Dödssynder

Jag känner att diskussionen ovan är för tung och invecklad för mitt lättsammare sinne, och nominerar ohälsa som en dödssynd. Obehagligt och typ något de flesta vill hålla sig på avstånd från i sociala sammanhang, men ändå alltid närvarande hos de allra flesta.
 
Jag känner att diskussionen ovan är för tung och invecklad för mitt lättsammare sinne, och nominerar ohälsa som en dödssynd. Obehagligt och typ något de flesta vill hålla sig på avstånd från i sociala sammanhang, men ändå alltid närvarande hos de allra flesta.
Eller hur! Jag säger bara rökning, övervikt, motion, dieter... Den enskilda individen lastas mer än gärna.
 
Jag känner att diskussionen ovan är för tung och invecklad för mitt lättsammare sinne, och nominerar ohälsa som en dödssynd. Obehagligt och typ något de flesta vill hålla sig på avstånd från i sociala sammanhang, men ändå alltid närvarande hos de allra flesta.
Det håller jag med om! Är förkyld just nu, och tänkte just på hur mycket mer hysteriskt rädda alla har blivit för att bli smittade och hur mycket mer alla tänker sig att förkylda ska hålla sig undan så att de/vi inte smittar andra. Och då pratar vi om förkylning! Absolut inget tyder på att jag lider av sars eller ebola.

Även @Trani har en poäng. Om jag inte vore så förkyld och trött-korkad, skulle jag göra en liten utläggning om individualisering av samhälleliga problem.
 
Det håller jag med om! Är förkyld just nu, och tänkte just på hur mycket mer hysteriskt rädda alla har blivit för att bli smittade och hur mycket mer alla tänker sig att förkylda ska hålla sig undan så att de/vi inte smittar andra. Och då pratar vi om förkylning! Absolut inget tyder på att jag lider av sars eller ebola.

Även @Trani har en poäng. Om jag inte vore så förkyld och trött-korkad, skulle jag göra en liten utläggning om individualisering av samhälleliga problem.
Vad synd, den hade jag gärna läst!
 
Även @Trani har en poäng. Om jag inte vore så förkyld och trött-korkad, skulle jag göra en liten utläggning om individualisering av samhälleliga problem.
Fetma är ju ett väldigt bra exempel. Det pratas om "fetmaepidemi" som "ett av våra största samhällsproblem" men ingen vill ha en socker- eller köttskatt eftersom det inkräktar på den individuella friheten och "varje kropp är unik" (behöver olika strategier för att gå ner i vikt).

Så fetma förstås som ett samhälleligt problem men lösningen är ändå att varje enskild individ ska låta bli att vara fet. (Inte för att jag tror att en sockerskatt skulle lösa allt men det finns en avsaknad av strategier på högre samhällsnivå.)
 
Det håller jag med om! Är förkyld just nu, och tänkte just på hur mycket mer hysteriskt rädda alla har blivit för att bli smittade och hur mycket mer alla tänker sig att förkylda ska hålla sig undan så att de/vi inte smittar andra. Och då pratar vi om förkylning! Absolut inget tyder på att jag lider av sars eller ebola.

Även @Trani har en poäng. Om jag inte vore så förkyld och trött-korkad, skulle jag göra en liten utläggning om individualisering av samhälleliga problem.
Även ohälsa i innebörden av
.Tja! Läget?
-Tja. Nä, läget är inget bra. Frun stack, barnen drogar och jag har ätstörningar och panikångesten blir värre och värre. Jag äter en massa mediciner fortfarande eftersom jag har kronisk pankreatit och...
-Du, jag är liiiite stressad nu! Men kul att se dig! Vi hörs, hälsa vettja!

....är lite av en (social) dödssynd.
 
Ja, jag håller med, @honung . Men på grund av förkylningströtthet, orkar jag inte tänka större tankar än de som förkylningströttheten medger just nu. (Försöker förbereda undervisning, studenterna kommer att bli gravt understimulerade om jag inte skärper mig.)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp