vdb

Trådstartare
Är det nån här som är bra på drag...Jag har ett sk svängbart drag. En variant på triplex drag. Eftersom det är svängbart såå blir det med tiden lite glapp och nu tycker jag det glappar lite väl, så jag funderade på ifall man helt sonika kan svatsa fast skiten? Jag har inget behov av att svänga upp det eftersom jag aldrig kör i sån terräng.
Vad säger bilbesiktningen om det?
 
Sv: dragkrok

Jag tror inte de godkänner att du svetsar fast den...:angel: De säger nog att det ska användas som det är gjort för.

Byt drag!! Om du är osäker så dra inte, tänk på vad som kan hända om det lossar, det har ju hänt!!
 
Sv: dragkrok

vdb skrev:
Vad säger bilbesiktningen om det?
Bilbesiktningen säger att då får du typa om bilen.
Har en kompis vars drag inte gick att svänga in, hon fick inte godkänt utan for på ombesiktning. Undrade då om det gick att permanent fästa i utsvängt läge och fick till svar att då fick hon typa om.
 
Sv: dragkrok

Tror inte du kan svetsa fast den,isf måste göra en regbes, blir billigare att byta till ett annat likadant drag.. Sätter du dit ett fast drag måste bilen regbes också..
 

Liknande trådar

L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
L
  • Artikel
Dagbok Hej ❤️ Jag vill bara skriva god jul till alla er här! Jag hoppas att ni har en jätte bra jul helg o avsett ifall ni firar själva eller...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 444
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 777
Senast: sorbifolia
·
  • Artikel
Dagbok Jag har försatt mig i min nuvarande livssituation för att jag vill öva och bli bättre på problemlösning. Och har man såna mål i livet så...
Svar
11
· Visningar
1 926
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp