Bukefalos 28 år!

Dressyr sadel??

saaraaselin

Trådstartare
Nu är det då dags för den enformiga hoppryttaren att köpa sig en dressyr sadel.
Har engång i tiden haft en Morris & Nolan (gold collection tror jag det var till och med), men den var lite för liten för mig. Satt dock perfekt på hästen. Men inte fasen minns jag bomvidden på den heller..
Och sedan tjuvlånar jag kompisens Trainer's Mariel som är normal mot vid, och den ligger också rätt fint på henne.
Så då frågar jag er, ska jag leta efter en Trainer's (som verkar omöjlig att få tag på beggat) eller chansa och köpa en M&N i typ 30 eller 31? (Då är ju frågan vilken vidd)..
Eller har ni några andra bra förslag på sadlar? Då det finns lite märken att prova på anläggningen jag står med hästen på :)
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
893
Utrustning Behöver lite hjälp att spåna dressyrsadlar till min lilla häst. En liten häst, ca 160 hög och ganska kort (ligger på ca 140 i täcken)...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: aida
·
Utrustning Danska fröken är inte helt enkel när det kommer till sadlar. "Min" sen många år betrodda sadelutprovare har dessutom slutat och jag har...
Svar
19
· Visningar
2 216
Senast: Emiro
·
Utrustning Hej! Ska köpa ny hoppsadel till pållen, men är lite lost i vad jag ska välja. Lutar dock mer mot en begagnad, får ju mer för...
Svar
2
· Visningar
1 528
Senast: Vogue
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp