Byta jobb som timvik innan sommaren. Hur hatad blir man?

Mirre

Trådstartare
Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med sådant som behövs för att kunna utföra jobbet, som inloggningar osv som jag fått tjata mig till. Har fprtfarande inte fått allt. Det gör även att det är svårt att komma in i jobbet ordentligt, så jag känner mig allmänt dum varje gång jag är där. Det krockar även med sambons tider som har ändrats sedan jag började.

Har hittat ett annat jobb som har kontorstider, som är det jag egentligen vill göra och fast anställning. Men, jag har ju sagt att jag kan jobba på första stället i sommar så de planerar ju in det. Dock var det innan allt strul och medan vi kunde synka våra tider bättre här hemma. Men blir man avskydd for life om man slutar så tätt inpå sommaren och semestern? 🙈 Kan man ens göra så?
 
Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med sådant som behövs för att kunna utföra jobbet, som inloggningar osv som jag fått tjata mig till. Har fprtfarande inte fått allt. Det gör även att det är svårt att komma in i jobbet ordentligt, så jag känner mig allmänt dum varje gång jag är där. Det krockar även med sambons tider som har ändrats sedan jag började.

Har hittat ett annat jobb som har kontorstider, som är det jag egentligen vill göra och fast anställning. Men, jag har ju sagt att jag kan jobba på första stället i sommar så de planerar ju in det. Dock var det innan allt strul och medan vi kunde synka våra tider bättre här hemma. Men blir man avskydd for life om man slutar så tätt inpå sommaren och semestern? 🙈 Kan man ens göra så?
Självklart kan du det. Gissar att du har någon uppsägningstid och så länge den hålls är det inget snack om saken. Ett fast jobb med de kontorstider du vill ha trumfar ju lätt ett timjobb, det förstår ju det första jobbet också :)
 
Håller med andra ovan. Vill nuvarande arbetsgivare behålla dig får dom erbjuda dig mer stabila villkor, om dom inte kan/vill det så förstår nog dom flesta att du går vidare. Man får lov att tänka på sig själv i första hand , speciellt vid sådana här tillfällen 😎👍
 
Kör och lycka till med nya jobbet.

På många arbetsplatser i äldrevården man har slutat ringa in vikarier och istället lägger sjuka scheman för att täcka in så mycket tid det bara går på så lite personal som möjligt. När det verkligen behövs så finns nästan inga vikarier kvar och verksamheten får f*n skylla sig själv.
 
Kör på och lycka till.

Jag har tre gånger blivit gravid eller planerat att bli gravid som på olika sätt påverkat arbetsplatserna jag var på medan jag arbetade som undersköterska. Mitt liv går före jobb, jobbets bemanning får chefer lösa - ansvaret är inte mitt (kort förklaring på långa historier). Idag är jag inte kvar på någon av dessa arbetsplatser utan är idag anställd sedan 2 år tillbaka på en statlig tjänst så det löser sig oftast till slut :)
 
Kör och lycka till med nya jobbet.

På många arbetsplatser i äldrevården man har slutat ringa in vikarier och istället lägger sjuka scheman för att täcka in så mycket tid det bara går på så lite personal som möjligt. När det verkligen behövs så finns nästan inga vikarier kvar och verksamheten får f*n skylla sig själv.

Jepp. Man jobbar för två men får knappt en skälig lön för en.
 
Kör på och lycka till.

Jag har tre gånger blivit gravid eller planerat att bli gravid som på olika sätt påverkat arbetsplatserna jag var på medan jag arbetade som undersköterska. Mitt liv går före jobb, jobbets bemanning får chefer lösa - ansvaret är inte mitt (kort förklaring på långa historier). Idag är jag inte kvar på någon av dessa arbetsplatser utan är idag anställd sedan 2 år tillbaka på en statlig tjänst så det löser sig oftast till slut :)

Klokt. Har jag med insett nu efter en bilolycka som kunde kostat mitt liv kort och gott. Ett jobb kan vara värt mycket men inte mer än ens liv och hälsa
 
Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med sådant som behövs för att kunna utföra jobbet, som inloggningar osv som jag fått tjata mig till. Har fprtfarande inte fått allt. Det gör även att det är svårt att komma in i jobbet ordentligt, så jag känner mig allmänt dum varje gång jag är där. Det krockar även med sambons tider som har ändrats sedan jag började.

Har hittat ett annat jobb som har kontorstider, som är det jag egentligen vill göra och fast anställning. Men, jag har ju sagt att jag kan jobba på första stället i sommar så de planerar ju in det. Dock var det innan allt strul och medan vi kunde synka våra tider bättre här hemma. Men blir man avskydd for life om man slutar så tätt inpå sommaren och semestern? 🙈 Kan man ens göra så?


Självklart kan du avsluta innan sommaren. Om du inte har några fasta timmar utan får schema månad för månad för månad eller liknande har du väl inte ens uppsägningstid. Ville de vara säkra på att få ha dig över sommaren så hade de fått erbjuda till exempel ett vikariat över sommaren med fasta tider. Du tjänar inget på att vara lojal om arbetsgivaren knappt ger dig några timmar i dagsläget är det ju bara att säga att du inte kan leva på lönen du får i dagsläget.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Eftersom buke är mitt orakel hoppas jag på bra svar från folket. Har hamnat i en lite knepig situation och jag vet inte riktigt vilken...
2 3
Svar
52
· Visningar
8 460
Senast: Fiorano
·
Relationer Det som började så fantastiskt bra för exakt ett år sedan...verkar ha tagit slut. Kommer någon ihåg historien från ifjol? Han, 52:an...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
7 061
Senast: a1agnlju
·
Hästmänniskan Jag har aldrig varit särskilt aktiv här, visst jag har skrivit någon rätt betydelselös tråd och postat ett fåtal inlägg här och där. Jag...
Svar
3
· Visningar
948
Senast: Donnatello
·
F
Gravid - 1år Jag behöver hjälp med att redan ut tankar, känslor och få perspektiv. Skriver denna tråd under annan nick. Något jag egentligen inte...
2
Svar
24
· Visningar
6 403
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp