Dödsorsak kanin?

M

maalin_

För snart ett år sedan hittade jag min älskade kanin död i sin bur (utekanin)... Han låg inne i sitt bo, halvvägs påväg ut genom öppningen till utedelen av buren, med ögonen öppna :cry: Jag funderade på om han kunde ha blivit ihjälskrämd? Eftersom han antagligen inte "somnade in"... Han var ganska nervös av sig och blev rädd för ljud ibland. Är det någon som har en terori? Jag kan inte släppa det här och det kommer tillbaka nu när det snart är exakt ett år sedan :(
 
Sv: Dödsorsak kanin?

Kan ju vara vad som helst. Ihjälskrämsel, något som brustit i kroppen helt oväntat och plötsligt, något den ätit och förgiftats av eller bara inte klarat av att smälta.
 
Sv: Dödsorsak kanin?

Det är ganska vanligt att kaniner blir ihjälskrämda, så jag skulle misstänka att det är det som hänt..
Hittade min kanin död i sin utebur också helt plötsligt en dag..
 
Sv: Dödsorsak kanin?

kl*

Han hade inte fått något annorlunda dagarna innan vad jag vet...

Memmis22: usch, så tråkigt när det händer! :(

Känns inge roligt att veta att det troligen inte var en harmonisk död... åh tycker så synd om honom!
 
Sv: Dödsorsak kanin?

Fast du behöver inte känna så.. blir dom ihjälskrämda så hinner dom inte märka så mycket, dom blir så rädda att hjärtat bara stannar.. så jag tror inte han led :)
 
Sv: Dödsorsak kanin?

Låter som den blev ihjälskrämd. för att undvika sådant är det så viktigt med sällskap och att man har buren lite upphöjt från marken (om man har den utomhus), samt gömställen och en lr flera upphöjningar.
 
Sv: Dödsorsak kanin?

Min kanin dog mitt i ett språng. Pappa kom ner i köket och såg kaninen göra vad som såg ut att vara ett glädjeskutt, föll ner på golvet och var död. Hjärnblödning eller ett kärl som brast tror jag det var.
 
Sv: Dödsorsak kanin?

Saker som brister i kroppen kan ske helt oväntat. Grannens häst dog på det viset mitt under ett travlopp. Har haft marsvin som har varit superfriska och som hux flux bara dött - mest troligen pga något som brustit. Det är hemskt. Men sånt är livet lite.
 
Sv: Dödsorsak kanin?

Kaniner kan bli ihjälskrämda men de allra flesta ligger med öppna ögon etc när de dör så det går tyvärr inte att säga något om.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 083
Senast: Wille
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 744
Senast: lundsbo
·
Däggdjur Hej ! Såg igår att min ena kanin inte åt eller drack, hade ögonen öppna till hälften, väldigt mager. Det var inte förrän igår som hon...
Svar
1
· Visningar
919
Senast: Jenka
·
Däggdjur Vi hade fyra kaniner, i förmiddags hittades tre av dom döda i sin bur :cry: Vet inte vad vi ska tro. Buren är välbyggd i bra virke, bra...
2
Svar
27
· Visningar
10 135
Senast: DazKanin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp