Dragon Age Inquisition

Monstermom

Trådstartare
Nu startar jag en egen tråd om det här istället för att mobba alla andras trådar, eller vad säger du @Migo ? :D

Vilka fler spelar? Jag startade söndagsmorgonen med att hitta en drake i Exalted Plains och dum som jag är tänkte jag att den kan jag säkert spöa! :idea:
Det kan jag inte. :cautious:

Exalted Plains är för övrigt det första stället där spelet verkligen varit för tungt för min stackars dator, som då och då tvingar sig till semester när jag försöker spela nu. Värst är det inne på de där stökiga forten med en massa trästrukturer som spretar åt alla håll, datorn tycker det är skitjobbigt och det laggar och hackar och dimmar och har sig.

Jag märkte att party banter handlade en hel del om vad älvorna(?) gjort med sitt land när jag knatade omkring där, så jag ändrade till Solas och Sera (plus Dorian tror jag): knäpp tyst. Vandrat omkring över hela landskapet, ingen säger något. Kul. :meh:
 
Nu startar jag en egen tråd om det här istället för att mobba alla andras trådar, eller vad säger du @Migo ? :D

Vilka fler spelar? Jag startade söndagsmorgonen med att hitta en drake i Exalted Plains och dum som jag är tänkte jag att den kan jag säkert spöa! :idea:
Det kan jag inte. :cautious:

Exalted Plains är för övrigt det första stället där spelet verkligen varit för tungt för min stackars dator, som då och då tvingar sig till semester när jag försöker spela nu. Värst är det inne på de där stökiga forten med en massa trästrukturer som spretar åt alla håll, datorn tycker det är skitjobbigt och det laggar och hackar och dimmar och har sig.

Jag märkte att party banter handlade en hel del om vad älvorna(?) gjort med sitt land när jag knatade omkring där, så jag ändrade till Solas och Sera (plus Dorian tror jag): knäpp tyst. Vandrat omkring över hela landskapet, ingen säger något. Kul. :meh:

Jaa!
Ibland är det tyst länge, kan hjälpa att hoppa till en annan karta och så tillbaks igen. Eller stoppa en annan npc i teamet så det blir ny konstellation.

Exalted Plains alla träfort är så röriga... jösses vad jag snurrar runt där jämt. För att inte tala om timmarna(!) Det tog mig att få tag i de sista shardsen!
 
Jaa!
Ibland är det tyst länge, kan hjälpa att hoppa till en annan karta och så tillbaks igen. Eller stoppa en annan npc i teamet så det blir ny konstellation.

Exalted Plains alla träfort är så röriga... jösses vad jag snurrar runt där jämt. För att inte tala om timmarna(!) Det tog mig att få tag i de sista shardsen!

Jag tror de känner att jag inte gillar dem, så de håller käft. :D
Vilka spelar du helst med?

Jag hatar forten, och nu när jag återtagit dem så är där fullt av puckon som står och hänger och gnäller över "I'm tired of waiting around to die!" - jamen ta och röj upp i plockepinnröran då, eller något! :rage:

Jag går dock vilse överallt, så just forten var inget nytt för mig. :laugh:
 
Ja, typiskt de där lata Orlaisborna. De står och gnäller, eller smider ränker om att mörda varandra. Inte sjutton städar de heller!

Hur långt har du kommit? Vill inte råka spoila nått ;)

Jag har kört med olika grupper, förra hade jag Iron Bull och Dorian som fasta och växlade sista platsen beroende på vilka uppdrag vi skulle göra. Cole är fantastisk och väldigt praktisk att ha med sig när det ska dödas drakar!
 
Ja, typiskt de där lata Orlaisborna. De står och gnäller, eller smider ränker om att mörda varandra. Inte sjutton städar de heller!

Hur långt har du kommit? Vill inte råka spoila nått ;)

Jag har kört med olika grupper, förra hade jag Iron Bull och Dorian som fasta och växlade sista platsen beroende på vilka uppdrag vi skulle göra. Cole är fantastisk och väldigt praktisk att ha med sig när det ska dödas drakar!

Jag vet inte hur långt jag har kommit, hur mäter man det? :laugh:

Exalted Plains är nooooog första stället jag varit till sedan jag fick Skyhold, så inte jättelångt förmodligen. Men jag är inte helt säker, min hjärna är en smula rörig. :p
Jag har precis räknat ut hur man låser upp de andra delarna av den kartan (jag och kartbordet kommer inte överens, hur är det meningen man ska se alla de där plupparna?! :arghh:) men jag har bara gett mig in i Crow Fens eller vad den där delen där draken och dinosaurierna bor heter. Tänkte knata över bron sen. Jag har varit i oasen också, kom den före eller efter Skyhold? (Snacka om vilse!) Har låst upp spirit hela vägen och har två dörrar på fire avklarad.

Jag gillar Iron Bull som murbräcka också, brukar bli han av warriorklass som är med. Fast nu har Cassandra och vad-han-nu-heter Grey Warden-typen quests där de måste vara med lite här och var så jag börjar vänja mig vid att släpa runt på dem också. :D

Jag har jättesvårt för Cole! Inte för att
han är en spirit/demon
utan för att han är så... ful. :o
Kanske om jag hittar en ny hatt åt honom? :angel:

(Lagt till en spoiler på Cole så jag inte avslöjar något för någon annan. :o)
 
Jag har kryssat i så jag slipper se hjälmar/hattar. Tycker det blir så opersonligt. Men ja, han är ful ;)

Ah, men då har du iaf kommit till Skyhold! Snacka om att jag ägnade mycket tid åt att snurra omkring där och leta efter rätt dörr för att hitta alla personer. Till och med karaktären uttycker ju att det är oändligt stort och lätt att gå vilse i! :D
 
Jag spelade det nonstop när det kom ut, sen slutade jag precis innan jag skulle på de sista uppdragen. Nu var det nästan ett år sen jag spelade så får ta och försök igen snart.
Jag tyckte uppgraderingarna av vapen och gear var himla komplicerat i början :S

Men jag funderar även på att spela om allt från början. :D Från Origins med samma karaktär, var så himla längesen jag spelade Dragon Age. :banana:
 
Jag spelade det nonstop när det kom ut, sen slutade jag precis innan jag skulle på de sista uppdragen. Nu var det nästan ett år sen jag spelade så får ta och försök igen snart.
Jag tyckte uppgraderingarna av vapen och gear var himla komplicerat i början :S

Men jag funderar även på att spela om allt från början. :D Från Origins med samma karaktär, var så himla längesen jag spelade Dragon Age. :banana:

Lätt värt att spela om allt från början! :D
 
Jag har kryssat i så jag slipper se hjälmar/hattar. Tycker det blir så opersonligt. Men ja, han är ful ;)

Ah, men då har du iaf kommit till Skyhold! Snacka om att jag ägnade mycket tid åt att snurra omkring där och leta efter rätt dörr för att hitta alla personer. Till och med karaktären uttycker ju att det är oändligt stort och lätt att gå vilse i! :D

Ja! Den inställningen såg jag någon gång precis i början, men nu minns jag inte var? Det vore bra...

Jag har gett upp på Skyhold. Det finns en anledning till att det är så många fast travel-punkter där. :angel:
(Fast nu har Cullen gått och gömt sig någonstans med ett utropstecken, den jäveln... :cautious:)
 
Ja! Den inställningen såg jag någon gång precis i början, men nu minns jag inte var? Det vore bra...

Jag har gett upp på Skyhold. Det finns en anledning till att det är så många fast travel-punkter där. :angel:
(Fast nu har Cullen gått och gömt sig någonstans med ett utropstecken, den jäveln... :cautious:)

Hitta Cullen:
Gå in i stora salen, ta första dörren till höger (vid Varric). Du kommer då in till Solas runda rum. Ta första dörren till höger och gå ut på värnet. Cullen sitter i första tornet du kommer till!
 
Jag köpte det på release men lyckades inte spela klart. En bugg stoppade all progression jag hade på min qunari, och en gammal save fixade inte det. Lagom surt. :meh:
Nu blev jag sugen på att köra igen baraför det.

(tvåan var min favorit för den delen. Anders :love:)
 
Jag försökte men gav upp efter 20 timmar. Jag tyckte att det saknade alla de element som gör ett rollspel bra...

Jag tyckte också det inte var riktigt samma sak med 2, även 3:an hade förlorat rätt mycket charm från 1:an, men klart bättre än 2:an.

Vilken nivå spelar ni? Jag är mer för alla relationer och annat än själva fightandet, så spelar casual/novice. :D Roligast är ju att one-shotta allt. :p
 
Jag tyckte också det inte var riktigt samma sak med 2, även 3:an hade förlorat rätt mycket charm från 1:an, men klart bättre än 2:an.

Vilken nivå spelar ni? Jag är mer för alla relationer och annat än själva fightandet, så spelar casual/novice. :D Roligast är ju att one-shotta allt. :p

Jag spelade igenom första varvet på casual (för storyns skull och för att jag är helt ny med consolspel), andra varvet på normal och nu spelar jag tredje varvet på en mix av normal och nästa svårighetsgrad. Gillar verkligen att behöva plocka fram lite taktiskt tänkande när det kommer till de större striderna, men hatar att bli dödad av random banditgäng... ;)

Jag har inte spela Origins sen jag började på Inquisition, är rädd att det inte står sig så bra när en vant sig vid fully voiced PC osv? Å andra sidan kommer jag nog aldrig tröttna på Morrigans och Alistairs banter :heart “We now have a dog and Alistair is still the dumbest one in the party.” Saknar att en inte kan inleda konversationer med sina companions ute på kartorna...

(Förövrigt så hette min hund i DAO "Monster" i senaste spelet, efter ingen mindre än @Monstermom s Monster!)
 
Ja, väldigt dåligt av mig :(

Eller hur! Gå och skäms! :rage:

Jag har nog gett upp spelandet för idag (helt ledig söndag, så blir det svinkallt och blött igen :arghh:), tror jag blev klar med Exalted Plains (undantaget en sur drake :cautious:) och gjorde misstaget att välja Hissing Wastes därnäst. Orka. Sand. Mer sand. Det blåser. Sand. Det går inte ens att gå vilse eftersom man ser ut att vara på exakt samma ställe hela tiden! Och så träffade jag några wyverns när jag kom ut från en tomb och då gick det på tok...

Jäkla spel. :rage:

@Ces jag spelar på normal (tror jag), jag gillar inte att slåss särskilt mycket men taktik är kul ändå och framförallt vill jag tvingas utvecklas i rätt takt och välja motståndare lite rimligt. Typ så. (Eller så var jag lika förvirrad som vanligt och tänkte "normal, det låter... normalt! tar det!" :angel:)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp