drar ni bort de långa känselhåren innan start? (trav)

DRAR du bort dom?? Känselhåren på nosen eller? Är det inte bättre att klippa bort dom i så fall? Måste göra ont på hästen att få känselhåren bortryckta... :crazy:
 
varför inte låta dom sitta kvar, det är ju för hästens bästa.
 
Ursäkta, men varför ska man över huvud taget ta bort dom? :confused: :confused: :confused:
 
Glömde fråga VARFÖR du drar bort känselhåren före lopp??
 
förlåt! jag menade på ögonen...
jag drar bort dom för att dom inte ska komma in i ögonen när det går fort eller om man har murphy el. likn. :banana:
 
har då aldrig dragit dem inför någon form av start, varken för travarna eller ridhästen.
Argumentet är lite tunnt,eller?
 
jag drar ju inte bort alla men dom som är långa!
risken finns att dom vänder och petar in i ögat när man har murphy bländare på (sitter över ögat)
skulle inte du dra bort dom om du hade murphy?
 
Jag tycker inte du ska dra bort dom. Klipp av dom med en sax i stället om de är för långa, trevligare för hästen tror jag.
 

Liknande trådar

Hästvård Hej, har ett litet bekymmer som jag försökt att lösa. Min d-ponny trycker rumpan mot bakbommen när man kör transport så hon får sår...
Svar
9
· Visningar
462
Senast: misswilma
·
Hästvård Hejsan, Min häst tror jag har sträckt sig men behöver lite rådgivning. Hon stog i en väldigt isig hage (vi har spärrat av den delen när...
2
Svar
20
· Visningar
1 184
Senast: Oknytt
·
Tjatter Konstigt att ingen startat en tråd? Jag började kolla andra timmen så har missat de första, får se reprisen i helgen. Tänkte inte göra...
4 5 6
Svar
101
· Visningar
4 965
Skola & Jobb Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med...
2
Svar
30
· Visningar
2 153
Senast: mamman
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp