Please do not hantverkaren

Ah. Jag kan tänka mig både och att han kanske har och kanske inte har jour, beroende på hur arbetet är organiserat på just det företaget.

@athena_arabians Snälla hjälp med flera ingångar på singelfrågan om svaret på jour bara är nej. :D

Hmm... försök glida in på att jobba borta på traktament (dvs åka iväg på större byggen långt från bostadsorten). Då får du ju naturligt spåret vad gäller familjen.
 
Ja... @Helly @Otherside @Alexandra_W och @Masqueradee samt alla andra som kan vara intresserade. Å ena sidan ser jag en poäng i att inte tvinga någon till ett svar för tidigt eller på stående fot. Å andra sidan känns det som en extra nivå av demonstrerat engagemang att börja leta upp personen i andra kanaler för att fråga senare. "Engagemang" kan i sin tur tolkas antingen positivt eller negativt, men min känsla är att det i sådana här väldigt tidiga stadier oftare ses som en varningsflagg även om mottagaren hade kunnat vara intresserad. Och om han är ointresserad så blir det nästan stalkervarning? Medan en fråga i slutet av besöket kan vara mer spontan - "Det här var jättekul, ska vi ... ?"

Kan man fila på formuleringar att använda i besökets sista minut istället, för att sänka pressen i frågan i sig? Fast samtidigt inte helt lämna över bollen till honom på obestämd framtid så att jag riskerar att hamna i situationen jag tänkte mig efter att ha läst @Amhas förslag, där det inte fanns ens en vag deadline. Om det råkar hända i en period när jag inte har så mycket annat för mig så är risken att jag lägger alltför mycket tankekraft på det då.

Tillägg: Eller formulering att använda på telefon ganska snabbt efter avslutat besök så att han inte är här men det samtidigt inte innebär att jag har sökt upp en ny kontaktväg, vilket alla typer av sociala medier skulle vara.
 
Ja... @Helly @Otherside @Alexandra_W och @Masqueradee samt alla andra som kan vara intresserade. Å ena sidan ser jag en poäng i att inte tvinga någon till ett svar för tidigt eller på stående fot. Å andra sidan känns det som en extra nivå av demonstrerat engagemang att börja leta upp personen i andra kanaler för att fråga senare. "Engagemang" kan i sin tur tolkas antingen positivt eller negativt, men min känsla är att det i sådana här väldigt tidiga stadier oftare ses som en varningsflagg även om mottagaren hade kunnat vara intresserad. Och om han är ointresserad så blir det nästan stalkervarning? Medan en fråga i slutet av besöket kan vara mer spontan - "Det här var jättekul, ska vi ... ?"

Kan man fila på formuleringar att använda i besökets sista minut istället, för att sänka pressen i frågan i sig? Fast samtidigt inte helt lämna över bollen till honom på obestämd framtid så att jag riskerar att hamna i situationen jag tänkte mig efter att ha läst @Amha s förslag, där det inte fanns ens en vag deadline. Om det råkar hända i en period när jag inte har så mycket annat för mig så är risken att jag lägger alltför mycket tankekraft på det då.

Jag är envist tråkig och tycker han ska få tid att reagera och tänka. Dvs frågan efteråt. På det nummer du redan har.

Ska du ställa en lättsam fråga på slutet kommer du som jag ser aldrig komma ifrån risken du själv identifierat, att grubbla och analysera

Men det med att ge tid att reflektera och svara gärna är mycket för att jag själv kan reflex-avfärda om jag blir ställd. Skulle kunna berätta en anekdot ur livet om det med men låter bli det 😅
 
Hmm... försök glida in på att jobba borta på traktament (dvs åka iväg på större byggen långt från bostadsorten). Då får du ju naturligt spåret vad gäller familjen.
Tack, bra B-plan. :) Om du råkar ha en C-plan på lut så är det välkommet för jag trooor att marknaden för "stallbyggen" är stor nog på pendlingsavstånd, så förmodligen behöver ingen övernatta någonstans.
 
Jag måste vara hemma på grund av hund och katt, finns inte en chans att jag skulle lita på att hunden inte skulle bli megastressad och äta upp dem eller att de skulle ha koll så att inte katten smiter ut. Jag kan dessutom inte gå in i ett annat rum om jag inte vill låsa in mig i sovrummet, så lite styltigt umgänge är även det ett måste. Oftast pratar vi djur. Jag har fortfarande inte haft en skottsk yrkesperson i huset som inte haft ett husdjur hemma. :D
No fence, men hade jag varit hantverkare hade jag nog inte velat vara ensam hemma hos dig heller med de djuren du har (syftar varken på hunden eller katten) :nailbiting:

Jag hade också helst velat vara borta när hantverkaren kommer, tack och lov sker det inte så ofta. Är inte ett dugg intresserad att prata med hantverkare. Tyvärr är vår hund lite vek av sig, han är väldigt snäll men också rädd och skäller gärna på okända som kommer in för att skydda oss, vill inte riskera att han ska känna sig otrygg i sitt eget hem.
 
No fence, men hade jag varit hantverkare hade jag nog inte velat vara ensam hemma hos dig heller med de djuren du har (syftar varken på hunden eller katten) :nailbiting:

Jag hade också helst velat vara borta när hantverkaren kommer, tack och lov sker det inte så ofta. Är inte ett dugg intresserad att prata med hantverkare. Tyvärr är vår hund lite vek av sig, han är väldigt snäll men också rädd och skäller gärna på okända som kommer in för att skydda oss, vill inte riskera att han ska känna sig otrygg i sitt eget hem.
Lite on the fence får man vara runt mina speciella djur, no offence taken. ;)
Fast jag är faktiskt en respektfull ovillig värd och brukar stänga in både spindlar och ormar i sovrummet när okänt folk kommer över. De bor oftast där ändå, minus några häftiga individer som jag gärna har i köket. 😊

Sedan har jag aldrig behövt en hantverkare som stannat längre än typ en timme, och den timmen kan jag stå ut om det inte är lämpligt att jag lämnar hemmet med hunden (de kanske behöver fråga om något.)
Eh, om jag var hantverkare skulle jag definitivt vilja att du var hemma mtp dina husdjur och nu pratar vi inte om de fyrbenta :D
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp