Dödssynder

Sådant som man numera får kritik för, är enligt min erfarenhet bland annat
Att inte vara närvarande i nuet

Tror att det är på god väg att kvala in som dödssynd. Givetvis är det andra, inte man själv, som avgör om man är närvarande i nuet eller inte.

Och så ska man ju helst inte ifrågasätta etablerade "sanningar" om romantisk kärlek, men jag kommer inte på hur en sådan dödssynd skulle formuleras.

Ah! Den hade jag glömt bort, vilket är lite konstigt eftersom jag hör det hela tiden och jag oftast kontrar med: Jag vill inte!

http://www.pinterest.com/pin/140385713357973264/
 
Skoda och lastbilar, finns inget som blockerar en fin väg lika effektivt förutom Trafikverket som dock inte är en dödssynd utan nionde kretsen i Helvetet.
 
Typsnitt, golit har på senare år märkt att allt fler använder allt mindre och otydligare typsnitt. Vad var det för fel på de gamla skarpa?
 
Folkomröstningar, att rösta om vägtullar i Göteborg är ungefär som att Göteborgarna röstar om skattesatserna i Flen.
 
Instämmer helt och hållet, inte sjutton vill jag vara i nuet när jag gör en koloskopi :yuck: det enda jag tänker på då är att snart är det över och jag får gå härifrån :meh:

Jag vill inte ens vara särskilt närvarande i nuet när jag sköter mina administrativa arbetsuppgifter! Ju mer jag kan tänka på annat samtidigt, desto bättre. Varför det skulle vara bättre att verkligen ta in och uppleva ledan på ett närvarande vis, går mig helt förbi.
 
Som bubblare vill jag förresten nämna Gör om, gör rätt och Läs om, läs rätt. I alla sammanhang, inte bara på Buke.

Märkligt vad kort livslängd de där virala uttrycken har innan man börjar få snorkråkor av dem. Åtminstone får jag det.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp