Byta jobb som timvik innan sommaren. Hur hatad blir man?

Mirre

Trådstartare
Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med sådant som behövs för att kunna utföra jobbet, som inloggningar osv som jag fått tjata mig till. Har fprtfarande inte fått allt. Det gör även att det är svårt att komma in i jobbet ordentligt, så jag känner mig allmänt dum varje gång jag är där. Det krockar även med sambons tider som har ändrats sedan jag började.

Har hittat ett annat jobb som har kontorstider, som är det jag egentligen vill göra och fast anställning. Men, jag har ju sagt att jag kan jobba på första stället i sommar så de planerar ju in det. Dock var det innan allt strul och medan vi kunde synka våra tider bättre här hemma. Men blir man avskydd for life om man slutar så tätt inpå sommaren och semestern? 🙈 Kan man ens göra så?
 
Jobbar som timvik idag men får knappt några timmar alls, så ekonomin är ju katastrof. Det har varit jättemycket strul från start med sådant som behövs för att kunna utföra jobbet, som inloggningar osv som jag fått tjata mig till. Har fprtfarande inte fått allt. Det gör även att det är svårt att komma in i jobbet ordentligt, så jag känner mig allmänt dum varje gång jag är där. Det krockar även med sambons tider som har ändrats sedan jag började.

Har hittat ett annat jobb som har kontorstider, som är det jag egentligen vill göra och fast anställning. Men, jag har ju sagt att jag kan jobba på första stället i sommar så de planerar ju in det. Dock var det innan allt strul och medan vi kunde synka våra tider bättre här hemma. Men blir man avskydd for life om man slutar så tätt inpå sommaren och semestern? 🙈 Kan man ens göra så?
Självklart kan du det. Gissar att du har någon uppsägningstid och så länge den hålls är det inget snack om saken. Ett fast jobb med de kontorstider du vill ha trumfar ju lätt ett timjobb, det förstår ju det första jobbet också :)