ändå?
 
Sv: "Do not eat"

Hej,

Oftas är det kalciumklorid i dessa påsar, som skall dra till sig fukten "a la torrbollen", men för att vara helt säker ring ditt närmsta apotek - de vet vilken fuktslukare som fanns i medicinförpackningen.
mvh
Saltomortal
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare, nytt namn för att det här skulle kunna bli pinsamt oavsett om det går "bra" eller inte. Jag hade nyligen några...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
9 004
Senast: Sel
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
36 451
Senast: Hedinn
·
Hästvård *Lång tråd* Vad är rimliga symptom på 1400 epg på en 7 månaders gammal unghäst? Väntar på svar på odling för att se om det är lilla...
Svar
9
· Visningar
930
Senast: Habina
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag är det min födelse dag. Det känns bara helt sjukt. Jag kommer fort farande håg när jag skulle fylla 15 och jag var in lagd på bup...
2 3
Svar
47
· Visningar
3 870

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vilken ras passar mig?
  • Allergiutredning
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp