Bukefalos 28 år!

Dressyrkavajtråden

Sv: Dressyrkavajtråden

*kl*

Och jag fortsätter att putta upp.

Hur lång tycker ni att kavajen bör vara?
Personligen så tycker jag att väldigt korta kavajer är mer hoppstuk. Men blir den för lång, ser den bara stor och ful ut :p. Hur tycker ni att det ska se ut på en dressyrryttare?

Ska köpa mig min första kavaj, och är osäker på vad jag är ute efter.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag tycker inte att det spelar någon sådan jätteroll. En superkort hoppkavaj kanske inte är det allra snyggaste om enligt mig, men jag tycker det är upp till en själv att bestämma.
Personligen tycker jag en bra passform har större betydelse än exakt längd.

Själv har jag en Animo Link som jag ser ut såhär i:
(Ursäkta den bedrövliga bilden, men hittade ingen bättre. Nej, jag har inte ärmarna uppkavlade sådär långt när jag tävlar, bara upp till den glittriga kanten pga. att de annars blir för långa)
1238211_393196254137046_44356616_n.jpg
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag har en klassiker, Pikeur Diana. Den är ju lite längre men jag vill ha det så eftersom jag har lite rumpa och lår. I vita ridbyxor ser jag så jäkla tjock ut annars.
Det är nog en smaksak, ser många som rider i korta kavajer i dressyr också. Jag skulle säga att kroppstypen avgör mest vad som är snyggt.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

lånar sista!

ska investera i en ny kavaj till årets säsong tänkte jag.

tänkte spana efter en brun eftersom jag totalt snöat in på brunt och beige.
en svart med bruna/beige detaljer funkar också.

blev lite sugen på de här frackinspirerade; finns de i brunt eller med bruna detaljer? är inte sugen på att betala massor för kavajen. :p

tänkte spana på GHS!
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Den finns i svart med beiget. Riktigt snygg verkligen!

Jag ska också leta kavaj på GHS. Men då jag ska börja med mina första tävlingar, dvs LC,LB vill jag inte sticka ut med en dyr märkeskavaj. Jag vill heller inte ha någon från hööks för dem är extremt fula.
Finns det någon annan som tävlat på den nivån och vet vad folk brukar ha? Är tex spooks för mycket?

Haha detta blev jätte flummigt. Men ah, ni kanske förstår ändå :)
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag köpte en Pikeur Epsom förra året, den är ju väldigt klassisk och går aldrig ur tiden :)
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Kolla begagnat, det tänkte jag göra :) Ska prova en Pikeur Diana i helgen.
Jag är i samma läge, och ska börja med LC:2/LB:1/LB:2. På den nivån och så pass sällan som jag ska tävla, tar det emot att köpa något dyrt. Men jag vill ju samtidigt ha något snyggt :) Sen måste jag skaffa allt annat som man måste ha oxå, så blir en dyr vår :meh:.

Har iaf kommit fram till att jag vill ha en längre modell. Precis som du skriver stjarnfrugt, så har jag oxå lite lår och rumpa, och tror att det blir snyggare så.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Ska leta begagnat :)
Jag är rätt smal och lång. Många klagar på att pikeur kavajerna är väldigt stora och pösiga..
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Hett tips är att inte vara för het på gröten om du behöver införskaffa en helt ny tävlingsgarderob.
Under våren brukar de flesta butiker ha erbjudanden på tävlingsutrustning över en helg inför säsongen så man kan spara några kronor :)

Så gjorde jag förra året när jag skulle ha både kavaj, byxor och toppar och jag lyckades spara många slantar på så vis :)
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Till din kroppsform är nog Spooks eller Animo bäst. De är slimmade och passar just lång smala typer:). (De passar iofs även lite burkigare byggda tper eftersom de är superstretchiga). Men Pikeur blir lätt fladdriga i armarna tycker jag.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Ja, har provat spooks men tycker den är för kort. Är tokförälskad i ligurian, men känns lite för mycket för nivån jag ska tävla på.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag har köpt en Kingsland Dressage Magritte just för att min Pikeur inte passade mina armar. Provade Ligurian också men gillade inte tyget.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

någon mer som rider i animos fracklikande kavaj eller kingslands dressyrkavaj? Önskar isåfall bilder då jag funderar på att köpa någon av dem i scandinavium
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag har en kingsland Magritte ocksa. Fyndade den till halva priset efter att ha dromt om den lange :D
Har ar en bild. Och nej jag orkade inte badda sangen, byta fran mysbyxorna eller photoshoppa bort mitt fula mobilskal. Men kavajen ar ju fin anda...:p
kingslandJacket.jpg
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jäkla snygg! Men för kort för mig tyvärr.

Jag drömmer om en Animo Liguria men det får bli när vi är ute och tävlar ordentligt. Och jag är inte säker på att den passar min kroppstyp heller, men jag tänker inte prova och riskera att bli frälst förrän jag vet att jag ska ha en :angel:

Köpte fö min Pikeur Diana för 600 kr. Knappt använd. Mitt råd till alla är att kolla begagnat och ha tålamod.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag är smal och lång och har Pikeur Diana. Sitter som en smäck och en av dom få kavajer som räcker till mina långa armar;)
Hade en i ylle innan men sålde den och har nu en som går att tvätta i maskin:up:
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag har två kavajer från Hööks.

Marin, som jag använder till tävling just nu. (Foto: Linnéa Månström)
_M04_mellan.jpg


_M11_mellan.jpg


Svart


Båda tycker jag har rätt så dålig passform, så till nästa kavaj ska jag satsa mer på kvalité! Får se om jag satsar på marin eller svart kavaj..
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Tack!
Har inga mer bilder an. Men nasta gang jag tavlar sa lovar jag att fota.
Vagar knappt ha den dock med tanke pa att vi sakert far 50% i LC... all the gear and no idea O_o
Synd att det inte ar en tavling om vem som har sotast hast och snyggast kavaj.
 
Sv: Dressyrkavajtråden

Jag ska tävla om två veckor så efter det kan jag nog lägga upp lite bilder. Min kavaj är brun dock, fick ett ryck på Globen... Men jag har fortfarande kvar min svarta, trots att jag inte gillar ärmarna. Så här ser den ut:
DSC_1428.JPG
 

Liknande trådar

Relationer Jag är en gammal användare, med helt nytt konto för anonymitet. Känner mig så otroligt rådvill och vad kan vara bättre än att fråga i...
6 7 8
Svar
153
· Visningar
22 411
Senast: Petruska
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 732
Senast: Imna
·
Samhälle Har jag tid (vilket jag har nu) vill jag gärna förstå in i minsta detalj innan jag tar nya beslut. Nu så ska jag flytta och för första...
Svar
15
· Visningar
2 187
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 825

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp